LG 65UB950v

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: LG 65UB950v

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 65UB950v

Hei, Jeg kjøpte denne på kampanjepris 1.995 for et par uker siden og er ikke veldig imponert over bildekvaliteten. Er det noen her som har denne modellen og har funnet fram til "optimal" kalibrering som de er villig å dele ? Jeg liker brukervennligheten, webos app'ene så ønsker egentlig ikke å returnere tv-en dersom jeg klarer å få til bedre bildekvalitet. En annen ting jeg lurer på er om en må gjøre noe med innstillingene for å forbedre Netflix streamingen ? Jeg får mye bedre kvalitet når jeg ser på netflix via Apple tv enn når jeg bruker netflix app på LG tv-en ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kilder bruker du? Hvis du synes at vanlig TV (SD/HD) er dårlig så er ikke dette såå rart da tv ikke kan gjøre gull av gråstein. Prøv å kjøre bildeveiviser II som ligger under ekspert bildemodus(likt det de gjør på butikk kalibrering i beste fall normalt skriver de bare av fra annen tv). Dette bør hjelpe. Skal en kalibrere tv så er det ikke noe vei utenom at en kalibratør kommer hjem til deg og kalibrer bilde spesifikt for din skjerm og ditt rom. Dette koster noen tusen men du vil garantert se forskjell! Tviler på at du vil returnere tvn etter en slik kalibrering.

En hjemme kalibrering kan ikke sammenlignes med en butikk kalibrering som f.eks elkjop/lefdal gjør. Ingen skjermer er like så å skrive av kalibreringer kan gjøre bilde verre enn bedre. Slå av alt i undermenyer på ekspert modus. Du kan evt justere trumotion kretesen(100HZ). Resten ville jeg latt stå av.

Prøv bilde etter dette med en blu-ray film så tror jeg du blir fornøyd evt bestille hjemme kalibrering.

Vet ikke hvordan en skal på bedre netflix via tvn men det kan være verd å prøve å koble LAN kabel rett i tvn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har fiber-tv fra Telenor, så kilden er digital boks. Får prøve de tipsene du nevner, har så langt bare prøvd de ferdig definerte valgene som kino, øko., dynamisk, etc. LAN Kabel er koblet rett i tv-en så får håpe det kommer en oppdatert app som forbedre dette da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør billedveiviser....Jeg justerte meg vill på min LG å tilslutt tilbakestilte jeg alt....Kinoprogrammet funker ok når du skal se film i mørkt rom,men ellers syntes jeg de ferdiginnstilte modusene var til tider peverst bilde på......

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk softwareversjon. Har du gammel utgave, kan det være endel å gå på, tydeligvis.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ub850v-201408123879.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hvordan er du fornøyd med denne tv'n?
    Hadde du gidda å tatt mål av foten på tv'n forresten?
    Driver å snuser på en slik selv, men tv'n må stå oppå en overflate som er bare 60cm bred, og slik jeg klarer å se på foten på denne tv'n så blir 60cm litt smalt for at den skal stå stødig..? Eller går det?

Lignende tråder

1. Lg 65ub950v
    By dj_silvia in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 04-12-2015, 11:25

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •