LG 55UB830V

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14

Tråd: LG 55UB830V

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 55UB830V

Noen som har erfaringer med LG kontra Samsung f.eks?
    Brukererfaringer på denne? Selges for 10K for øyeblikket.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vil frem til er om noen har erfaringer med denne sammenlignet med tilsvarende i Samsung? Har alltid vært litt svak for Samsung, men noen påstår at LG leverer et bedre bilde og har mikrodimming, sammenlignet med 7505, nå er jeg såpass akterutseilt at jeg ikke vet hva mikrodimming er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung HU7505 har også mikrodimming. Mirkodimmingen skal forbedre kontrasten i bildet, men ser at de i flere tester slår denne funksjonen av. Du kan lese om dette her: What is Local Dimming?
    Jeg vil tro det er en selger som har fortalt deg at LG sitt bilde er bedre? Jeg har selv vært på leting etter TV i år å har merket meg at selgeren er veldig ivrig etter å selge LG eller TV med LG's IPS panel i. De forteller at dette panelet er mye bedre og gir bedre bildet, helt motsatt av hva diverse tester sier. IPS panelet vil gi en bredere innsynsvinkel og kanskje noe penere farger. Men VA panelet vil gi deg bedre sortnivå og kontrast. Uten å konspirere for mye så tror jeg de tjener en del på salg av LG sine TV'er i år. Jeg vet at de taper på salg av Samsung.

Har ikke er faring med nevnte modell. Men har erfaring med LG LB670 som jeg kjøpte i høst og returnerte. Dette er en modell som er bakbelys og det var ikke mye lysgjennomslag, men MYE dirt screen effect. Det virker som at de fleste IPS panelene som er bakbelyst sliter med det i år.
    Det virker også som at de kantbelyste IPS panelene har slitt med en del lyssgjennomslag. 830 er kantbelyst.
    Her er en test av 850v som er nesten samme TV. bare med den nye smart tv plattformen til LG, WebOS og noen andre små forskjeller.
    LG 49UB850V (UB850V/ UB8500) Review

Og her er test fra samme side på Hu7505
    Samsung UE48HU7500 UHD TV Review

Jeg returnerte som sagt LG'n jeg hadde. Endte opp me Samsung h7005. Hvis valget hadd stått mellom LG UB830 og Samsung HU7505 så ville jeg valgt Samsung. Om det er det som passer deg best er en annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBadAde Vis post
    (...)
    Jeg vil tro det er en selger som har fortalt deg at LG sitt bilde er bedre? Jeg har selv vært på leting etter TV i år å har merket meg at selgeren er veldig ivrig etter å selge LG eller TV med LG's IPS panel i. De forteller at dette panelet er mye bedre og gir bedre bildet, helt motsatt av hva diverse tester sier. IPS panelet vil gi en bredere innsynsvinkel og kanskje noe penere farger. Men VA panelet vil gi deg bedre sortnivå og kontrast. Uten å konspirere for mye så tror jeg de tjener en del på salg av LG sine TV'er i år. Jeg vet at de taper på salg av Samsung.
    Stemmer sikkert noe av det du sier der, dog så slår LG veldig bra ut på tester for tiden så ikke tro på alt du hører :-). Tross alt de som "leder" innenfor TV bransjen med OLED og bl.a. produserer paneler til Sony. Man kan godt også dra det den veien at mange tester er kjøpt av betalt av konkurrenten.

Har ikke er faring med nevnte modell. Men har erfaring med LG LB670 som jeg kjøpte i høst og returnerte. Dette er en modell som er bakbelys og det var ikke mye lysgjennomslag, men MYE dirt screen effect. Det virker som at de fleste IPS panelene som er bakbelyst sliter med det i år.(...)
    Min far sitter selv på denne modellen (UB830). Veldig imponerende TV til prisklassen å være. Ikke brukt den så mye selv, men intrykket var veldig positivt! Kanskje også litt feil å sammenligne LB670 som er en 6-serie med FullHD med 8-serie UHD-panel. Kan godt forstå at LB670 ikke var noen høydare.

Til trådstarter: Det er også en test HER av en haug med gode TV'er, bl.a. UB850 (nesten identisk med UB830, bortsett fra SmartTV og ett par innganger).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCWolfie Vis post
    Stemmer sikkert noe av det du sier der, dog så slår LG veldig bra ut på tester for tiden så ikke tro på alt du hører :-). Tross alt de som "leder" innenfor TV bransjen med OLED og bl.a. produserer paneler til Sony. Man kan godt også dra det den veien at mange tester er kjøpt av betalt av konkurrenten.
    Jeg har registrert at LG skorer bra i norske tester, men i utenlandske tester høster de lite poeng. Det er spessielt bildekvaliteten som får dårlig kritikk. Jeg synes det er rart at LG skal være så bra i de norske testene, men blir ikke like annerkjent i feks Danmark, England og USA. Så hvem er kjøpt av hvem da?
    Ja de levere sine IPS panel til flere merker bla. Sony, Panasonic og Philips. Og alle disse merkene sliter med de samme problemen som går igjen på IPS panelet.
    Det er jo et tankekors at Sony sin W8 modell som bruke et VA panel fra AUO tester til bedre bildekvalitet enn Sonys Full hd toppmodell W955 som bruker et IPS panel fra LG. Samme kan sies om Panasonic sin AS640 vs Panasonic sin AS650/750.
    At LG gjør fremskritt innenfor TV bransjen skal jeg være enig i, men skjønner ikke hvorfor du drar inn OLED her.

Min far sitter selv på denne modellen (UB830). Veldig imponerende TV til prisklassen å være. Ikke brukt den så mye selv, men intrykket var veldig positivt! Kanskje også litt feil å sammenligne LB670 som er en 6-serie med FullHD med 8-serie UHD-panel. Kan godt forstå at LB670 ikke var noen høydare.
    Jeg kan ikke se hvor jeg har sammelingnet LB670 med UB830? Jeg forteller bare om min erfaring med LG.

Til trådstarter: Det er også en test HER av en haug med gode TV'er, bl.a. UB850 (nesten identisk med UB830, bortsett fra SmartTV og ett par innganger).
    Er ikke enig i at det er en hel haug med gode TV'er i den testen. Den eneste som kan være en målestokk der er den fra Panasonic. Å hvorfor er ikke Hu7505 og Sony X8505 med der? X8505 er også en TV jeg heller ville valgt fremfor ub830.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buet utgår, da kona har meldt symptomet på svimmelhet hver gang hun går forbi tven Samt minus for dårlig innsynsvinkel, noe vi er avhengig av.

Lagt budsjett på maks 10K, i denne omgang, siden det skjer så mye på TV fronten for tiden. Det har alltid gått jevnt og trutt fremover men nå skjer det MYE har jeg på følelsen av.

Tilbake til topic så stusset jeg veldig over at UB850 scoret som spesielt anbefalt i Lyd og Bilde, mens det i nevnte utenlandske test får kjempekritikk for dårlig microdimming og lysgjennomslipp. Antar at bildepanelet på 830 er det samme, hvis ikke hakket dårligere
    Cluet er at jeg må ha ny tv nå og 7505 er ikke å spore opp, LG UB830 har jeg på hånden idag. Å kjøpe 7005 er ikke aktuelt når UHD modellen koster det samme.
    Men det overrasker meg at Elkjøp nå snakker så varmt om LG, når jeg var innom før helga så var dem ikke interessert i å snakke om Samsung, med unntak av de modellene som ikke var på kampanje. Om det er fordi dem ikke får igjen 7505 før mot slutten av januar eller i det hele tatt vet jeg ikke.

Men hadde butikkene tatt seg bryet med å kalibrere tvene for lokalene og kjøre samme god kvalitets testmateriale inn på samtlige så hadde det vært enklere å gjøre en sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv denne tven fra lg å er stooorfornøyd med den...Jeg gikk selv fra Samsung full hd til denne å satt bare å måpte de 30 første minuttene...Selv om du kjører 720p inn på den får du krystallklart bilde tilbake...Har ingen lagging på mitt,og sortnivået et topp hos meg...Dvs..Setter du sortnivået på fult blir det grått så mitt står på lavt...Litt merkeligt....Nå er jeg overhodet inger ekspert på tv,men jeg har nå sett på andre sitt bilde å det kan ikke sammenlignes....Å for 10 lapper så mener jeg løp å kjøp :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt UB830 her en time og må si at jeg rett og slett er skuffa. Den gjør rett og slett en bedriten jobb med bildene ifra canal digital med CAM modul. Ikke støtter den 4K fra Netflix og må flytte på samtlige braketter for egentlig å kunne bruke den (egentlig en annen sak )
    Hva den enn gjør så er den milevis ifra min 4 år gamle 200hz Samsung tv på 40".

HD ser dårligere ut på en 4K 55 enn 1080 tv på 40, og da er det noe som ikke stemmer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro Elkjøp var kjøpt og betalt av LG, dømte Canal Digital sitt kabelnett nedenom og hjem når jeg var og leverte TV`en tilbake og klagde over dens horrible jobb med tv-signalene. Dem hadde da fått inn Samsung 7505 igjen og tok med den hjem en tur og rett ut av boksen uten noen form for kalibrering så gjør den en god jobb. 3D har jeg ikke bruk for men ble testet og den leverer også bedre der, med unntak av brillene som er aktive og ukomfortable. LG sine er passive og veldig fine og ha på, uten at den gjør en altfor god 3D jobb.

Med unntak av eco sensor som justerer lyset hele tiden, er nå skrudd av, så gjør Samsungen en god jobb og trenger ingen egen 4K app for å se house og cards i 4K. Den kunne sikkert med fordel ha vært kalibrert noe Elkjøp ville gjøre, men føler at det blir feil så lenge det ikke blir gjort i min egen stue. Betaler ikke 1000,- for det. Dem kunne like greit sendt med kalibreringsskjema med kundene da alle tvene blir kalibrert på samme bakrom. Og de aller fleste er sikkert tilfreds med det, jeg takket nei.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har fått samme inntrykk som meg da.
    Lurt å stå over kalibrering fra Elkjøp. Du kan jo evt prøve noen kalibreringsinstillinger du finner på nettet. Det bli jo ikke optimalt, men forbedrer kanskje bildet litt. På min h7005 tok je utganspunkt i instillinger jeg fant på nettet, å justerte litt på det.

Gratulerer med ny TV

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant et oppsett, ser ut som jeg nå er fornøyd med fargeoppsettet, eneste jeg har endret på er fargetone som er satt til standard. Oppsettet jeg fant var varm2 og ble litt FOR varmt

Eneste jeg nå ikke skjønner er hvorfor jeg ikke får 4K seriene på netflix til å vises i 4K Står kun HD eller 1080p når jeg velger info.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian Vis post
    Fant et oppsett, ser ut som jeg nå er fornøyd med fargeoppsettet, eneste jeg har endret på er fargetone som er satt til standard. Oppsettet jeg fant var varm2 og ble litt FOR varmt

Eneste jeg nå ikke skjønner er hvorfor jeg ikke får 4K seriene på netflix til å vises i 4K Står kun HD eller 1080p når jeg velger info.
    Er krav om at internetthastigheten er på 25mb eller høyere. Åsså må man vel ha et abbonement som koster mer for å få 4k?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har registrert at LG skorer bra i norske tester, men i utenlandske tester høster de lite poeng. Det er spessielt bildekvaliteten som får dårlig kritikk. Jeg synes det er rart at LG skal være så bra i de norske testene, men blir ikke like annerkjent i feks Danmark, England og USA. Så hvem er kjøpt av hvem da?
    Ja de levere sine IPS panel til flere merker bla. Sony, Panasonic og Philips. Og alle disse merkene sliter med de samme problemen som går igjen på IPS panelet.
    Det er jo et tankekors at Sony sin W8 modell som bruke et VA panel fra AUO tester til bedre bildekvalitet enn Sonys Full hd toppmodell W955 som bruker et IPS panel fra LG. Samme kan sies om Panasonic sin AS640 vs Panasonic sin AS650/750.
    At LG gjør fremskritt innenfor TV bransjen skal jeg være enig i, men skjønner ikke hvorfor du drar inn OLED her.
    Jeg kan ikke uttale meg om alle mulige tester, men de få jeg har kommet over så ser jeg at de gjør det bra i år enn tidligere. Selvfølgelig er det noen modeller som ikke ser ut, men sånn er det alltid. Spørsmålet er hvor kresen skal man være?

Det er sant det du sier der. Men som du også nevner er det positive/negative ting med IPS på samme måte som hva VA paneler har. Jeg tror dette er en smakssak. Jeg er glad i IPS med bakled, andre VA med kantled.

Nevnte OLED fordi de har gjort store framskritt innenfor TV bransjen som ingen andre har ;-)

Jeg kan ikke se hvor jeg har sammelingnet LB670 med UB830? Jeg forteller bare om min erfaring med LG.
    Neinei, var ikke meningen å tråkke på noen føtter. Syntes bare det ble rart å dra inn den her.

Er ikke enig i at det er en hel haug med gode TV'er i den testen. Den eneste som kan være en målestokk der er den fra Panasonic. Å hvorfor er ikke Hu7505 og Sony X8505 med der? X8505 er også en TV jeg heller ville valgt fremfor ub830.
    Var kanskje litt å dra i ja. Årsaken er vell at de TV'ene har blitt testet en rekke ganger tidligere i år. Ja, X8505 er ett veldig godt valg. Ikke noe vondt å si der, prisen også er ganske årleit nå.

Sitat Opprinnelig postet av Thlian Vis post
    Nå har jeg hatt UB830 her en time og må si at jeg rett og slett er skuffa. Den gjør rett og slett en bedriten jobb med bildene ifra canal digital med CAM modul. Ikke støtter den 4K fra Netflix og må flytte på samtlige braketter for egentlig å kunne bruke den (egentlig en annen sak )
    Hva den enn gjør så er den milevis ifra min 4 år gamle 200hz Samsung tv på 40".

HD ser dårligere ut på en 4K 55 enn 1080 tv på 40, og da er det noe som ikke stemmer.
    Jeg skal ikke nekte på det du sier, men en bedriten jobb er nok litt å ta i. Far sin tre år gamle Samsung 8-serie er ihvertfall ikke i nærheten vil nå jeg si. Ta evnt. å sjekk at det ikke er noe problemer med signalene dine eller med CI-modulen.

Ellers til trådstarter: 7-serie Samsung, UB850/830 og X8505 er gode valg spør du meg :-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke uttale meg om alle mulige tester, men de få jeg har kommet over så ser jeg at de gjør det bra i år enn tidligere. Selvfølgelig er det noen modeller som ikke ser ut, men sånn er det alltid. Spørsmålet er hvor kresen skal man være?

Det er sant det du sier der. Men som du også nevner er det positive/negative ting med IPS på samme måte som hva VA paneler har. Jeg tror dette er en smakssak. Jeg er glad i IPS med bakled, andre VA med kantled.

Nevnte OLED fordi de har gjort store framskritt innenfor TV bransjen som ingen andre har ;-)

Neinei, var ikke meningen å tråkke på noen føtter. Syntes bare det ble rart å dra inn den her.

Var kanskje litt å dra i ja. Årsaken er vell at de TV'ene har blitt testet en rekke ganger tidligere i år. Ja, X8505 er ett veldig godt valg. Ikke noe vondt å si der, prisen også er ganske årleit nå.

Jeg skal ikke nekte på det du sier, men en bedriten jobb er nok litt å ta i. Far sin tre år gamle Samsung 8-serie er ihvertfall ikke i nærheten vil nå jeg si. Ta evnt. å sjekk at det ikke er noe problemer med signalene dine eller med CI-modulen.

Ellers til trådstarter: 7-serie Samsung, UB850/830 og X8505 er gode valg spør du meg :-)
    Som jeg nevnte litt høyere opp så byttet jeg til 7505 og den gjør en helt annen jobb enn LG`en og det med god glans. Så kan nok hende at LG var direkte lusent satt opp og trengte litt kjærlighet, men man stiller ikke tvil ved det jeg ser. Og sitter 2,5 meter fra TV så forskjellene blir deretter bedre synlig.

Fremdeles lurer jeg på hvorfor 4K ikke vil dukke opp, ved linjetest har jeg mellom 90-100mbit/s

.......Problem solved, ikke rett abbonnement
    Sist endret av Thlian; 01-06-2015 kl 12:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •