Samsung 75 UE75HU7505XXE, noen med erfaring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 75 UE75HU7505XXE, noen med erfaring?

Ser denne kommer på tilbud fra Elkjip i morgen, noen som har erfaring med denne og bildekvalitet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 65" versjonen. Godt fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne på Elkjøp nå så håper å ha den i hus i løpet av neste uke, bruker TV mest til film/serier og som monitor for tilkoblet PC.

Noen som har link til bilde instillinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har kalibreringsverdiene på denne tv'en? Jeg har 48", men regner med at det er ganske likt på alle størrelsene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leffius Vis post
    Er det noen som har kalibreringsverdiene på denne tv'en? Jeg har 48", men regner med at det er ganske likt på alle størrelsene.
    Er det en ting jeg kan garantere så er det kalibreringsverdiene IKKE er like på 48 og 75 eller 75 vs 75 for den skyld. Forskjellene er store fra tv til tv pga tolleranser i produksjon. Rom til rom varier også mye og hvordan du har det når du ser tv. Derfor må all form for kalibrering bli tatt med bra profilert måleutstyr for din tv(spyder teller ikke) og av noen som kan det. Det er ltt dumt å få kalibrert for batcave hvis du sitter med full pupp med lys f.eks men dette vet en kalibratør. Hvis det bare var å skrive av så ville jobben vært enkel.. En kalibrering gjort hjemme fort kan ta noen timer så ligger det i kortene at en ikke bare trykker inn verdier fra andre

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Banditten over meg. Du kan dessverre ikke bare kopiere kalibreringsverdiene til en annen TV (selvom det er 100% lik modell, størrelse etc) alle paneler er forskjellige. Det som ser bra ut for person A vil ikke nødvendigvis se bra ut for person B.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt utgangspunkt er ofte å kjøre den over i kinomodus, du må kanskje også skru lysnivået ned relativt mye for å maskere dårlig sortnivå. Samsung har ofte mulighet for å justere lysnivå basert på lys i rommet, en funksjon som kan være lur for å få best mulig sortnivå, uten at man må inn å justere opp hvis det kommer strølys inn i rommet. Det er sikkert også ting som "dynamisk kontrast" og slikt, som kanskje må aktiveres. (jeg vet de endrer og ødelegger til en viss grad "ekteheten", men det er bedre å se på et "justert bilde" som gir litt bedre sortnivå, enn å ergre seg over utvasket bilde). Jeg ville altså prøvd de forskjellige bildebehandlingsmodusene på toppen av kinomodusen.

Min erfaring er at TVene ofte er grei i Kino-modus, men ofte har de litt for mye på skarphet. Jeg har ikke erfaring med denne aktuelle modellen, men det er en generell trend føler jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt Vis post
    Er det en ting jeg kan garantere så er det kalibreringsverdiene IKKE er like på 48 og 75 eller 75 vs 75 for den skyld. Forskjellene er store fra tv til tv pga tolleranser i produksjon. Rom til rom varier også mye og hvordan du har det når du ser tv. Derfor må all form for kalibrering bli tatt med bra profilert måleutstyr for din tv(spyder teller ikke) og av noen som kan det. Det er ltt dumt å få kalibrert for batcave hvis du sitter med full pupp med lys f.eks men dette vet en kalibratør. Hvis det bare var å skrive av så ville jobben vært enkel.. En kalibrering gjort hjemme fort kan ta noen timer så ligger det i kortene at en ikke bare trykker inn verdier fra andre

Takker for svar. Er det noe bra kalibreringsutstyr man kan kjøpe selv for å gjøre denne jobben?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fult mulig å kjøpe noe bra kalibreringsutstyr hvis man vi gjøre jobben selv. Det har en lei tendens å koste mer enn en tv dog hvis en skal være rimelig sikker på at målingene er til å stole på. En bør ha 2 måle meter å det ene skal være et spectrophotometer for å profilere det andre. Vil ikke anbefale spyder(se tidligere tråder). Rimeligste meter jeg vil anbefale for DIY er: X-Rite i1Pro2 og Spectracal C6+ egnet software. . Dette kan selvsagt gjøre billigere men da er sjansen stor at kalibreringen ikke er korrekt da en ikke VET om justeringene er korrekte. Så det kan i de fleste tilfeller være bedre å bruke litt penger på at en proff kommer.

Lignende tråder

1. Samsung PS51D455 -noen med erfaring?
    By Spitzen in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 05-30-2011, 08:32
  2. Noen som har erfaring med Samsung le46b 656?
    By Drebin in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 09-12-2010, 20:21
  3. noen som har erfaring med SAMSUNG BDP1580XEE
    By TageMathiassen in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 3
    Siste melding: 04-12-2010, 19:13
  4. Samsung LE46B535XXE - noen med erfaring?
    By Razorray in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-21-2010, 21:00
  5. Noen som har erfaring med SAMSUNG PS42D4S
    By Arild23 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 12-04-2004, 20:39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg