LG 65"ub950v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: LG 65"ub950v

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65"ub950v

Er det nokon som har kalibrert ein slik tv, og vil dele innstillingene her?

Sitter med litt blanda følelser etter å ha kjøpt denne på Lefdal for 14995,- Uten tvil den billigste 65" 4K tv`en på markedet nå, men det er vel med TV som med alt annet.... "du får det du betaler for"

Noen som har ein formeining om samsung 65 HU7505XXE er ein bedre TV iht bildekvalitet? (sortnivå,oppskalering,bildestøy,)

Har hatt ein Philips 65PFL9708 hengende på veggen i eit år.. den hadde sine minus, men når det gjelder bildekvalitet (og pris) er den på eit heilt anna nivå enn LG`en. Dessverre blei den eit offer for klimaendringene, og tok kvelden etter eit lynnedslag (i lag med bluray spiller,Playstation 4,Get Box og Onkyo Receiver)

Håper med noelunde riktig innstillinger vil LG`en vise seg frå sin beste side

Visst ikkje har jo Lefdal 30 dg åpent kjøp

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til av forum!

Det er desverre lite vist å legge inn andre sine verdier da det er store forskjeller fra tv til tv og rom til rom... Men det du kan prøve er å sette tvn i Ekspert 1 modus og kjøre bildeveiviser III som ligger der. Den bør gi deg bedre bilder. Det er MYE å hente på disse tvene å få de proff kalibrert! Slå av alt i under menyer. 4K er shit in=shit out. De krever meget bra signal for vise hva de kan. Blu-ray bør blir bra! Men alt annet av HD TV og o.l trenger ikke å imponere akkurat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. men eg føler det blir litt feil og koste på TV`en ein proff kalibrering når eg lurer på å sende den i retur.. Får prøve med bildeveiviser III.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet var eg bestemt meg for Samsung UE65HU7505XXE .. men selgeren på Lefdal rådet meg vekk fra denne pga av dårlige tilbakemeldinger. (tviler på at LG`en har fått noen bedre)

Han meinte at 55" i 7505 serien er mykje bedre enn 65"(derav gode karakterer i Lyd og Bilde).. og LG`en har 200hz skjerm - mot Samsungens 100hz..

Alt i alt er eg missfornøyd med ganske mykje iht bildekvaliteten på LG`en.. (bildestøy, dårlig oppskalering, vertikal banding,osv). Alt dette tatt i betraktning vurderer eg å benytte meg av 30 dagers returrett til fordel for Samsung 65"7505.

Er det nokon som har erfaring med denne skjermen? Ka som e pluss og minus?
    Sist endret av bolledeig; 01-19-2015 kl 15:32

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 05-26-2009, 20:24
  2. Svar: 3
    Siste melding: 01-10-2009, 17:58
  3. "large"eller"small" Denon 2805-senter
    By oljetransport in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 02-24-2008, 10:57
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. Hva er det "Group Delay" og "phase plot" betyr i programmet WINISD
    By Tommy Nilsemn in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 3
    Siste melding: 09-29-2005, 17:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •