65" under 20.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

65" under 20.000

Synes prisen på LG 65"UF850V (2015mod) fra Expert til 19990 er ganske ok pris. Likte veldig godt webOS til LG samt at den har fått veldig bra i tester, såg også utrolig bra ut. Expert ville tilogmed ta bryet med kalibrering. Noen som har erfaringer med denne?

Vurderte også OLED grunnet sortnivå og lav latency til gaming, men denne LG,en var faktisk ganske så rå på fps spill og sport😊

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaa bra og bra... Jeg er sortnivå guru så jeg kan aldri vurdere noe fra LG som ikke er OLED, dessverre er UF850V helt elendig på det her:

65" under 20.000-2000594882-jpg

https://www.avforums.com/review/lg-6...v-review.11667

0.12cd/m2 sort er katestrofe i mine øyne, og kontrasten på litt over 500:1 gjør jeg ubekvem. Det er typisk for IPS-panel å være dårlig på sortnivå og kontrast, men tilgjengjeld så har de oftest veldig bra farge gjengivelse og god innsynsvinkel (til LED å være), denne LGen er intet et unntak. (testene viser også dette)

HDTVTest har ikke testet UF850V, men har testen 2014 modellen UB850V og mente at ikke bare var det verste bildet de hadde sett på en 4K TV, men noe av det verste de noen gang har testet:

LG 49UB850V (UB850V/ UB8500) Review

Jeg anbefaler aldri LG LED... LG OLED derimot er en helt annen sak, perfekt (absolutt) sortnivå, perfekt (uendelig/utallig) kontrast, gode farger, innsynsvinkel, etc..
    Sist endret av UltimaNoctis; 07-23-2015 kl 22:07

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Njaaa bra og bra... Jeg er sortnivå guru.
    Hva gjør en sortnivå guru??

Og med lokal dimming på lav måler denne 0.005cd/m2 som ikke er så værst...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

4. Liker Gurba, AndreWerdenskrieg har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaa bra og bra... Jeg er sortnivå guru så jeg kan aldri vurdere noe fra LG som ikke er OLED, dessverre er UF850V helt elendig på det her:

65" under 20.000-2000594882-jpg

https://www.avforums.com/review/lg-6...v-review.11667

0.12cd/m2 sort er katestrofe i mine øyne, og kontrasten på litt over 500:1 gjør jeg ubekvem. Det er typisk for IPS-panel å være dårlig på sortnivå og kontrast, men tilgjengjeld så har de oftest veldig bra farge gjengivelse og god innsynsvinkel (til LED å være), denne LGen er intet et unntak. (testene viser også dette)

HDTVTest har ikke testet UF850V, men har testen 2014 modellen UB850V og mente at ikke bare var det verste bildet de hadde sett på en 4K TV, men noe av det verste de noen gang har testet:

LG 49UB850V (UB850V/ UB8500) Review

Jeg anbefaler aldri LG LED... LG OLED derimot er en helt annen sak, perfekt (absolutt) sortnivå, perfekt (uendelig/utallig) kontrast, gode farger, innsynsvinkel, etc..
    Du glemmer også at HDTVTest endret sin konklusjon av forgjengeren 12.august 2014 og skrev dette:

Updated 12 August 2014

A new firmware update has fixed several of the aforementioned issues and improved the picture quality on the LG 49UB850V (as described in this follow-up article), prompting us to upgrade our review rating to “Qualified Recommendation”.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Hva gjør en sortnivå guru??

Og med lokal dimming på lav måler denne 0.005cd/m2 som ikke er så værst...

Nei heh.. Si det... Sitter å glaner på rammen på TVen i mørket for å sjekke at sortnivået til TVen matcher

Bildet fra linken i min første post er fra en Nederlandsk side.. mener det var med lokal dimming på lav, men kan ta feil (var trossalt på nederlandsk..) og det ser jo ikke bra ut :S

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBadAde Vis post

Dette er et mye bedre alternativ i mine øyne, betraktelig dypere sort nivå og dermed mye høyere kontrast, gode farger etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et mye bedre alternativ i mine øyne, betraktelig dypere sort nivå og dermed mye høyere kontrast, gode farger etc...
    UE65JU7005 fikk dårligere i tester på bildekvalitet enn det 65UF850V gjorde da.
    Har selv bestilt meg 65UF850V. Får den levert på fredag. Er spent på kvaliteten, da jeg har snakket med flere som har kalibrert denne tv'en og da ble ikke resultatet så verst
    Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62 Mk2 - Klipsh SW-112 - Pure Acoustics XTI-100C - Pure Acoustics XTI-100S

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Jeg er sortnivå guru
    "En guru (hindi, opphav fra sanskrit, egentlig i betydningen tung, verdig) er i indiske religioner og vestlige yogabevegelser en person som har nådd en høy grad av åndelig innsikt, og som derfor er i stand til å undervise eller fungere som spirituell veileder.
    Guru-begrepet er sentralt i hinduisme, buddhisme og sikhisme, og for tilhengere av disse religionene er det viktig å finne en guru man har respekt for og som man kan stole på.
    I Vesten brukes guru ofte som en humoristisk betegnelse på en person som er ekspert innenfor et emne."

Ikke verst.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaroe Vis post
    UE65JU7005 fikk dårligere i tester på bildekvalitet enn det 65UF850V gjorde da.
    Har selv bestilt meg 65UF850V. Får den levert på fredag. Er spent på kvaliteten, da jeg har snakket med flere som har kalibrert denne tv'en og da ble ikke resultatet så verst
    Vil gjerne ha link til disse testene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne ha link til disse testene.
    Bare å søke på Google det så finner du lyd og bilde sine tester.

LG:
    Let me google that for you

Samsung:

Hvis du ser på antall stjerner på bildekvalitet.
    Mener det står i testen at Samsung har litt bedre sortnivå, men noen lysglimt på den også. Men LG er litt bedre overall. Leste bare testen
    Onkyo TX-NR717 - Klipsch RF-62 Mk2 - Klipsh SW-112 - Pure Acoustics XTI-100C - Pure Acoustics XTI-100S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaroe Vis post
    Bare å søke på Google det så finner du lyd og bilde sine tester.

LG:

Samsung:

Hvis du ser på antall stjerner på bildekvalitet.
    Mener det står i testen at Samsung har litt bedre sortnivå, men noen lysglimt på den også. Men LG er litt bedre overall. Leste bare testen
    Burde skjønt at det var Lyd&Bilde. Synes at de altid gir LG sine TV'er bedre score enn utenlandske tester.
    Men på denne ser jeg iallefall at de påpeker at sortnivået er middels.

Tviler ikke på at bilde er meget bra i et normalt opplyst rom. Mer skeptisk hvis man slukker lysene og setter på en film.
    Positivt er det at LG har fått ned inputlagen på årets modeller, for den som spiller på TV'n.
    Tror også at LG sin modell muligens gir den beste totalpakken.

Håper uansett at du/dere blir fornøyd med den nye TV'n!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet Vis post
    Synes prisen på LG 65"UF850V (2015mod) fra Expert til 19990 er ganske ok pris. Likte veldig godt webOS til LG samt at den har fått veldig bra i tester, såg også utrolig bra ut. Expert ville tilogmed ta bryet med kalibrering. Noen som har erfaringer med denne?

Vurderte også OLED grunnet sortnivå og lav latency til gaming, men denne LG,en var faktisk ganske så rå på fps spill og sport��
    Må nesten tipse deg om Sony 65" Android TV på tilbud hos lefdal til 19990:
    Sony 65 Smart LED-TV KD-65X8505CBAE - TV - Lefdal

Den er på lager bare et par steder, men du kan bestille den levert hjem for 400kr ekstra.
    Dette er altså en tv med bak-led, ikke kant. Den har fått veldig bra i test av hw.no.

Jeg har bestilt en selv nå, har i dag en LG 55EC930V (OLED). Jeg har undersøkt MYE før jeg begynte å vurdere ny Sony seriøst.
    Det som dro meg mer mot Sony enn f.eks. Samsung, LG og Panasonic, var at Sony bruker Android TV og med 65" og 75" får du bak-led.
    For meg som har hatt OLED; er side-led et no-no... I tillegg vil jeg heller ha Android enn Tizen til Samsung eller FireFox som Panasonic nå går mot, samt WebOS som LG har. Jeg tror og håper Android er fremtiden og at vi der ser flere apper, ikke mer det jeg har opplevd med samsung og LG, at noen apper lages til noen merker og noen årsmodeller, så plutselig er tven utdatert vedig fort. Eksempelvis hadde jeg to samsungtver og bare den ene av de fikk spotify... (den var ett år eldre enn den andre).

PS! Tilbudet der gjelder bare til og med onsdag. Jeg fikk levering til meg i Bergen 11. Aug. Husk du har 30 dagers åpent kjøp fra du får TVen levert og du kan levere den hos din lokale lefdal hvis du angrer kjøpet. For at jeg skal være fornøyd med den, må den både fungere bra mtp. farger, kontrast, lysstyrke og sortnivå, samt den må fungere sammen med sonos playbar.

Sony er jo en av få som har hatt surround ut via optisk før, men jeg må jo også få til det med repetisjon av fjernkontrollens signaler og slikt. Det var litt fikling på LG, men det gikk. Gleder meg til 11. August :-P Håper det er meldt dårlig vær!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps.. 8505 vil ikke få HDR; da må du opp i dyrere serien til Sony eller fra konkurrenter (da snakker vi ca 40-50.000kr for en 65" og da er jo en 65" OLED bedre valg...). Det eksisterer jo i praksis ikke HDR i dag, så jeg tror at 8505 for 19990 er det lureste kjøpet i dag, så beholde den i 1-2 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter forslaget til DaButcher!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut som bra kjøp ja men etter par reviews på nettet så snakket dei om glossy skjerm og dårlig responstid , får håpe det ikke merkes så mykje til. Tror eg går for denne��

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg får gå for denne eg og, så får eg heller returnere den til lefdal om det ikkje er godt nok mtp speilbilde i skjerm og responstid, det er egentlig det einaste eg er redd for at den kan slite med..

takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg får gå for denne eg og, så får eg heller returnere den til lefdal om det ikkje er godt nok mtp speilbilde i skjerm og responstid, det er egentlig det einaste eg er redd for at den kan slite med..

takk for tipset
    Tror den er et godt valg.
    Den vil nå uansett gi mindre refleksjoner enn LG sin skjerm. Og den har vel også bedre responstid og inputlag en LG'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den er et godt valg.
    Den vil nå uansett gi mindre refleksjoner enn LG sin skjerm. Og den har vel også bedre responstid og inputlag en LG'n.
    Det tror eg og, takk for for tipset til "Butcher" blir spennende å sjå kva den duger til den 11.august

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror eg og, takk for for tipset til "Butcher" blir spennende å sjå kva den duger til den 11.august
    hw.no testen (er vel samme som lydogbilde antar jeg), sier jo at Sonyen er noe av det beste de har testet på input lag (men ikke i standard-modus, da lå den vel høyt).

Input lag er jo bare relevant for pc eller gaming, siden lag vil være lik for lyd og bilde (det er jo ikke en forsinkelse av lyd vi snakker om, men en "total lag".). Altså vil du jo bare merke input lag hvis du har en egen input :-P (mus eller fps spill, primært).

I gaming modus fikk den jo veldig gode tall, se gjerne side 2 av testen:

Sitat hw.no ( TEST: Sony KD-55X8505C - Lyd- og bildekvalitet - Tek.no ):
    "Først setter vi TV-en i Standard-modus og kobler til måleutstyret. Resultatet er langt fra imponerende, hvor tallene viser at det går rundt 70 millisekunder før skjermen har reagert.

Dog finnes det en egen modus som heter nettopp Spill, og setter vi TV-en i denne endrer alt seg. Da kuttes alt av funksjoner som påvirker inputlagen, og resultatet er at du får en skjerm som har en lag på rundt 8,6 millisekunder. Noe som er blant det bedre vi har testet noen gang. "

Min egen kommentar: 8,6 millisekunder er veldig lavt, uavhengig av teknologi. Det er ekstremt lavt hvis vi ser at det er en 4K TV. Vanligvis ligger jo de beste 4K Tvene på rundt 30-40ms minimum, så vidt jeg har fått med meg? Jeg har ikke sett på årets Samsung eller Panasonic når det kommer til input lag, men fjorårets var vel i alle fall slik. Den nye X1 prosessoren fra Sony kan tenkes å ha en finger med i spillet (kraftigere maskinvare, vil jeg tro).

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  2. Svar: 3
    Siste melding: 01-10-2009, 17:58
  3. Svar: 9
    Siste melding: 11-27-2008, 23:05
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. Hva er det "Group Delay" og "phase plot" betyr i programmet WINISD
    By Tommy Nilsemn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 09-29-2005, 17:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •