Hva skjer i TV verden (vil ha noe nytt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva skjer i TV verden (vil ha noe nytt)

Er jo fornøyd med den jeg har. Alt fungerer vel og bra, men ønsker en TV som er 5" større og som har 4k oppløsning.
    Synes alt har stått i stampe i flere år. Plasma produseres ikke lengre, LED har en rekke svakheter (sortnivå, hakking, dårlig innsynsvinkel). Det har kommet en OLED TV som ingen vil ha. (kun1080p og buet). Produsentene, særlig koreanerne, pusher buede skjermer ingen ønsker. I det hele tatt jeg har ikke funnet en eneste 55" som har fristet.

Hva kan vi forvente oss fremover?
    Personlig vil jeg helst ikke ha noe Korea skjerm, men en fra de kjente japanske merkene f.eks. Panasonic eller Sony. Men det ser ikke ut som de tenker så mye på OLED. Kan det være fordi markedet ikke er villig til å betale for bildekvalitet? Var jo derfor plasma forsvant. Huff, frustrerende dette.

Jeg lenge sagt jeg aldri skal ha en LED skjerm i hus, men om denne nye SONY skjermen svarer til forventingene - med bedre sortnivå enn tidligere modeller, så tror jeg at det blir muligheter for kjøp. Virker som den har de standardene som er nødvendige
    https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...509cb--uhd-tv/

Hva tror TV folket?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv er sikkert topp men for liten for meg. Må ha minimum 65".

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets modeller fra LG inkluderer flate oled tver i UHD men prislappen og skavankene disse kommer med ligner ikke grisen.
    Det snakkes vel om noe rundt 60k for en 65" før moms..

Skjer veldig lite hos tv markedet for oss AV entusiaster synes jeg, skjer mer spennende i projektor markedet med inntog av både LED eller laser/phosfor Etc.

Rykter sier vel og at Texas instruments kanskje skulle lansere DLP brikker med uhd oppløsning.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa også at LED var uaktuellt men til slutt ble 60" Kuroen solgt og en buet Sony TV kom inn (KD-65S9005B). Har ikke angret. Innsynsvinkelen er ganske dårlig, svartnivået er veldig bra bortsett fra litt antydning til clouding i helt mørkt rom. Ellers så er det meste like bra eller bedre enn på KRP-600M. I tillegg har du masse muligheter som ikke fantes på Pioneer sine TV'er.
    Sony sine nye 4K Android TV'er ser veldig spennende ut. Korea TV'er var også helt uaktuellt for min del. Har hatt en Samsung Blu-ray og TV. Verste dritten jeg har hatt i stua mi!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B Vis post
    Sa også at LED var uaktuellt men til slutt ble 60" Kuroen solgt og en buet Sony TV kom inn (KD-65S9005B). Har ikke angret. Innsynsvinkelen er ganske dårlig, svartnivået er veldig bra bortsett fra litt antydning til clouding i helt mørkt rom. Ellers så er det meste like bra eller bedre enn på KRP-600M. I tillegg har du masse muligheter som ikke fantes på Pioneer sine TV'er.
    Sony sine nye 4K Android TV'er ser veldig spennende ut. Korea TV'er var også helt uaktuellt for min del. Har hatt en Samsung Blu-ray og TV. Verste dritten jeg har hatt i stua mi!
    Har sett på den TV din. Synes bildet ser veldig bra ut - og buen er mye mindre krum enn på Samsung.
    Hadde kjøpt den om ikke 65" blir for stort i stua mi - på den måten at utsynet blir hindret. Sony er i mine øyne et premiummerke, derfor håper jeg veldig på at den linkede modellen innfrir. Orker ikke vente så mye lengre
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Design og byggekvalitet er definitivt premium.

Samsung har kommet med et par overprisede 65" toppmodeller til 50 og 65 000 som kanskje er litt bedre, så lenge de virker! Tror ikke de finnes i 55".
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    ... Det har kommet en OLED TV som ingen vil ha. (kun1080p og buet). Produsentene, særlig koreanerne, pusher buede skjermer ingen ønsker.
    Du tar litt hardt i. Har selv en slik, og er ganske fornøyd.
    Var selv ganske skeptisk til buet, men tok den da OLED var det eneste jeg kunne tenke meg. At den ikke er flat tenker jeg ikke lenger på, det er 'usynlig'. Bildekvaliteten derimot, den setter jeg pris på hele tiden.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Led kan absolutt fungere det, men man må enten opp på FALD eller quantum dot pris nivå på en 25 - 30k virker det som og jeg synes fortsatt at min sony hw50 gir bedre generelt bilde over en større flate helt til man nesten kommer opp i en 50k.

Sort nivå er jo langt fra kuro nivå og der er det vel kun OLED som gjelder.

Nå er det vel og denne serien med UHD tver som ble lansert i januar som er den første jeg kunne anbefale med tanke med kommende UHD bd standarden.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en flat Lg ea870v Oled tv. som ble isf calibrert i kveld takker til Kalibrerings mannen.no

Lignende tråder

1. Lokee's Mid-fi verden
    By Lokee in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 38
    Siste melding: 09-28-2011, 20:49
  2. iPHONE - du verden!
    By asvaberg in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 42
    Siste melding: 07-10-2008, 22:17
  3. Rør verden
    By Balarsen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 05-30-2008, 08:35
  4. Hva skjer med verden?!!?!
    By marsboer in forum CD/SACD og DVD-Audio