Spørsmål angående LG 60PB660V fra Netonnet

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål angående LG 60PB660V fra Netonnet

Hei

Er ute etter et budsjett 60" TV.
    Ser at Netonnet i følge pirisguiden.no er den eneste butikken i Norge som selger denne plasma TV'n LG 60PB660V - 60" Full HD plasma-TV med Smart-TV som har fått glimrende omtale av kjøperne.
    Har selv et gammel Panasonic 42" plasma TV som gjorde det best i test hos Lyd og bilde for mange år siden og er bekymret for å miste kvalitet ved å gå over til et budsjett 60".
    Er klar over at TVn er stor og tung med begrensede smartfunksjoner. Har eget anlegg for lyd, og bruker TV til vanlig titting og streaming av film. Er kort sagt ute etter et godt bilde.
    Har et budsjett på 10 000 som jeg ikke kommer veldig langt med på 60"
    Det er vel for godt til å være sant at den kan være så god til prisen ?

En av kjøperenes tilbakemeldinger på denne TV'n fra Netonnet under :

Jeg har i løpet av september 2014 testet både dyre LED LCD tv'er og denne plasmaen. Testet Sony LCD til 10'000, og en Panasonic LCD til 22'000 kr. Disse svært gode TV'ene produserte bildefeil typisk for LED LCD tv'er, noe jeg som tidligere plasma-eier finner irriterende. Brukervennligheten på dem var også så-som-så.
    -----Denne 60" tommeren fra LG i "PB660-serien" fremstår i sammenlikningen med LCD TV'er som ett genialt røverkjøp. Den er stor, og håndterer TV og FILM akkurat så bra som en plasmaskjerm skal. Sammenliknet med min tidligere Panasonic kvalitetsplasma fra 2010, er denne fullt på høyden hva gjelder bilde. -Brukervennlighet er denne LG'n bedre på.
    Hvis du er blant dem som egentlig venter på å kjøpe en rimelig OLED'tv om noen år, eller bare trenger en god, rimelig TV akkurat nå, da er denne i PB660 serien til LG ett røverkjøp sammenliknet med å velge en såkalt moderne LED LCD.
    -Legg merke til at NETONNET her selger en LG mellomklasse plasma til en rimelig penge, mens noen konkurrenter selger bare tilsvarende billigserie PB560.. til samme pris. Da får du ikke halvparten av utstyret som gjør demne TV'n så bra.
    Endelig en enkel, god TV med 3 HDMI, til gi-bort-pris. -Flott Fjernkontroll app til mobiltelefon. Svært god brukervennlighet, raske menyer, og ikke minst: den spiller nesten alt av video rett ut av minnepenn, genialt ! - Personlig er jeg glad for at denne ikke har 3D funksjon, da jeg ikke liker/bruker 3D, og heller ikke ønsker å betale for 3D.
    Plasma TVn veier nesten dobbelt så mye som tilsvarende LCD skjermer i plast(20kg mot 35kg), men fortsatt bedre på opplevet bildebehandling sammenliknet med svinedyre LCD tv'er fra 2014.
    Hvorfor kjøper noen da LCD tv'er når denne fortsatt finnes på markedet?
    Løp og kjøp før plasma tv'ene forsvinner fra markedet!

2. Takk drdecibel takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet! r

Siden du har 42" plasma fra før så vil jeg varmt anbefale denne LG plasmaen. Monterte 60" lillebroren til 4995 hos noen i familien her om dagen og bilde på denne overgår alt jeg har sett av billige LED-LCD under 15000 kr i 60" med god margin. Er kun OLED som overgår plasma pr idag på ren bildekvalitet å da særlig sortnivå/kontrast. På en 60" kant led er sjansen enormt stor for at belysningen blir ujevn og dette irriterer vettet av meg ihvertfall som kun har hatt plasma på de 3 siste tver.

4. Liker Infinte har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.

Dette høres jo lovende ut. Spørs om det ikke blir LG plasma da.
    På Kompletts Black friday fikk jeg en 60" Samsung LED i handlevognen nedsatt fra 14990 kr til 9990 kr. Fikk så mail fra Komplett om at de hadde lagret handlevognen så jeg tok meg god tid til å betale. Dagen etter da jeg åpnet handlevognen var prisen tilbake til normalt og jeg ble litt skuffet da jeg trodde prisen også var lagret. Har sendt en mail til Komplett om de kan gi meg prisen tilbake men tipper jeg får avslag når de leser den på mandag. Det dreier seg om denne skjermen, bør vel heller gå for plasmaen regner jeg med ?

https://www.komplett.no/samsung-60-l...60h6204/821486

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt på nettet om hva folk skriver om denne TV'n og er blitt overbevist om at den er grei til prisen.

Dette ser ut til å være en tråd om den amerikanske utgaven :Any more info on LG PB6600 (or other 2014 model) plasma? - AVS Forum

Og dette den amerikanske utgaven av TV'n : LG 60PB6600: 60" Class (59.8" Diagonal) 1080p Smart Plasma TV | LG USA

Lignende tråder

1. To spørsmål angående DAC
    By dust123456 in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 5
    Siste melding: 12-02-2012, 20:30
  2. Svar: 7
    Siste melding: 05-11-2012, 11:57
  3. Spørsmål angående Dac
    By a_sondre in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 08-03-2010, 00:12
  4. Spørsmål angående sub..