Ny TV: >60", ikke buet, lite refleksjoner, max ca 20K. HD/UHD?

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vest for Bergen
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny TV: >60", ikke buet, lite refleksjoner, max ca 20K. HD/UHD?

Møkk lei vår 47" Toshiba som er mørkgrå i det svarte og så speilblank at det er vanskelig å se i dagslys.
    Så ny skal i hus. Så var det alle disse valgene da. Blir bare mer forvirret enn jeg blir opplyst når jeg leser tester og brukererfaringer.
    Det jeg skal bruke den til:
    Den vil få alle signal via en Yamaha RX-V667. Den forsterkeren er HD og ikke UHD, og den kommer neppe til å bli byttet ut på mange år enda. Så UHD-kilder blir det smått med.
    Til forsterkeren har jeg en nyere HTPC (som rett nok i teorien kan levere UHD i 2D, via HDMI 1.4), hvor jeg bruker Plex for å se alt av filmer, serier, bilder, spille musikk, samt at en PC er fin til nettsurf, m.m.
    I tillegg er det en Altibox og en PS3 som med tiden kanskje blir til en PS4. Hovedsakelig kidsa som spiller, men avogtil trør far til med noe Medal of Honor, da med et par-fire pils og ukritiske øyne
    Har 3,5-4,5m avstand til skjerm, den vil bli hengt høyt på vegg (pga klåfingrede unger). Plasseringen av skjermen er og blir slik at dagslys (ikke sol) blir reflektert i alt som er blankt, og det er ikke mulig å skjerme mot dette.
    Har så langt ikke hatt noe interesse for "smarte" TV-er, Netflix kjøres pent gjennom PS3 idag. Men klart, om det blir en UHD-skjerm så er det vel greit med 4K-Netflix, og det er vel foreløpig kun mulig gjennom app i TV-en?

Skal jeg gidde å bry meg med UHD, eller skal jeg heller snuse på en "skikkelig" HD som muligens/troligens har bedre prossesering? Prisklassen 12-20K bør jo gi et greit utvalg, men ser jo at de fjongeste modellene kan jeg glemme.

Så strengt tatt er UHD ikke noe å gå etter. Ei heller bryr jeg meg om hvor mange innganger det er på den, og fjernkontrollen kommer neppe til å bli brukt i det hele tatt. Her i heimen styres alt av en Harmony One, og det skal vi nok fortsette med.
    Eneste "spesialfunksjonen" som kunne vært interessant er muligheten for PVR, om der finnes TV-er som klarer å ta opptak fra Altibox? En ekstern disk skal vi alltids gidde å koble til ,-)

Skjermer jeg har sett _litt_ på er:

LG 65LA965W

Samsung 65HU7505

Sony
    KDL60W855BAE

Panasonic TX60AS650E

Philips 65PFS7559

...men jeg er absolutt ikke låst til noen av disse.

Har en liten "hang" til de gamle klassiske merkene som Sony, Philips og Panasonic, men ser jo at enkelte koreanske modeller også må taes med blandt de seriøse alternativene :-)

Forslag mottas med glede!
    Sist endret av fikse; 01-19-2015 kl 15:34

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett nærmer på W855 av de du lister opp.

3. Takk fikse takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Vest for Bergen
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.
    Har sett litt mer på den W855 i kveld, og finner egentlig ikke så mye gærnt, sånn bortsett fra designet, hvor den er tykkere nede. Må nesten se den i levende live for å avgjøre. Og ikke minst få godkjenning av fruen.

Tar gjerne imot fler innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja wedge designet er det nok delte meninger om ja

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W855 eller 7505. Samsungen har fått litt pepper da, så den bør vel sees og testes før man kjøper, men har helt klart den beste smart funsjonen av alle, samt best design, men w855 er superb på bilde, men noe ustabil på smart tv funskjoner. Sjekk at tvn du kjøper støtter f.eks netflix4k(om du vurdere å bruke det)... Ikke alle gjør det...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Buet vs ikke buet?
    By cozmo in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 09-12-2014, 22:16
  2. Svar: 7
    Siste melding: 11-30-2013, 23:59
  3. 4x" LED-TV med lite refleksjoner
    By kim_mikkelsen in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 08-01-2012, 20:46
  4. Tv med lite refleksjoner / gjenskinn
    By reiestad in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 09-17-2010, 15:41
  5. litt refleksjoner og råd om hva jeg bør kjøpe (lite budsjett)
    By middelmådig in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-03-2008, 14:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •