Brukbar "dum" TV? Evt, hva er minst plagsomt av Smart-TVene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukbar "dum" TV? Evt, hva er minst plagsomt av Smart-TVene?

Har hatt projektor i mange år, og har ikke snøring på hvem som lager bra TVer, men foreldrene mine skal ha ny TV og jeg tenkte å hjelpe dem med å finne en brukbar en. Pris ca 5000 kr. Skjønner at en kanskje ikke får noe supert til den prisen, men tenker at en kan få fjorårets 10000kr-modeller ned mot denne prisen med litt tålmodighet og hjelp fra Prisjakt (Elkjøp hadde/har feks en Sony W8-variant som har fått gode anmeldelser til 6000, original pris 10 kkr).

"Dum" TV

Foretrekker egentlig en "dum" TV, men er det noe bra igjen i det segmentet, eller er det bare bunnprismodeller med elendige panel?

Smart-TV (som ikke er alt for plagsom)

• Hvis en ikke kan gjøre grunnleggende ting som å skifte kanal eller kilde uten å gå via en meny så er det søppel.
    • Hvilke leverandører er gode på å støtte "gamle" modeller med oppdateringer? En Smart-TV som ikke oppdateres er bare enda en dings, potensielt med kamera og mikrofon, som sannsynligvis kommer til å få virus på et eller annet tidspunkt. Leste noe om at Samsung ville levere Tizen-oppgradering til modeller som originalt var levert med andre OS (Android?) — det virtker jo svært lovende. Motsatt har LG sagt at kun 2015-modeller vil få oppgradering til WebOS 2.0.

I tilfelle noen lurer; ja, jeg føler et visst slektskap med Andy Rooney.
    Sist endret av macnetic; 01-07-2015 kl 23:40

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Smart" tven min, some forsåvidt er en par år gammel er disse (u)smarte funksjonene litt som tekst tv, man trenger ikke nødvendigvis og bruke de og jeg tror at enda så skal man kunne bytte kanaler etc direkte fra fjernkontrollen.

Men personlig så kjører jeg også alt gjennom receiver så tven min har stått siste årene låst omtrent på hdmi 1.
    Alt ellers går via receiver og kabel boksen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da har vi i alle fall én Smart-TV som er til å leve med. Så forresten nevnt at de bruker Opera, og om ikke det er min foretrukne nettleser så er det i alle fall et selskap som forsøker å lage bra ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke snakk om receiver her. Kanskje en lydplanke, også med minst mulig funksjoner.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung, som kommer med nye modeller og ny smart TV-løsning, har bekreftet at enkelte modeller med såkalt One Connect vil kunne oppgraderes gjennom et Evolution kit. Dette gjorde at jeg valgte en Samsung 55HU7505 som nå er på kampanje rundt omkring til 10k. Samsung er vel også de som har kommet lengst på Smart Tvfronten, selv om øvrigheten nå kommer etter.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 06-11-2013, 10:21
  2. God smart TV til maks 5500 (minst 40")
    By jnessa in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 01-27-2013, 21:52
  3. "Gamle" Dali, brukbar?
    By Malcolm in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 08-27-2009, 20:37
  4. Svar: 16
    Siste melding: 08-21-2006, 12:58
  5. "Grøftekabelen" til Claes Ohlson brukbar?
    By Theater in forum Kabler
    Svar: 3
    Siste melding: 05-29-2003, 21:29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •