beste tv / best bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

beste tv / best bilde

Jeg er på jakt etter ny tv. Men ønsker finne den tv 45"-55" med beste bilde, men hvordan. ?

Noen som har noen tips.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mellomklassen leverer Sony gode bilder med W7/8 serien.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bli LG sin Oled det.den beste til nå.men tror Oled 4k kommer ut dette året men dem koster nok flesk.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har kanskje beste panelet med OLED, men de får enda kritikk for laber levetid i panelet og LG har ikke den beste bilde behandlingen.

Så det jeg kanskje selv ville håpet på er at panasonic eller kanskje Sony kom med tv'er med LG Oled panel :-P
    Sist endret av TorTorden; 01-03-2015 kl 20:37
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig,tror panasonic med oled kunne blitt bra kombinasjon.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    LG har kanskje beste panelet med OLED, men de får enda kritikk for laber levetid i panelet og LG har ikke den beste bilde behandlingen.

Så det jeg kanskje selv ville håpet på er at panasonic eller kanskje Sony kom med tv'er med LG Oled panel :-P
    LG sin OLED tv har noe kommet best ut i test da.bedre Panasonic sin ZT60.Seff er ikkje LG OLED en perfekt tv har sine feil den som andre tver har.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind Vis post
    I mellomklassen leverer Sony gode bilder med W7/8 serien.
    Har har sett endel på denne sony modell w905a (vet ikke hva a står får) men denne modell skal ha veldig bra bilde. Pris er jo nå veldig bra 9990,-

Det som holder meg litt igjen er at dette er en modell som er fra 2013.

Hva mener dere. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vell LG sin OLED.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG sin OLED er nok best ja, ikke perfekt, som ingen ting annet :-P
    Ulempe med den, er jo at du betaler 20.000 for en 55". Men som de sier, kvalitet koster.
    Hvis du ikke vil bruke 20.000 på 55", eller vil ha større skjerm, må du se på bak-led eller side-led.

Bak-led vil også gruse side-led i sortnivå i de fleste tilfeller, men den kan ikke måle seg med OLED selvsagt (du lyser fremdeles gjennom flytende krystaller og du får fremdeles problemer med halo, o.a., samt kan fremdeles få litt clouding). Side-led er verst av alle teknologier, men noen er verre enn andre. Light-bleed, clouding, samt mange andre problemer er svært vanlig, også på de dyreste side-led TV-ene (det er altså de fleste TVene). VA-panel med bak-led vil gi best sortnivå av LCD-tver, men det er som sagt lysår unna OLED sitt sortnivå. IPS-paneler gir mer "riktige farger" og bedre innsynsnvinkel enn VA-paneler, men igjen er OLED lysår foran alt når det gjelder innsynsvinkel også. OLED TV er altså veldig bra hvis du har mørkt rom, den er veldig bra hvis du har lyst rom og er veldig bra hvis du trenger god innsynsvinkel, uten at du mister kontrast, fargemetning og skarphet. Svakheten til dagens oled, er at du kan ha litt ujevn farge på hvit. Det er ikke så synlig i praksis.

Ofte har du ujevn farge på en LCD tv også, på grunn av de andre svakhetene (de færreste LCD-tver har perfekt lysintensitet over hele skjermen, samt light bleed og clouding påvirker jo kontrasten og intensiteten). De tingne slipper du på OLED, samt du får kanskje det mest uniforme bildet av noen bilder. Plasma er vel kanskje det som kan komme nærmest OLED, men det er i dag ikke mulig å kjøpe nye plasmaskjermer. Plasma har sine akilleshæler også, blant annet strømforbruk, vekt, dårligere lysstyrke, samt ofte problemer med overgang i farger (feks bilde av ørken kan se litt rar ut, som om det mangler noen farger i spekteret).

Når det gjelder levetid, gjenstår det å se. Jeg tror ikke OLED vil slites ut før du bytter ut TVen uansett, samt den varer nok like lenge som en LCD med LED vil jeg anta. LG sin OLED har jo også fire leds per piksel (RGB+W), den hvite led'en hjelper å "booste" intensiteten der deter vanskelig å produsere. Min erfaring er altså at LG sin OLED er best av dagens TVer, selv om jeg tror den hadde vært enda bedre hvis Sony stor for elektronikken og bildebehandlingen. Jeg ville likt å sett den med Android som OS også (Google TV). Men man kan ikke få alt man drømmer om, i alle fall ikke i år.

Jeg personlig vil ha 4K 65" OLED, men det er jo ikke på markedet enda og den vil koste 65-70.000 v/ lansering. Det gjenstår å se om OLED blir det som tar av, eller om kanskje lasertv tar av? Jeg er veldig glad i min OLED i alle fall, jeg er veldig lei av LCD-paneler... (har eid mange smarttver fra samsung, sony og andre).

11. Liker shield har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen "beste tv" eller tv uten bakdeler/ulemper.
    Det blir som å spørre hva som er den beste bilen , den beste sykkelen eller de beste joggeskoa.

Alt handler om hva det er du vil ha som pluss og minus på din tv...hvordan du prioriterer når det kommer til et bilde.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg rukket å bli glad i min 55" 7505 fra Samsung, til 10 lapper så er dette et fullgodt alternativ til stue-tv som ikke blir brukt til all verdens filmtitting

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post

https://www.avforums.com/video/video...-blu-ray.11022
    ser ut som du får som du vil
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det kunne være en mulighet siden Panasonic var en av disse som ble annonsert til og kjøpe Oled paneler fra LG.

Men ser de nå på CES har LG annonsert nye skjermer, alle 4k med passiv 3d og ikke minst en 65" flat skjerm ;D !
    Med flat 65" oled tror jeg jeg kunne overlevd med noen små feil i farge spekteret, er jo ikke som om jeg har kalibrerte eller perfekt tv eller projektor i dag :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på hva du prioriterer. Har nettopp hatt en runde og kikket på LG, Sony ( 55x8505) og Samsung (55HU7505). Jeg valgte vekk LG pga magefølelse og noen mangler på smart-TV fronten. Sony har litt bedre sortnivå og fargen, mens Samsungen var bedre på panoreringer/bevegelige bilder. Dog var ingen av TV'ene kalibrert, men dette mente også selgere på både Hifi Klubben og Elkjøp. Snakket med endel selgere, endel uten nevneverdig greie på det de snakket om, men en av de som virket mest troverdig mente at Samsung var såpass mye bedre på f.eks fotbalsendinger, og på Smart TV, at jeg endte opp med den.

Dog det kommer jo nå nye modeller som jeg selvfølgelig vil være et kvantesprang bedre enn de utgående modellene. Og dobbelt så dyre ved lansering...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har noe kjennskap om sony W905a. ?
    har lest en mengde tester av denne de fleste skryter men har selv sett endel utstilt (ikke w905 men andre modeller) og jeg er ikke imponert.

Hvis dere sammenligner med samsung/LG hvordan er bilde på denne kommer for det meste til og bruke den til Blu-ray så apper er av null interesse da jeg ha andre bokser for dette.

Er det verdt og kjøpe W905a bare for og ha til 4K tv'r kommer ned i overkommelig pris. ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjennskap til denne bortsett fra tester og der får den jo ekstremt mye skryt. Så etter denne jeg også når jeg skulle kjøpe jeg også, men fant ingen 55" så jeg endte opp med Samsung H7005 som jeg er veldig fornøyd med.
    Har du funnet W905 på en plass som har 30 dagers åpent kjøp så er det jo bare å teste den mener jeg!
    Du kan jo og evt se på H7005 selv, den ble jo kåret til årets Full HD TV av Eisa:
    EUROPEAN FULL HD TV 2014-2015 - Samsung UE55H7000 | EISA - The European Imaging and Sound Association
    Og her er en test: Samsung UE46H7000 (H7000) Review

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo Lefdal har Sony KD55X8505BAE til 11985,-. Beste TV'en til den prisen og ned by far mener nå jeg. 4k er jo bare helt rått. Er LG panel med Sony bildebehandling, en veldig bra kombinasjon. Bra skalering av bildet.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD Vis post
    Ser jo Lefdal har Sony KD55X8505BAE til 11985,-. Beste TV'en til den prisen og ned by far mener nå jeg. 4k er jo bare helt rått. Er LG panel med Sony bildebehandling, en veldig bra kombinasjon. Bra skalering av bildet.
    Uten å gjøre det om til en prisjakt, så selges den faktisk til 9998,- andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis valget står mellom en Sony W905a og evt 4k hva ville dere ha valgt. ?

Har jo prøvd og unngå og kjøpe 4k p.g.a jeg vil vente til blu-ray 4k kommer og vil ha 4k tv som kan brukes sammen med bd 4k.

Men vil dagens 4k tv'r kunne brukes sammen med bd 4k/ultra hd. ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. TV 46"+ beste 2d bilde for 10-20k?
    By Freonor in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 05-23-2011, 09:15
  2. Beste oppgradering for bedre bilde.
    By arntost in forum Generell video
    Svar: 12
    Siste melding: 01-17-2011, 18:08
  3. Beste Blu-Ray til 2000kr på bilde og lyd (nok en tråd)
    By DwightFry in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 03-20-2010, 17:31
  4. LCD til max 15k! Beste bilde pr kr ;)
    By Foursquare in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 08-13-2007, 18:44
  5. X-box beste kabel for lyd og bilde
    By Håkon in forum Kabler
    Svar: 29
    Siste melding: 12-16-2003, 21:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg