Problemer med å sette opp Samsung(TV) UE65HU7505 med Samsung(HT) H7750WM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å sette opp Samsung(TV) UE65HU7505 med Samsung(HT) H7750WM

Her er linkene til det jeg har;

https://www.komplett.no/samsung-ht-h...-cinema/812094
    https://www.komplett.no/samsung-65-u...5hu7505/812152
    + Altiboks fra Lyse.

Jeg har koblet dette opp slik:
    Altiboks (HDMI ut) --> Forsterker (HDMI-1 inn) 1.4
    Forsterker (HDMI ut) --> TV (HDMI-4 inn ARC) 1.4

Jeg har konfigurert den "motion control" kontrollen som følger med TVen, til å fungere på Altiboks, TV og forsterker. Det betyr at jeg kan bytte kanal på altiboks, skru opp-ned lyd og slå av TV og forsterker fra en og samme kontroll. Dette fungere akkurat slik som jeg håpet.

TVen min har Samsung Smart TV funksjoner, og Forsterken min har også de samme Smart TV funksjonene, dvs. jeg kan laste ned netflix,facebook eller spotify på både TVen og forsterkeren, om jeg måtte ønske det.

Når jeg bruker kontrollen min, og velger "smart TV" funksjonene og åpner hvilken som helst app for å spille film, så fungere dette også veldig fint. Jeg får perfekt lyd pga. ARC-HDMI.

MEN nå starter problemene, jeg kommer ikke tilbake til TV.
    Om jeg nå trykker på "smart TV" funksjonen for å åpne HDMI-4 igjen på TVen. Så får jeg opp et bildet hvor det står "please connect optical cable". Jeg må nå ta opp kontrolleren som fulgte med forsterken min, og velge HDMI-1 på forsterkeren for å komme tilbake til TV og altiboks.

For ordens skyld, så har jeg også testen med en Optisk kabel, mens TVen har vært tilkoblet både HDMI-4 (ARC) eller HDMI-1 (uten ARC), men alt oppfører seg som beskrevet ovenfor.

Har dere noen tips til hvorfor systemet mitt plutselig hopper fra "smart-TV" på TVen min, og over til forsterken som ønsker seg en optisk kabel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du velge HDMI Control på forsterkeren?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker litt som om motion controlleren sender feil kanal valg, så den prøver og velge en annen inngang enn den hdmi kanalen altiboxen står på.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kan du velge HDMI Control på forsterkeren?
    Finner ikke noe som sier dette på noen menyer på forsterkeren.

Vet ikke om jeg forklarte det tydelig nok ovenfor, fordi jeg sliter litt selv med å forstå hva som skjer, men tror jeg begynner å få et overblikk nå.

Jeg har som sagt koblet TVen (HDMI-4 ARC) og forsterkeren (HDMI-1) sammen.
    Når jeg åpner video apper på TVen, så går det helt fint, og TVen kommunisere med forsterkeren via ARC.
    Når jeg så velger tilbake til HDMI-4 på TVen, så hopper forsterkeren til Optical input, og jeg har et bilde på TVen som sier det er ikke tilkoblet noe på forsterkeren via Optical input (som også er rett).

Det kan se ut som forsterkeren glemmer at jeg bruker hdmi og bare hopper til optical input som standard. Også må jeg tykke på source knappet på fjernkontrollen som kom med forsterkeren og velge HDMI-1 på nytt.

Jeg leste en plass at HDMI 2.0 skulle ha forbedret ARC og multikontroll.
    TVen min støtter HDMI 2.0, men klarer ikke å finne ut om forsterkeren gjør det.
    Om jeg finner ut at den gjør det, så kan det vell ikke skade å bytte ut kablene mine

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel så enkelt at du MÅ bruke forsterker for å velge kilde...ikke TV...selvom den er aldri så SMART....og at begge komponenter kommer fra Samsung....kan vel hende at forsterker delen ikke er så SMART som tv'en din....dvs oppdatert til å kunne snakke sammen som du vil...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra side 18 i bruksanvisningen til anlegget ditt:

Lydreturkanal Lar deg dirigere lyden fra TV-apparatet til høyttalerne til hjemmekinoanlegget. Krever en HDMI-tilkobling og et TV-apparat som er kompatibelt med Lydreturkanal (ARC). • Hvis Lydreturkanal er satt til På, og du bruker en HDMI-kabel til å koble produktet til TVapparatet, vil den digitale optiske koblingen bli deaktivert. • Hvis Lydreturkanal er satt til Auto og du bruker en HDMI-kabel for å forbinde produktet til TVapparatet, velges ARC eller den digitale optiske inngangen automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det er vel så enkelt at du MÅ bruke forsterker for å velge kilde...ikke TV...selvom den er aldri så SMART....og at begge komponenter kommer fra Samsung....kan vel hende at forsterker delen ikke er så SMART som tv'en din....dvs oppdatert til å kunne snakke sammen som du vil...
    Jeg kjøpte dette anlegget og TVen fordi de er samme "serie", og 2014 modeller. De har begge samme SMART operativsystemet og menyer.
    Vil si det er umulig at dette ikke skal fungere sammen. Samsung reklamere jo for at multikontrollen som følger med TVen skal kunne brukes på totale Samsung miljø.

Jeg hadde før denne oppgraderingen en 55" Samsung TV og anlegg fra 2009, som fungere fint sammen med Samsung multikontroll.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Tatt fra side 18 i bruksanvisningen til anlegget ditt:

Lydreturkanal Lar deg dirigere lyden fra TV-apparatet til høyttalerne til hjemmekinoanlegget. Krever en HDMI-tilkobling og et TV-apparat som er kompatibelt med Lydreturkanal (ARC). • Hvis Lydreturkanal er satt til På, og du bruker en HDMI-kabel til å koble produktet til TVapparatet, vil den digitale optiske koblingen bli deaktivert. • Hvis Lydreturkanal er satt til Auto og du bruker en HDMI-kabel for å forbinde produktet til TVapparatet, velges ARC eller den digitale optiske inngangen automatisk.
    Lydreturkanal(ARC) er satt til På (ON).
    Sist endret av Kimmi1; 08-04-2015 kl 11:00

8. Liker Gurba har likt denne posten

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 07-20-2015, 10:13
  2. LG 65UB950V VS Samsung UE65HU7505?
    By Dragonlove in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 02-06-2015, 21:21
  3. Svar: 5
    Siste melding: 10-31-2014, 09:58