Innspill til valg av 65" TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innspill til valg av 65" TV

Hei.

Trenger hjelp til valg av TV med 65". Jeg har hatt en runde på de lokale butikkene og sett på Samsung, LG, Panasonic og Sony.
    Legger ikke mye fokus på 3D o.l. og gaming skjer aldri. Ser dog ofte på sport, film/serier o.l. Jeg kunne gjerne tenkt meg OLED (er jo fin den 55" til 20k, men mer lyst på 65"), men redd for at jeg tilbringer mer tid på butikken enn hjemme i stua med TV'n. Hadde en Samsung UE55F9005 og det er den eneste TV'n jeg kan referere til.

Likte godt Sony KD-65X8505CBAE og Panasonic TX65CXC725

Har lest testene på flatpanels.dk og lurer på om de 4-tusen i mellom er verdt pengene? Vil gjerne ha bakbelyst LED og har ingen formening om panelet.

Er det noen med erfaring fra nevnte Panasonic-modellen? Likte godt Firefox OS og sin brukervennlighet. Ryddig og pent OS synes jeg uten alt for mye stæsj.

Håper noen kan guide meg i riktig retning

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre Vis post
    Hei.

Trenger hjelp til valg av TV med 65". Jeg har hatt en runde på de lokale butikkene og sett på Samsung, LG, Panasonic og Sony.
    Legger ikke mye fokus på 3D o.l. og gaming skjer aldri. Ser dog ofte på sport, film/serier o.l. Jeg kunne gjerne tenkt meg OLED (er jo fin den 55" til 20k, men mer lyst på 65"), men redd for at jeg tilbringer mer tid på butikken enn hjemme i stua med TV'n. Hadde en Samsung UE55F9005 og det er den eneste TV'n jeg kan referere til.

Likte godt Sony KD-65X8505CBAE og Panasonic TX65CXC725

Har lest testene på flatpanels.dk og lurer på om de 4-tusen i mellom er verdt pengene? Vil gjerne ha bakbelyst LED og har ingen formening om panelet.

Er det noen med erfaring fra nevnte Panasonic-modellen? Likte godt Firefox OS og sin brukervennlighet. Ryddig og pent OS synes jeg uten alt for mye stæsj.

Håper noen kan guide meg i riktig retning
    Sony sin 8505 er på salg hos lefdal til og med onsdag til kr 19995 ( Sony 65 Smart LED-TV KD-65X8505CBAE - TV - Lefdal ). Jeg ser det er på vei en del tver nå, fra panasonic, philips, etc. men philips sin 7 serie er kant-led, så den utgår for min del.
    Jeg bytter ut min LG Oled hvis jeg blir fornøyd med Sonyen, men den kommer ikke på døren hos meg før 11. August og da er dette tilbidet over.

Det du kan gjøre, er å ta en "råkjangs" på sonyen. Det er 30 dagers åpent kjøp fra den dagen du mottar den. Hvis du angrer, kan du levere den på en lefdal butikk eller sende den i retur i posten, hvis du bor langt unna en lefdal.

Jeg selger nok min oled hvis jeg blir fornøyd med Sonyen. Det jeg liker med Sony, er: Android TV, bak-led (på 65" og 75"), ok design, angivelig bra panel, god bildebrikke. Philips kunne jeg vurdert om den ikke var edge led. Når sonyen ligger på 20.000 som nå, bare kjøpte jeg den og så ser jeg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svaret!

Jeg har faktisk bestilt TV'n og venter levering rundt samme tid som deg. Jeg har testet TV'n flere ganger i butikken og inntrykket er positvt. Kunne ikke la avslag på 8k gå forbi, og med 30 dagers returrett som du nevner har man tid til å angre seg. Gratulerer med kjøp av ny TV forresten.

Jeg krysser fingra for at alt stemmer og fungerer som den skal når den kommer i hus her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre Vis post
    Hei og takk for svaret!

Jeg har faktisk bestilt TV'n og venter levering rundt samme tid som deg. Jeg har testet TV'n flere ganger i butikken og inntrykket er positvt. Kunne ikke la avslag på 8k gå forbi, og med 30 dagers returrett som du nevner har man tid til å angre seg. Gratulerer med kjøp av ny TV forresten.

Jeg krysser fingra for at alt stemmer og fungerer som den skal når den kommer i hus her.
    Ja, det blir morsomt å teste. Jeg kan jo da teste den ved siden av LG Oled.
    Forventer selvsagt ikke samme bunnløse sortnivå eller samme ekstreme kontrasten, selv om det er bak-led på Sonyen :-P
    LCD består jo av flere lag og bakled-matrisen er jo ikke like stor som på oled :-P

Men jeg må ha større tv etter ommøblering.. Men det skal nå bli morsomt å teste.. Jeg kan da kjøre opp netflix abb på 4K også, så kan jeg teste netflix side ved side, samt jeg kan teste feks bluray..

Litt synd jeg ikke har en reciever lenger for å splitte signalet, kanskje jeg må se om jeg får tak i en billig hdmi splitter for anledningen.

Lignende tråder

1. Innspill på valg av busjettreceiver
    By Voldemorten in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-11-2014, 09:16
  2. Innspill på valg av ny TV - 46-55" LED/plasma?
    By baretull in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 04-03-2013, 13:13
  3. Det vanskelige valg; nytt annlegg.. noen innspill? :)
    By SuperioN in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 08-27-2009, 21:32
  4. Valg av høytalere.. innspill?
    By olsteinsland in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-2009, 22:38
  5. Ønsker innspill til valg av forsterker
    By jhl33 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 03-06-2008, 10:29

Stikkord for denne tråden