Trenger hjelp, med ny tv, noen tips ønskes STORT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp, med ny tv, noen tips ønskes STORT

Hei, etter mye tull med strømbrudd her i trøndelag i det siste, så gikk tv`n min i stykker ( 7 år gammel lcd) som jeg forøverig va kjempe fornøyd med, og etter litt prat med lofavør var det bare og hente seg ny tv på elkjøp, fikk ikke mer en 5000 og handle for, etter at egenandelen ble trukket fra, så tengte og legge i litt så jeg fikk en kurrant tv for mellom 5-10 lapper, satt og så litt på denne 58" samsungen på nett, Samsung 58 LED-TV UE58H5205XXE - TV - Elkjøp meeen etter et besøk i den lokale elkjøpen, ble jeg ikke anbefalt og kjøpe denne da den ikke var ekte 100hz, da han mente denne kom til og bli hakkete og mye etterslep på, ble så anbefalt og kjøpe denne jvc`n JVC 50 LED-TV LT-50E73 - TV - Elkjøp, fikk den for 5999, så det ble handel.

kom hjem og koblet opp den, kjører kanal digital hd dekoder som kjøres via en yamaha rxv 861 og så til tv`n.
    Men må si skuffelsen ble stor, var noe voldsomt til hakking og etterslep på den, og bilde får en sånn falsk kvalitet som jeg ikke syns noe særlig om, eneste måten jeg fikk noe sånn ca ok bilde med mindre etterslep og hakking, var og koble ut noe di kaller MEMC, men da blir den mindre klar og mere kornete bilde, men fortsatt noe hakkete og etterslep, men ikke like ille som med MEMC tilkoblet.

Så spørsmålet er om en virkelig trenger 100hz på det utstyret jeg har? blir mest brukt til vanlig tv titting og film fra hd kanalene til canal digital. Noen som har noen anbefalinger på tv som elkjøp har i 5-10000 klassen som passer mitt utstyr og behov, 50-58"?

Hadde ALDRI trodd det skulle bli så vanskelig og kjøpe en ny tv, og sitter og vurderer og levere denne tilbake, så alle tips motaes med stor takk.

Hilsen en frustrert amatør som savner sin gamle lcd.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tullpreik fra selgeren sin side.
    Jeg er stort sett sikker på at alt du bruker har maks 50hz input signal, den gamle PAL frekvensen som tv signaler på dette berget enda bruker, og "100hz" beskriver nok heller bare interpolerings funksjonen i video prosessoren, denne er nok ikke helt god så man ender opp med feil som resulterer i hakkete bevegelser og beste resultat oppnås om man bare deaktiverer denne funksjonen.

Disse hz betegnelsene er bare fantasitall brukt for markedsføring, og her det bare så enkelt at de her har større fortjeneste på JVC tven og fått beskjed om og selge den av sjefen.

Den har også forøvrig ingenting med gamle kjente JVC og gjøre men er en av disse mindre kjente kina fabrikkene som bare har kjøpt varemerker av Jvc for å selge tver i europa under deres logo.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, ja jeg hadde på følelsen det var sånn ja, googla den og fant ut at det er ikke bare meg som har funnet ut at den er hakkete osv. Manualen på tv`n var med kun som cd, noe som pc`n min ikke har, så prøvde og søke på jvc sine sider for og få lasta ned manualen, og der fant jag den ikke i basen deres. nei, blir vell og levere inn og se om det er noe annet som funker bedre, for denne ble en nedtur.

men som sagt tips på tv på elkjøp som funker for meg og mitt bruk i prisen ca 10000 50-60" motaes med stor takk. (må være elkjøp grunnet forsikring oppgjøret)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig imponert over Sharp skjermer, som fåes store og rimeligt, mine foreldre har nettop kjöpt en stor Sharp, og bildekvaliteten imponerer for prisen. Tror Sharp omtrent bruker null på reklame og publisitet, i alle bladene er de nesten også ikke med, angivelig fordi de sist jeg sjekket ikke rakk fristen.

Men absolutt imponert, og fortsatt imponert. Jeg tror min neste skjerm blir en Sharp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "100hz funksjonen" som noen kaller det er jo et must. For å glatte ut bildet, og få jevne bevegelser. Jeg har det alltid på, utenom ved spilling. Men noen merker gjør det dessverre ikke så bra, og man har gjerne ikke nok nivåer å velge imellom, enten av, hakkete, eller altfor glatt. Men er dårlig av selgeren å si noe sånt, når det står at Samsungen har CMR100, som er 100HZ funksjonen. Bare for å selge det de har fått beskjed om.
    Sony har veldig bra, Motionflow. Har vel 4 nivåer på den jeg har nå. Ville ikke kjøpt TV uten.
    Vet ikke om denne er et alternativ?
    Sony 50 3D Smart LED-TV KDL-50W805BBN - TV - Elkjøp
    Sist endret av MartiNAD; 02-13-2015 kl 02:48

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for alle tips, etter og ha lest sikkert 100 div tester nå (hadde aldri trodd jeg måtte det for og kjøpe ny tv) så ser det ut som valget havner på LG eller sony, ser LG får MY skryt for måten for måten den håndterer overnevnte problemer,, denne konklusjonen går veldig ofte igjen på det meste av tester på LG. " Det er heller ingen overdrevet bruk av støyreduksjon, hvilket gjør at bildene ser svært skarpe og detaljerte ut. TV-en har også velfungerende bevegelsesutjevning (også kalt interpolering som sørger for at sportsprogrammer blir glatte og sømløse uten ”rykking”. "

blir en tur på elkjøp i dag, så får en se om jeg blir "lurt" av en selger igjen, er i alle fall mye bedre opplyst nå en når jeg gikk på jvc blemma. eneste positive jeg kan si om den er at på svart nivå er den meget bra.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg valgt LG före Sony, ville valgt LG för Samsung også..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt Sony . De har mye bedre bildebehandling enn LG. Bare sjekk ut den billigste UHD TV'en til LG, også ser du på Sony sin billigste UHD etterpå. Er samme LG panel i begge, men Sony sin software/hardware gjør bildet mye bedre.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her for utdypende info om Elkjøp og JVC:

http://avforum.no/forum/tv-apparater...t-av-elkj.html

Har også hørt om anrde som har blitt påpushet JVC med samme argumentasjon, tydelig at dette er noe selgerne er instruert til. Elkjøp duger til å kjøpe en TV man allerede har plukket seg ut billig, samt å håpe at den ikke må på service, da er helvete løs...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er har mne foreldre i 42", imponert over bildet:

Sony 55 3D Smart LED-TV KDL-55W805BBN - TV - Elkjøp

1000,- mindre for 50%

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se der ja, ikke bare jeg som har blitt prakka på den der nei. Ja, da var besøket på elkjøp gjort, jeg ble nokk ikke noen "lett" kunde som gikk igjennom døra denne dagen. Konfronterte selgeren med min opplevelse av jvc tv`n, og det var ikke måte på hva jeg måtte ha gjort galt osv, kunne ikke forstå at jeg ikke var fornøyd, for dette var jo best selgeren,, akkurat det forklarer jo litt da mente jeg, med henhold til avanse osv, og forklarte at jeg hadde lest meg opp på hva den tvn egentlig var for noe, og at det slett ikke var noen ekte jvc, men jo etter litt innrømte han at dette var noe som var laget for elkjøp, og ingen ekte jvc.

Forklarte så at dette produktet ville ikke jeg ha, så jeg ville benytte meg av 30 dagers retur rett, og gå for en annen tv og heller betale event mellomlegg. Tok meg god tid og kikket stort sett på det meste som var utstilt, til selgerens frustrasjon gikk jeg igjennom stort sett hver tv sin meny og prøvde div instillinger, og etter mye om og men falt valget på denne LG 55 3D Smart LED-TV 55LB870V - TV - Elkjøp men så måtte vi diskutere litt pris, og her måtte han innrømme at her hadde han ikke mye avanse og gå på, så etter mye om og men igjen, fikk jeg den til 11999, fikk også forhandlet inn i prisen frakt og henting av den gamle tvn, (tror han gikk minus på denne med frakta) og det er 5mil hver vei, så angående kunde kundeservicen må di få meget godkjent i dag.

Så nå venter jeg spent på og få den nye på døra her i kveld, og satser på at denne tvn innfrir til mine ønsker Takker for alle råd/tips og innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny TV, igjen . Det der er en bra TV til en bra pris . Er vel mange som har blitt lurt på Elkjøp siste tiden da, og fått en skikkelig jalla TV, hvis den JVC'en er bestselgeren. Tror ikke jeg kunne ha jobbet som selger på Elkjøp ihvertfall.

13. Liker olly har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slette min tid dette ble en helt annen divisjon i tv titting, er så imponert at jeg nesten blir tom for ord, bare og pakke ut og kjøre i gang med minimale justeringer, bilde, kvalitet, farger og kontrast helt vanvittig, fått prøvd det meste fra sport/film/motorsport og vanlige tv serier og her er skygger, etterslep, rykking og hakking helt fraværende. Kan med sikkerhet si at dette er en handel jeg ikke kommer til og angre

Lignende tråder

1. Trenger tips til HD projektor for stort lerret.
    By dago5 in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 10-30-2013, 09:42
  2. Hjelp/Tips til ny TV-benk ønskes
    By tobs in forum AV møbler
    Svar: 2
    Siste melding: 07-30-2011, 19:24
  3. Svar: 2
    Siste melding: 11-23-2008, 16:28
  4. Hjelp ønskes: Tips til kjøp av 42"-47"
    By imimad in forum TV-apparater
    Svar: 23