26" Philips LCD TV hva bør jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

26" Philips LCD TV hva bør jeg velge?

Valget står mellom 26PF9946 og 26PF9956. Etter mye kikking så synes samboer og jeg at disse tv'ene faller best i smak, kvalitet- og designmessig.

Såvidt jeg kan se så er det eneste som skiller disse to modellene:
    -fargen (sort-sølv)
    -prisen ca 2500,-
    -pixel plus

Det ser ut til at det kun er pixel plus som teknisk skiller modellene fra hverandre. Bør jeg betale 2500,- mer for PP?

Noen som har erfaringer med modellene? Evt forslag til andre tilsvarende flatskjerm TV'er. Bør ikke koste over 18000,-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns at PANASONIC TX26LX1FZ gir et bedre bilde enn 26PF9956 hvis man sammenligner direkte. I tillegg er Pansonic billigere.

En kompis valgte akkurat mellom disse og han falt ned på Pansonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du spør om flat-tver til under 18.000 kr, men jeg kan bare ikke dy meg..

For en drøy måned siden kjøpte jeg meg en 32" crt-tv som i billedkvalitet overgår samtlige plasma- og lcd-modeller som foreløpig er til salgs, samt en dvd-opptaker med 160 GB harddisk. Tilsammen kostet dette under 18.000 kroner. Bare dvd-opptakeren har gjort tv-hverdagen til en helt annen hva brukervennlighet angår. Der er ikke lenger tv-kanalene som bestemmer hva jeg skal se når.

Anyway, poenget var ikke å tørrprate om mine siste innkjøp, men å illustrere hvor lite for pengene en egentlig får ved å velge en "flat" tv. Valget er uansett ikke mitt..

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Anyway, poenget var ikke å tørrprate om mine siste innkjøp, men å illustrere hvor lite for pengene en egentlig får ved å velge en "flat" tv. Valget er uansett ikke mitt..
    Du må huske på det at for mange så har den sparte kvadratmeren langt større verdi enn bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset ang Panasonic. Ser kjellkjøp selger den til 14995,- Det er jo verdt et besøk for å sjekke ut modellen.

Vedr. CRT TV så solgte jeg mitt B&O TV i sommer og lovet meg selv at jeg ikke kjøper nytt TV før jeg kan henge det på veggen 8)

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overhodet ikke enig angående modellen fra Panasonic. Den har et greit bilde dog.
    Det som skiller 9946 fra 9956 er som nevnt PP, men også at sistnevnte har dvi-inngang og gir slik jeg ser det et mer eksklusivt inntrykk takket være den sorte fargen og kombinasjonen med sølv.. De er også kompatible med HDTV og PC-bruk.

Modellen fra Panasonic har komponentinngang, hvis det skulle være av interesse. Dog har den ikke PC-inngang.

-Kjetil-

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Du må huske på det at for mange så har den sparte kvadratmeren langt større verdi enn bildekvalitet.
    Dette var ett av mine argumenter.
    Og med dagens kvm pris her i byen så er en plasma på veggen langt billigere en en 21"crt på gulvet!! :shock:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns blant annet at sortnivået er bedre på Pansonic.

Når det gjelder utseendet så blir det en smakssak.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Syns blant annet at sortnivået er bedre på Pansonic.

Når det gjelder utseendet så blir det en smakssak.

Da jeg testet disse opp mot hverandre slo det meg hvor mye klarere og bedre bildet var på Philipsen, men jeg kan godt ta en ekstra titt.

Ja, jeg er selvsagt enig i at utseendet er en smakssak, derfor skrev jeg "slik jeg ser det". :wink:

-Kjetil-

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe stor forskjell. Tror kanskje fargene var bedre på Philipsen.

Uansett så er det LCD kvalitet , men alle faktorene det innebærer.

Per P. Husk at i butikkene med sterk belysning så ser ofte LCD TV'ene relativt bedre i forhold til de andre enn hva de vil gjøre i et normalt opplyst rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for innspill.

Ser ut til at begge har DVI inngang også (9946 og 9956), men vil det lønne seg å gå for den med Pixel plus? I og med at 9956 er dyrere så er jeg litt usikker på om jeg vil se noe forskjell med PP eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja så ble det 9946 da. Den er tatt opp av esken og jeg har såvidt fått slått den på. Foreløpig så ser det veldig bra ut. Absolutt å anbefale.

Etter mye fram og tilbake så fikk vi tak i den på Expert på alnabru, hvor vi fikk en grei pris inkl veggfeste. Vi falt egentlig for 9956 mtp den sorte rammen, men fant ut at vi ikke ville betale såpass mye mer for den modellen. Legger ut litt info etterhvert som jeg får satt opp utstyret. Er veldig fornøyd!!! :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betalte du for den. (med tanke på at 30PF9946 selges ned til 14k)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får den til 14k så antar jeg det er et salgsstunt... Overalt hvor jeg har sjekket så koster den fra 15395 og opp til 16995. Elkjop har den til 15995 men greier ikke levere. Fikk den for 16k hos Expert med veggfeste. Synes det var greit i og med at vi slapp og vente noe særlig lengre... :wink:

Kan jo sikkert finne den noe billigere andre steder, f.eks nett butikk el. men ofte så har de med lav pris leveringsproblemer.

Utgangspunktet var at vi skulle ha oss en tv så fort som mulig i og med at vi var temmelig leie å glane på en 17" crt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry jeg så feil, du nevnte 30PF9946... går helt surr i alle betegnelsene.

Kikket på denne også. Elkjop hadde denne, men synes ikke bildet var tilsvarende bra. Tror ikke den hadde DVI heller. Dessuten så var den litt større enn vi hadde tenkt oss; planen er at Philips'en etterhvert skal inn på soverommet, slik at jeg får plass til ny 42" plasma i stua... Men det er ikke før til neste år da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •