Panasonic ST60 refreshrate

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic ST60 refreshrate

Jeg har en Panasonic ST60 55"
    En flott TV jeg er veldig fornøyd med..

Bortsett fra en ting, når det er store hvite bilder, så synes jeg at den flimrer som en 50 hz tv...
    Jeg vet ikke om det er tilfellet eller om det er jeg som er problemet, kjerringa ser det iallfall ikke sier hun...

Jeg har lett i menyene om jeg noen plass kan se hvilken refresh rate som står på.
    Men jeg finner ingenting.. er det noen som vet om det går an og finne det i menyene?
    Og om i det hele tatt det er mulig og sette den på 50 hz ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne flimringen du ser skyldes måten et plasma-panel drives på. Ikke relatert til refresh rate. Det er ikke alle som ser den flimringa, men du er altså en av de som gjør. Den er mer synlig jo lysere bildet blir. En del opplever også en såkalt "regnbue-effekt" på plasma-skjermer, også her hovedsaklig på lyse bilder. Så det er dessverre ingenting du kan gjøre med dette, annet enn at du kan vurdere å skru ned lysstyrken noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ja. Dette var jeg ikke klar over.
    Så da er det sikkert automatisk 100 hz på den da?

Lysstyrken har stått på lav hele tiden, jeg ser det allikevel
    Ikke det at det plager meg så mye, det er bare noe jeg har lurt på hvorfor det er slik.
    Jeg er så glad i plasma skjermens bilde ellers så dette er bare noe jeg får leve med

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maarius Vis post
    Sier du det ja. Dette var jeg ikke klar over.
    Så da er det sikkert automatisk 100 hz på den da?

Lysstyrken har stått på lav hele tiden, jeg ser det allikevel
    Ikke det at det plager meg så mye, det er bare noe jeg har lurt på hvorfor det er slik.
    Jeg er så glad i plasma skjermens bilde ellers så dette er bare noe jeg får leve med
    Jeg vet veldig godt hva du mener. Har en VT60 selv og vil ikke ha noen annen tv med det aller første. Får bare leve med litt flimmer. Har en VT50 på soverommet også fordi jeg ikke klarte å få solgt den til fornuftig pris da jeg gikk over til VT60 (planen var da jeg kjøpte VT50-en at jeg skulle ha den inntil Panasonic skulle kutte plasmaproduksjonen, for da ville jeg ha en 65" av siste generasjon... det kom litt raskere enn planlagt).
    Jeg tror i utgangspunktet at innholdet vises i 50 Hz / FPS, men frameraten øker nok noe om du enabler Intelligent Frame Creation.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jeg vet veldig godt hva du mener. Har en VT60 selv og vil ikke ha noen annen tv med det aller første. Får bare leve med litt flimmer. Har en VT50 på soverommet også fordi jeg ikke klarte å få solgt den til fornuftig pris da jeg gikk over til VT60 (planen var da jeg kjøpte VT50-en at jeg skulle ha den inntil Panasonic skulle kutte plasmaproduksjonen, for da ville jeg ha en 65" av siste generasjon... det kom litt raskere enn planlagt).
    Jeg tror i utgangspunktet at innholdet vises i 50 Hz / FPS, men frameraten øker nok noe om du enabler Intelligent Frame Creation.
    Av ren nysgjerrighet (litt off-topic) men hva hadde vært en fornuftig pris på VT50?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Av ren nysgjerrighet (litt off-topic) men hva hadde vært en fornuftig pris på VT50?
    Da jeg prøvde å selge den var den under ett år gammel og jeg ville ha 7K, så jeg fant ut at om jeg måtte bevege meg under det for å bli kvitt den så fikk jeg heller selge 43"-eren til noen hundrelapper og beholde VT50-en som soveroms-tv. Egentlig en avgjørelse jeg er veldig fornøyd med at jeg tok nå i ettertid. Bilde i referanseklassen både i stua og på soverommet er jo ikke helt feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål ang. disse tv'ene:
    I helt mørke partier flyter liksom alt over i grøt i enkelte scener. Ganske markante partier det skjer i. Ser ut som tv'en ikke klarer å tone ut i de mørkeste partiene og bare lager flimrende flytene pixsler et øyeblikk. Jevla vanskelig å forklare fenomenet men hva kan dette være?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Da jeg prøvde å selge den var den under ett år gammel og jeg ville ha 7K, så jeg fant ut at om jeg måtte bevege meg under det for å bli kvitt den så fikk jeg heller selge 43"-eren til noen hundrelapper og beholde VT50-en som soveroms-tv. Egentlig en avgjørelse jeg er veldig fornøyd med at jeg tok nå i ettertid. Bilde i referanseklassen både i stua og på soverommet er jo ikke helt feil.

Ahaa.. Ja det hørtes ut som en veldig god løsning det

Lignende tråder

1. Panasonic st50 vs st60 og vt60
    By Khallgrimsen in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 01-15-2014, 08:16
  2. Trøbbel med wifi på panasonic st60
    By kaarea in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 06-22-2013, 12:04
  3. Panasonic ST60. Erfaringer?
    By crimar in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 06-10-2013, 09:46
  4. Panasonic ST60 bilde hoppe opp og ned
    By safinok in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 06-09-2013, 14:19
  5. heve kjøp eller vente på panasonic st60?
    By sndrem in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 01-17-2013, 22:45

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •