Billig ny TV, eller "dyr" brukt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig ny TV, eller "dyr" brukt?

Hei!

Er på jakt etter ny LED-TV (str. 46"-50") og vil ikke gi mer enn 3000-5000 kr.

Valget står mellom en ny Samsung 48" 50hz på Elkjøp til 5000,- eller en lite brukt Samsung 46" 3D 200hz tv fra 2011 til 3000,-.
    Vil den gamle tven (som i utgangspunktet kostet 15000+) være et bedre valg, eller har teknologien løpt i fra den, også på de helt rimelige LED skjermene?

På forhånd takk!

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger en brukt pioneer 5080XA til salgs på brukten. Har samme selv, og denne er virkelig god.
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på om du trenger "smart-TV" funksjoner som NRK-app, Netflix etc. Da bør du nok helst ha en nyere TV
    - eller en Samsung BD spiller med smart-TV funksjon.

Skal du bruke den som en monitor for en TV-boks fra Get el. lign, så funker nok TV som er noen år helt fint.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater du å kjøpe "veldig gammelt" brukt så fins det en del Pioneer Kuro TVer på markedet. Selvom de er fra 2008, regnes de forsatt som ~ topp 5 beste TV noen gang laget - hvis det er en LX5090 eller KRP 500-A/M

Jeg kjøpte min i fjor sommer for 4000,- så det var et røverkjøp for å si det mildt.

Er det absolutt LED du skal ha i huset (mye lys?) så vet jeg at Samsung hadde veldige gode LCD (ikke LED) TVer i 2010, den gangen TVene deres hadde bokstaven "C" foran tallet. Disse hadde god farge gjengivelse, meget, MEGET godt sortnivå for prisen (typ 0.03-0.04cd/m2 som slår de aller fleste high end LED TVer i dag) og fordi de var bakgrunnsbelyst (og ikke KANT-belyst som de fleste LED TVer i dag er) så var hadde de veldig lite clouding og god "screen uniformity". Disse kostet rundt 5000,- for fem år siden så de er bare å lete godt på brukt markedet!

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kastere meg på denne da jeg lurer på ca samme. Vurderer selv å kjøpe 65" samsung 7505 til ca 18000kr. Men hvor mye å hente rent bildemessig får man med denne i forhold til Samsun plasma PS63C7705 til 5000 på brukten? Om man ser bort fra smartfunksjoner osv så er det jo mye penger spart om bildekvaliteten på plasmaen fra 2010 er noenlunde i nærheten.

Øyvind

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildRover Vis post
    Kastere meg på denne da jeg lurer på ca samme. Vurderer selv å kjøpe 65" samsung 7505 til ca 18000kr. Men hvor mye å hente rent bildemessig får man med denne i forhold til Samsun plasma PS63C7705 til 5000 på brukten? Om man ser bort fra smartfunksjoner osv så er det jo mye penger spart om bildekvaliteten på plasmaen fra 2010 er noenlunde i nærheten.

Øyvind
    Woah, det er jo kjempe god deal! En kompis av meg har akkurat samme TV, nemlig C7000 63".. bildet er rett og slett fantastisk. Så ikke annet enn Youtube klipp (i HD hehe..) og spilte like Fifa/bladde gjennom PS4 menyen men det var skarpt og gode farger.

Sortnivået ser relativt grå ut, spesielt om man er vandt med siste generasjon plasma (ST60, GT60, VT60, ZT60 og selv Samsung F8500 er alle sammen blekk-sort i sortnivået) eller en Kuro, men i forhold til mange LED TVer selv fra 2015 vil jeg faktisk påstå at gråfargen er like nærme helt sort, som det LED TVene sin blåfarge er. Et plus er at "screen uniformity" (vet ikke hva dette er på godt norsk) er helt på plass, null clouding å se; noe 99% av LED TVer plages av...

Så lenge det er ingen alvorlig innbrenning eller andre panelfeil ville jeg definitivt gått for den plasma tven

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville holdt meg unna den C-serien med plasmatv-er. De er kjent for denne "rosa støy"-problematikken som oppstår etter en stund, og disse begynner vel nå å gå ut av reklamasjonstiden da det er 2010-modeller. Den skal være rimelig BILLIG for at det skal være verdt å ta sjansen og 5000 er etter min mening altfor mye når man ikke vet om man har den noe særlig mer enn noen få måneder og dermed står der med skjegget i postkassa hvis panelet ryker.

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  2. Nytt eller 9/9 brukt grønt 9" rør til 1209/2 ?
    By Brainbug in forum CRT projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 01-17-2008, 23:02
  3. Svar: 11
    Siste melding: 08-21-2006, 19:05
  4. Svar: 2
    Siste melding: 07-11-2006, 12:26
  5. "billig" & enkel dvd eller dvd & hd-record
    By water in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 01-11-2005, 22:32

Stikkord for denne tråden