– De kurvede TV-ene vil selge bedre enn vanlige TV-er i år

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

– De kurvede TV-ene vil selge bedre enn vanlige TV-er i år

Den sørkoreanske TV-giganten LG med dristige spådommer.
    Sammen med 4K-oppløsningen er det de kurvede panelene som har blitt det store satsingsområdet blant TV-produsentene den siste tiden. Flere av modellene som ble vist frem under årets CES-messe var intet unntak, og både giganter som Samsung og LG avduket nye, buede vidundere under arrangementet.
    Satsingen ser bare ut til å øke blant de viktige produsentene, og alt tyder på at 2015 blir året da butikkene vil bugne av buede TV-er. Nå har verdens nest største TV-produsent LG kommet med en prognose som må anses som ganske vågal med tanke på at de buede TV-ene tross alt ennå er relativt fåtallige.
    Mange kurvede TV-er er dyre saker. Dette er Samsungs nye toppmodell JS9500 på 88 tommer. Foto: Rolf B. Wegner, Tek.no – Vil selge bedre enn vanlige TV-er

Overfor nettstedet TrustedReviews skal produktsjefen i LGs hjemmeunderholdningsavdeling, Robert Taylor, ha sagt at de kurvede TV-ene mest sannsynlig vil selge bedre enn konvensjonelle TV-er i 2015.
    Taylor underbygget påstanden sin ved å vise til det faktum at så å si samtlige av premium-modellene blant nye TV-er er buede, og at kunder i økende grad kommer til å være av den oppfatning at kurvede skjermer er ensbetydende med høy kvalitet.
    Likevel påpeker Taylor at ikke alle forbrukere foretrekker kurvede TV-er, og at det er viktig å gi kundene valgmuligheter. Derfor kommer LG også til å fortsette å satse på produksjon av både flate og buede TV-er fremover.
    Ikke alle har troen

Selv om produsentene er svært ivirige etter å lansere nye kurvede TV-er er det imidlertid ikke alle som er like optimistiske på vegne av det nye fenomenet. Som blant andre Computerworld tidligere meldte har flere analytikere hevdet at buede skjermer er lite annet enn en gimmick.
    Analytikerne pekte blant annet på at løsningen raskt vil miste sin appell straks forbrukere oppdager at ved å sitte utenfor idealvinkelen vil man få en merkbart dårligere seeropplevelse. På den andre siden er det blitt trukket frem flere fordeler med teknologien, blant annet større opplevd skjermflate og høyere komfort og innlevelse.

http://www.tek.no/artikler/de-kurved...er-i-ar/166941

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, tv bransjen kan vel egentlig fornekte seg selv inn til irrelevanse, med kommende laser/led baserte projektorer kan man nesten like gjerne droppe tven helt og man kan få så flat skjerm jeg ønsker.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det håper jeg virkelig ikke! kurvet TV trend en kan bare dø spør du meg.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Det håper jeg virkelig ikke! kurvet TV trend en kan bare dø spør du meg.

Etter at Panasonic sluttet å produserer plasma så eksisterer ikke gode TVer å få kjøpt for filmentusiaster. Siste skikkelig bra TV som ble produsert var deres modell ZT60.

Buede TV er en gimmick folk ikke vil ha. Og det skjønner jeg godt. Jeg skal aldri ha det.
    Plasma finnes ikke, bare ubrukelige LED skjermer der ute med elendig sortnivå, dårlig innsynsvinkel, hakking osv. Hvorfor? Jo folk ville ikke betale for kvalitet dvs plasma. Svart som gjengis i grått er godt nok for massene og det er massene som bestemmer for oss.

Hva med OLED da?
    Jo én modell finnes det, LG 55" buet
    I dag så jeg den på Hifi klubben. Elysum på blu-ray. Veldig bra sortnivå, men den var jo direkte uskarp sammenlignet med min Kuro plasma. Ville ikke byttet!

Så ikke alt går frem her i verden. For 6 år siden var det bedre TV skjermer tilgjengelig enn i dag takket være forbrukere som ikke bryr seg om lyd og bildekvalitet.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kanskje ikke nevnt men LG kommer med flere OLED skjermer i år, inkludert to flate modeller, om jeg husker rett tror jeg det var snakk om 55" og 65".

Pris vet vi lite om, men eneste rykte tilsier at de vil bli alt for dyre f.eks den 65" flate tven starte på ca 50 000kr.
    Ironisk nok koster den buede 65" mer enn den flate...

En 65" flat oled skjerm hadde passet ganske bra inn hos meg, men 50 laken er alt for mye for en tv, spessielt med et panel med uvisst farge uniformitet og levetid :-\
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at Sony ikke har introdusert noen nye buede skjermer i år.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Etter at Panasonic sluttet å produserer plasma så eksisterer ikke gode TVer å få kjøpt for filmentusiaster. Siste skikkelig bra TV som ble produsert var deres modell ZT60.

Buede TV er en gimmick folk ikke vil ha. Og det skjønner jeg godt. Jeg skal aldri ha det.
    Plasma finnes ikke, bare ubrukelige LED skjermer der ute med elendig sortnivå, dårlig innsynsvinkel, hakking osv. Hvorfor? Jo folk ville ikke betale for kvalitet dvs plasma. Svart som gjengis i grått er godt nok for massene og det er massene som bestemmer for oss.

Hva med OLED da?
    Jo én modell finnes det, LG 55" buet
    I dag så jeg den på Hifi klubben. Elysum på blu-ray. Veldig bra sortnivå, men den var jo direkte uskarp sammenlignet med min Kuro plasma. Ville ikke byttet!

Så ikke alt går frem her i verden. For 6 år siden var det bedre TV skjermer tilgjengelig enn i dag takket være forbrukere som ikke bryr seg om lyd og bildekvalitet.
    Er ikke helt enig etter å ha gått fra plasma (Pioneer KRP-600M) til LED. Finnes noen få bra LED der ute også!

Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kan legge til at Sony ikke har introdusert noen nye buede skjermer i år.
    Har buet Sony LED og er veldig godt fornøyd. De kommer med en ny buet som ikke ble vist på CES. Den heter KD-55S8505/KD-65S8505.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har da vel en flat OLED allerede? komplett har en modell som "bestilles ved ordre" ihvertfall.

https://www.komplett.no/lg-55-oled-s...5ea870v/828599

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crawsader Vis post
    LG har da vel en flat OLED allerede? komplett har en modell som "bestilles ved ordre" ihvertfall.

https://www.komplett.no/lg-55-oled-s...5ea870v/828599
    35K for en 55 tomer det var dyrt hehehe.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den på komplett virka litt rar, mente alle oled tvene LG lanserte på CES i år alle var UHD modeller.
    Tipper kanskje bare komplett prøver og være tidlig ute og legger ut noe med en "safe" pris litt som de gjorde etter annonseringen av ps4 eller xbone.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv synes jeg kurva skjermer er veldig artig. Men en må over 65" for at det skal ha noen effekt. Under det så er det bare tull.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes buede skjermer suger. Ideelt sett, i mine øyne, bør en TV henge på veggen som et lerret og alt av kabler være felt inn i veggen. Buede TVr ser bare merkelige ut montert på denne måten.

Lignende tråder

1. Wimp 2.0.1 er ute, nytt design, bedre respons og bedre lyd?
    By ChrisHesby in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 1
    Siste melding: 10-24-2012, 18:04
  2. Svar: 3
    Siste melding: 08-20-2009, 00:14
  3. Svar: 10
    Siste melding: 02-24-2009, 18:13
  4. Svar: 1
    Siste melding: 08-19-2008, 18:48
  5. Bilforsterer til vanlige høyttalere?
    By Panasonic in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 12