Sony X85C 4K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Sony X85C 4K

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony X85C 4K

Etter 7 år sitter jeg nå igjen og planlegger å handle ny TV. Sist gang jeg handlet var i 2007. Den gangen husker jeg at jeg leste side opp og side ned om tester og at LCD skulle være så veldig bra, bedre enn Plasma som hadde så mye problemer med innbrenning etc som folk var livredde for. Etter en masse lesing gikk jeg i butikken for å se på en av disse fantastiske LCD skjermene jeg hadde lest så mye bra om. På vei inn i butikken snublet jeg over en skjerm med utrolig bra hudtoner og veldig naturlige farger. Jeg ble solgt på flekken og valgte Pioneer Plasma. LCDene kom her til kort i forhold til Plasma med jalla innsynsvinkel som jeg reagerte mest på.

Klok av forrige rundes TV-kjøp vet jeg at jeg må ut og SE på TVene før jeg får tatt det endelige valget. Har dog satt som krav for meg selv at solnedganger, hudtoner og landskapsbilder skal se naturlig ut slik de gjør på film og ikke se ut som hele TVen har spist LSD (Lesdynamisk kontrast). Jeg vet at alle prater om at sortnivået er så forbannet viktig, men for meg er det nok viktigere at fargene er naturlige og ikke ser kunstige ut eller har feil farvepalett. TV blir stående i et rom med kun hvite vegger. Sittevinkel blir ganske rett mot TV.

Noen har fortalt meg at Sony X85C 4K som nå er på vei inn på markedet vistnok har veldig bra farger. Usikker på om noen overhodet har fått inn denne TVen ennå i Oslo området. Problem nummer to når man skal se på en slik TV i butikk er vel at de har skrudd på rubbel av bit av elektronikk som faktisk bare ødelegger bildet. Så da blir det å finne ut av hvordan man faktisk kan få gjort en skikkelig test av denne TVen i butikk.

Jeg ser den har 2 tunere. Litt usikker på om operativsystemet på denne TVen men jeg antar det fungerer greit. Når det gjelder HDMI så tror jeg den støtter den nye Blyray standarden helt ut, må vel dobbeltsjekkes når detaljer på spillere begynner å dukke opp. For meg er det 65" som er mest akutelt.

Prioritert bruk for meg er:
    1. Film og TV serier via streaming fra mediesenter pc.
    2. Film og TV underholdning og film/serier fra Canal Digital Tuner (Vurderer kun Cam i ny TV i stedet for CD boks, synspunkter på dette?)
    3. Døtrene spiller Sims4 med PC tilkoblet TV
    4. Ørlite gran playstation 4

Erfaringer med dagens TV (Pioneer Plasma):
    1. Fantastisk bilde fortsatt med naturlige flotte farger.
    2. Sortnivået begynner å bli dårligere
    3. Sliter noe jævelig i dagslys.

Noen andre som vurderer denne TVen og har noen synspunkter som er verdt å dele? For meg blir det ikke aktuelt å handle før rundt september måned.

http://www.sony.no/electronics/tv-er/x8500c-series?cpint=SG_CATEGORY_SEC-TOUT-PDP-X850C-ANDROID-EN_GL-2015-03-STEPUP-4SPAN
    Sist endret av mazeking; 06-17-2015 kl 22:16

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en av disse selv. Var innom Elkjøp Skøyen i går, de hadde fått den inn på mandag og regnet med å få den opp på displayvegg i løpet av kort tid. Fikk ikke sett på den i går altså. Mulig de har fått den opp på Slependen eller Ullevål? Både 55" og 65" var visst på vei inn fra hovedlager, og burde dermed være tilgjengelig nå.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom både Skøyen og Slependen på lørdag, Skøyen har 55" oppe nå, Slependen har 65".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder