65" under 20.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjapt spørsmål: Hva er forskjellen mellom kd65x8507 (TV - SONY KD65X8507CSAEP 65" LED TV - expert) kontra kd65x8505? Finner ikke "05" hos Expert.no

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av furyfax Vis post
    Kjapt spørsmål: Hva er forskjellen mellom kd65x8507 (TV - SONY KD65X8507CSAEP 65" LED TV - expert) kontra kd65x8505? Finner ikke "05" hos Expert.no
    Så vidt jeg har skjønt, er det farge på rammen. Noen har blank ramme, andre har sort, etc.
    En av de er oppgitt med en høyere "Jukse hz" (motion flow eller hva enn sony kaller det).
    Men i prinsippet skal det være samme tven, samme panel, bildebrikke, etc. Ser du på sony.no ser du ikke alle de siste tallene.
    Siden alle modellene er nye på markedet og det er samme spesifikasjoner hos sony.no, mener jeg det mest sannsynlig er bare rammen som er fysiske forskjellen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens, tenkte jeg skulle skrive erfaringene med TVen.
    Fra før av har jeg en LG 55EC930V (OLED, 1080P).
    OLED er ikke en perfekt teknologi, men på mange måter er den det beste fra Plasma og det beste fra LCD.
    Når det er sagt, betyr det at Sonyen har noen sko å fylle. Men samtidig forventer jeg ikke at den skal være en OLED.
    Jeg vet jo svakhetene til LCD, som innsynsvinkel, sortnivå, at de ofte er mørkere på kanter og i hjørner, clouding, light bleed, m.m.

Se bilde av tven her:
    65" under 20.000-11822363_10155923369155504_1275860377718635862_n-jpg

Umiddelbart så jeg noen av svakhetene til LCD, som er der på alle LCD-tver. (Det folk kaller LED-tv er jo egentlig LCD-tver). Dvs. Det var litt mørkere i hjørnene, men ellers så ejg ikke noe. Bildet så litt traust ut, men jeg hev over i cinema professional. Da ble bildet fint og så rimelig rett ut, som også er vanlig for den modusen.

Testet litt konsoll og netflix. Netflix satt jeg også til Cinema Pro. På konsollen valgte jeg spillmodus for å få ned input-lag. Merket ingen inputlag i spillmodus. Jeg synes tven har veldig bra bildehåndtering når det gjelder bevegelse. Fargene er "spreke" og jeg så ikke noe til de mørkere hjørnene når jeg brukte tven.

Når det gjelder AndroidTV vil jeg si at jeg liker det, men jeg tror det blir enda bedre.
    Apputvalget kan sies å være spartansk, men i realiteten har det aldri vært noe særlig med gode apper til Samsung eller LG.
    Greit nok at det fins mange fjase-apper til Samsung, men hva er vitsen med mange dårlige apper?

Antall apper er egentlig ikke så viktig, du har netflix på AndroidTV, samt du har en del av de andre viktige som Youtube, m.m. I tillegg er jo Chromecastfunksjonalitet bygd inn i TVen, samt skjermspeiling av svært høy kvalitet (fra android i alle fall).
    Det var veldig bra kvalitet på skjermspeilingen! Teksten var utrolig skarp og veldig lesbar.

TVens design er ok, minimalistisk. En tynn sort ramme som er børstet metall på sidene.
    Dybden på tven er jo ltit mer enn OLEDen, for å si det mildt. Men det er egentlig ikke så viktig.

For meg som sitter ca 5m unna, er 65" mer rett enn 55".
    Jeg skal teste den mer fremover. Men hittil lover den bra.

Det jeg umiddelbart savner fra LG sin OLED er: magic remote (gyroskop). Sony har sin one-flick, den fungerer "ok", men den sender ikke ut irda :-(
    Jeg har jo sonos playbar, som betyr at jeg da må bruke den store kontrollen eller app/widget på tlf.
    ---
    NB! Jeg har ikke brukt slike 100% jevne farger for å lete etter svakheter :-P FOr meg er det viktige om svakhetene er synlig under vanlig bruk, ikke om man kan fremprovosere situasjoner som kanskje sjeldent eller aldri forekommer. Men jeg må jo selvsagt teste tven i total mørke med for eksempel starwars

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Må nesten tipse deg om Sony 65" Android TV på tilbud hos lefdal til 19990:
    Sony 65 Smart LED-TV KD-65X8505CBAE - TV - Lefdal

Den er på lager bare et par steder, men du kan bestille den levert hjem for 400kr ekstra.
    Dette er altså en tv med bak-led, ikke kant. Den har fått veldig bra i test av hw.no.

Jeg har bestilt en selv nå, har i dag en LG 55EC930V (OLED). Jeg har undersøkt MYE før jeg begynte å vurdere ny Sony seriøst.
    Det som dro meg mer mot Sony enn f.eks. Samsung, LG og Panasonic, var at Sony bruker Android TV og med 65" og 75" får du bak-led.
    For meg som har hatt OLED; er side-led et no-no... I tillegg vil jeg heller ha Android enn Tizen til Samsung eller FireFox som Panasonic nå går mot, samt WebOS som LG har. Jeg tror og håper Android er fremtiden og at vi der ser flere apper, ikke mer det jeg har opplevd med samsung og LG, at noen apper lages til noen merker og noen årsmodeller, så plutselig er tven utdatert vedig fort. Eksempelvis hadde jeg to samsungtver og bare den ene av de fikk spotify... (den var ett år eldre enn den andre).

PS! Tilbudet der gjelder bare til og med onsdag. Jeg fikk levering til meg i Bergen 11. Aug. Husk du har 30 dagers åpent kjøp fra du får TVen levert og du kan levere den hos din lokale lefdal hvis du angrer kjøpet. For at jeg skal være fornøyd med den, må den både fungere bra mtp. farger, kontrast, lysstyrke og sortnivå, samt den må fungere sammen med sonos playbar.

Sony er jo en av få som har hatt surround ut via optisk før, men jeg må jo også få til det med repetisjon av fjernkontrollens signaler og slikt. Det var litt fikling på LG, men det gikk. Gleder meg til 11. August :-P Håper det er meldt dårlig vær!
    Då er den komt i hus, og kalibrert til til mine beste evner. Fortsatt vanskelig å gi en review, då min forrige referanse var en samsung 50" 8-serie plasma som var 6-7 år gammel. Men det som stikker ut her er utrolige gode farger, meget bra på sport og fotball/spill. Sliter litt med gjenskinn, men når vi går mot høst og mørkere dager blir det vel mindre plagsomt. Har kjøpt Marantz NR1605 og DALI fazon mikro til TV,en, så lyd har eg ikkje fått prøvd, men regner med den er dårlig som vanlig. Eg blir mer og mer vandt med denne tv, og den blir bedre dag for dag. Kan absolutt anbefales for under 20K.
    Ekstremt pen på 4K innhold. Vedlagt bilde av tv som snart skal opp på veggen.

Note; fargene representeres på ingen måte gjennom dette mobilkamera ifh til virkeligheten.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder 65" under 20.000-tv-jpg  

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  2. Svar: 3
    Siste melding: 01-10-2009, 17:58
  3. Svar: 9
    Siste melding: 11-27-2008, 23:05
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. Hva er det "Group Delay" og "phase plot" betyr i programmet WINISD
    By Tommy Nilsemn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 09-29-2005, 17:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •