Feil på Samsung UE55HU7505?

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Feil på Samsung UE55HU7505?

Hei! Jeg trenger litt hjelp av noen eksperter til å vurdere noe jeg opplever som feil på min nye TV. Problemet er at det enkelte steder oppleves som at ting på skjermen er "flytende", at sort blir rødt/rosa og at det er mye lys fra kantene. Er det noen fancy innstillinger jeg må slå av for å få vekk dette? Jeg har for øvrig en 5-ish år gammel LED-LCD fra Samsung som ikke sliter med noe av dette. Har jeg en defekt TV, eller er dette helt normalt for nye TVer?

Har forsøkt å filme dette med mobilen, men det er litt vanskelig å vise tydelig. Det ble for øvrig vist i HD på TVen selv om det ikke helt ser slik ut på mobilopptaket.

Scene 1 (mann og dame):
    Legg merke til huden på mannen som ser flytende ut

Scene 2 (utendørs i snøen):
    Det sorte blir rødt/rosa. Legg også merke til snøfonn på venstre side når de løper langs veien. Snøfonnen er flytende.

Scene 3 (rulletekst):
    Lys fra kantene (mest synlig i venstre nedre hjørne på mobilopptak).

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ro9zpY5nPTQ

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til Avforum.

For meg ser det ut som Tv står i standard eller Dynamisk bilde modus med blåstikk. Prøv å sette tv i FILM bildemodus. Slå av alt i under menyer inkl bevegelse kretser. Juster ned baklys til 8-12. Prøv å se da om bildene blir bedre.

3. Takk Prinsen takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips rs_banditt Jeg skal forsøke dette med de samme scenene når jeg kommer hjem i kveld. Kommer tilbake med resultatet da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du brukte scener fra Kampen om tungtvannet. Jeg har også brukt scener fra denne serien til å illustrerer problemene på min 60H7005. Kunne du ha undersøkt om du ser tilsvarende svakheter med din skjerm? Altså om det faktisk er sendingene som har så dårlig kvalitet, eller om det er billedbehandlingen som skaper dette.

Bildene ligger et stykke ned i denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...g-samsung.html (Innlegg #7 og #10.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det kan jeg gjøre. Episode 4?

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prinsen Vis post
    Hei! Jeg trenger litt hjelp av noen eksperter til å vurdere noe jeg opplever som feil på min nye TV. Problemet er at det enkelte steder oppleves som at ting på skjermen er "flytende", at sort blir rødt/rosa og at det er mye lys fra kantene. Er det noen fancy innstillinger jeg må slå av for å få vekk dette? Jeg har for øvrig en 5-ish år gammel LED-LCD fra Samsung som ikke sliter med noe av dette. Har jeg en defekt TV, eller er dette helt normalt for nye TVer?

Har forsøkt å filme dette med mobilen, men det er litt vanskelig å vise tydelig. Det ble for øvrig vist i HD på TVen selv om det ikke helt ser slik ut på mobilopptaket.

Scene 1 (mann og dame):
    Legg merke til huden på mannen som ser flytende ut

Scene 2 (utendørs i snøen):
    Det sorte blir rødt/rosa. Legg også merke til snøfonn på venstre side når de løper langs veien. Snøfonnen er flytende.

Scene 3 (rulletekst):
    Lys fra kantene (mest synlig i venstre nedre hjørne på mobilopptak).

YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Ro9zpY5nPTQ

Enig med RS BANDIT.

Prøv cinema modus.Ps led tv er ikke glad i helt mørke rom da dynamikken i mørke sener er dårlig.

8. Takk Prinsen takket for denne posten
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var bare innom Kampen om tungtvannet via NRK- app på min 55UE7505 i går og ble ikke veldig imponert over bildekvaliteten. Fikk ikke studert nøyere, men jeg ble ikke blåst bakover av bildet. Syns det virket uklart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prinsen Vis post
    Jepp, det kan jeg gjøre. Episode 4?
    Flott om du sjekker det! Det var vel episode 4 ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da har jeg kommet meg hjem og fulgt rådene deres. Kan bare si tusen takk med en gang! Ikke mer flytende ansikter og sort er sort i stedet for rosa! Kantlyset kan jeg jo ikke gjøre noe med, men de får bare være.

Hva angår piksler @Seeker , så har jeg forsøkt å finne den samme scenen. Litt ser man når man stopper bildet, men det er jeg 97% sikker på skyldes komprimeringen til NRK på nett-TV. Jeg har ihvertfall ikke det samme som det ser ut som du har (det er mindre i virkeligheten enn det ser ut som på mobilbildet):
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -20150121_213222-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bildet. Det ser noen knepp bedre ut på din skjerm ja. Jeg har forsøkt å justere på noen av innstillingene, og ved å redusere kontrast og brightness blir de fleste av artefaktene borte (usynlig).

Nå har jeg sett de samme klippene fra Kampen om tungtvannet både via dekoder, Apple-TV, Samsung-appen og på nett-TV på min MacBook Pro med retina-skjerm. Det er ganske tydelig at bildet er en god del komprimert. Så noen av svakhetene i bildene jeg har postet er der i originalmaterialet.

Har ellers oppdaget at skjermen på denne TV-en er svært følsom for sitteplassering. Flytter man seg en halv meter til venstre eller høyre, så endrer lysintensiteten i bildet seg, slik at man ser detaljer man ikke ser om man sitter rett på. Hvordan er det på din HU7505?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 65" varianten. Dette med sitteplassering kjenner ikke jeg igjen i det hele tatt. Synes bildet er rimelig likt helt ut til 45 graders vinkel.

Jeg ser også av og til litt "lysere kanter", men det virker som at lokal dimming stort sett fikser det.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker Vis post
    Har ellers oppdaget at skjermen på denne TV-en er svært følsom for sitteplassering. Flytter man seg en halv meter til venstre eller høyre, så endrer lysintensiteten i bildet seg, slik at man ser detaljer man ikke ser om man sitter rett på. Hvordan er det på din HU7505?
    Det er noe jeg har lagt merke til, men ikke tenkt så mye over. Jeg sitter som regel slik at jeg ser rett på TVen. Jeg skal se nærmere på det når jeg kommer hjem fra jobb.

Lignende tråder

1. Samsung UE55HU7505 trøbbel med optisk lyd ut
    By Thlian in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 01-08-2015, 20:19
  2. Sony KD55-x8505 vs Samsung UE55HU7505
    By hamort in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-17-2014, 11:21
  3. Samsung UE55H7005 eller UE55HU7505?
    By venin in forum TV-apparater
    Svar: 1