Endelig fått testet 4k fra PC til Sony KD55 X8505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig fått testet 4k fra PC til Sony KD55 X8505

Da har man endelig fått prøvd 4k 60hz fra PC og i TV'en, og jeg må jo si jeg er veldig imponert. Synes jo bildet var bra med bare 1080p kilde, og selvfølgelig med 4k klippene fra netflix. Men når jeg fikk blåst opp desktopen i 4k, og kjører alt av oppskalering via PC'en ble jeg mektig imponert. Ser jo at jeg kunne lett hatt større TV, hehe. Gleder meg til 4k BluRay og andre kilder blir tilgjengelig . Har lastet ned diverse demoer i 4k, og Interstellar trailer blant annet, og det er bare å glede seg til filmer kommer i 4k.

Siden jeg ikke hadde en HDMI 2.0 GPU måtte jeg bruke DVI, men det fungerer det. Men må nok bli en nyere GPU etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD Vis post
    Da har man endelig fått prøvd 4k 60hz fra PC og i TV'en, og jeg må jo si jeg er veldig imponert. Synes jo bildet var bra med bare 1080p kilde, og selvfølgelig med 4k klippene fra netflix. Men når jeg fikk blåst opp desktopen i 4k, og kjører alt av oppskalering via PC'en ble jeg mektig imponert. Ser jo at jeg kunne lett hatt større TV, hehe. Gleder meg til 4k BluRay og andre kilder blir tilgjengelig . Har lastet ned diverse demoer i 4k, og Interstellar trailer blant annet, og det er bare å glede seg til filmer kommer i 4k.

Siden jeg ikke hadde en HDMI 2.0 GPU måtte jeg bruke DVI, men det fungerer det. Men må nok bli en nyere GPU etterhvert.
    Når det kommer til størrelse på tv så blir du vant til ditt nye større tv etter en halvtime og tenker "kunne godt vært litt større"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, spesielt når man kjører så høy oppløsning, alt blir plutselig veldig smått på skjermen. Men er morro å se hvor mye mer detaljer det er plass til i 4k oppløsning da.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne at jeg har funnet ut at denne TV'en støtter 4:4:4 chroma sampling ved 4k 60hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo nevne at jeg har funnet ut at denne TV'en støtter 4:4:4 chroma sampling ved 4k 60hz.
    Nice. Men, da har TV'n fått en firmware oppdatering som ikke var tiltenkt da manualen ble skrevet. Den sier 4:2:0 ved 4k 60hz.

Hvis dette virkelig stemmer så håper jeg det snart kommer en slik oppdatering til "storebror" X9005B også, som jeg har. Jeg er fortsatt begrenset til 4:2:0 på 60hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, der forhastet jeg meg en god del. Ble litt surr når jeg testet dette her. Jeg får det bare til i 4K 30 hz , skal teste mer når jeg får HDMI 2.0 GPU i PC'en, men det er nok TV'en som ikke støtter det. Men tror neppe det vil ha noe innvirkning på det nye 4K BD formatet uansett da dette vil sikkert være 24p. Er jo begrenset med båndbredde over HDMI når man skal ha 4:4:4 chroma i 60hz og de nye lydformatene som kommer. Også er heller ikke chroma forskjellen synlig i film.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, der forhastet jeg meg en god del. Ble litt surr når jeg testet dette her. Jeg får det bare til i 4K 30 hz , skal teste mer når jeg får HDMI 2.0 GPU i PC'en, men det er nok TV'en som ikke støtter det. Men tror neppe det vil ha noe innvirkning på det nye 4K BD formatet uansett da dette vil sikkert være 24p. Er jo begrenset med båndbredde over HDMI når man skal ha 4:4:4 chroma i 60hz og de nye lydformatene som kommer. Også er heller ikke chroma forskjellen synlig i film.
    Synd. Har lest at gaming også i 4:2:0 i 4K 60hz også ser bra ut. At "problemet" oppleves ved tekst. Vurderer oppgradere pc'n for 4K gaming. Er forsåvidt vant med 30fps da jeg spiller mye konsoll fra før 😊

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ved tekst problemet med 4:2:0 ligger ja, men tenkte ikke over det før jeg gjorde testen. I bevegelige bilder er det ikke synlig, så er ikke noe problem å kjøre film og spill i 4K 60hz med 4:2:0 chroma. Er jo også snakk om et helt nytt farge format til det nye Bluray 4K formatet også, men da er det sikkert støtte for det gamle farge formatet i tillegg. Man trenger ikke å vente til 2016 med å nyte 4K .

Lignende tråder

1. Sony KD55-x8505 vs Samsung UE55HU7505
    By hamort in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-17-2014, 11:21
  2. Samsung HU7505 eller Sony X8505?
    By Seeker in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 10-26-2014, 03:51
  3. fått radioshack digital testet med rew
    By MatsH in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 6
    Siste melding: 12-22-2009, 10:26
  4. Noen som har fått testet SONY VPL-AW10/15?
    By jonrune in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 11-20-2007, 00:07
  5. Er det noen som har fått testet Benq W1oo
    By knurild in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 05-18-2006, 23:47

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg