Valget mellom to 65" ere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valget mellom to 65" ere.

Eg skall til å investere i ny tv, å valget står mellom en Sony tv og en Samsung tv. Begge er 65". Største forskjellen på dem er prisen.
    Tvene d står i er en:
    -Sony KD65X9005B
    -Samsung UE65HU7505

Eg har lest me meg grøn og blå på nette om dem og sett en masse tester.
    Så er her noen som som har noe erfaring med en av dem eller mener at den ene er et bedre kjøp en den andre?

Alle tips og råd mottas med stor takk

HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert mange som har diverse meninger her,men mitt råd er å kikke på dem selv å se bildet på de for å så gjøre seg opp en mening selv....Noen liker det,og noen liker noe annet....Det er så vannvittiggt mye nytt på markedet i dag at man lett kan gå seg vill.....Les eventuelt om tester på disse......Lykke til med valget ditt :-)

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvalitet, Sony. Innsynsvinkel og smart-TV funksjonalitet, Samsung. Levetid utover reklamasjon, Sony.... Jeg ville ha valgt Sony....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Ronny44.

Du må dra å se og teste selv, for alle har sin egen mening. Finn ut hva som er viktig for deg i forhold til bilde, innsynsvinkel.
    hurtighet i dlna browsing o.l., samt er du veldig kresen ang clouding osv, Bruker du 3D mye... Bruker du smartfunksjoner o.l. Desverre er ikke tvene perfekte, og ALLE merker har visse svakheter, og fordeler.

Ut ifra personlig erfaring, så hadde jeg valgt Samsung om jeg likte en problemfri smartfunksjon som faktisk virker svært bra, (selv på trådløst!)og i tilegg har bra bilde. Er du KUN ute etter et skikkelig bra bilde, og kan se imellom fingrene litt mer traust design, og en hakkete og mer ustabil smartfunksjon, så velger du f.eks Sony
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde igrunnen bestemt meg får samsungen pga en grei pris, men når eg var og sku kjøpe vart eg skeptisk. I den butikken eg var å sku handle, hadde han to stk på lager. Problemt var at begge hadde hatt samme kjøper å komt i retur. Problemet var problemer med hdmi ingangene. Di sviktet på begge dem han hadde på lager. Å da fikk det meg til å bli bekymret på kvaliteten på resten av TVen.

Når det gjelder tester, ser det ut som det er Sonyen som går seirende ut av dem fleste tester. Den er nå også foreslått som årets TV. Minusene den får er design og vekt. Personlig synest eg den ser tøff ut.
    Største problemet mitt er at ingen har den på lager å den må bestilles. Så eg har ikke fått sett den live enda. Er igrunnen mest spent på hvordan lydkvaliteten er. Om det er nok med de innebygde høgtalererne og en ekstern sub.
    Utifra testene ska lyden vere no av det beste en får innebygd i en tv.

Hadde det ikke vert for prisen hadde eg kjøpt Sonyen tvert. Må barre finne ut om den er vært 10000kr meir.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det nesten ut som Sonyen er ute av markedet. Finner den ikke på noen nettbutikker lenger. Merkelig......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du plass til 65" fra Sony ville jeg tatt den, den var mitt førstevalg i en lang prosess. Men for ordens skyld "strek" den opp på veggen og sjekk!. Det gjorde jeg og det ble desverre for voldsomt. En annen grunn til mitt andre valg, en Panasonic, var prisøkningen på Sonyén og at er nå kun tilgjengelig i Sony Store med basshøytaler til ca 33.000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony store

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldju Vis post
    Eg hadde igrunnen bestemt meg får samsungen pga en grei pris, men når eg var og sku kjøpe vart eg skeptisk. I den butikken eg var å sku handle, hadde han to stk på lager. Problemt var at begge hadde hatt samme kjøper å komt i retur. Problemet var problemer med hdmi ingangene. Di sviktet på begge dem han hadde på lager. Å da fikk det meg til å bli bekymret på kvaliteten på resten av TVen.

Når det gjelder tester, ser det ut som det er Sonyen som går seirende ut av dem fleste tester. Den er nå også foreslått som årets TV. Minusene den får er design og vekt. Personlig synest eg den ser tøff ut.
    Største problemet mitt er at ingen har den på lager å den må bestilles. Så eg har ikke fått sett den live enda. Er igrunnen mest spent på hvordan lydkvaliteten er. Om det er nok med de innebygde høgtalererne og en ekstern sub.
    Utifra testene ska lyden vere no av det beste en får innebygd i en tv.

Hadde det ikke vert for prisen hadde eg kjøpt Sonyen tvert. Må barre finne ut om den er vært 10000kr meir.
    Hvis dette var en Elkjøp/Expert butikk, så har de en tendens til å svartmale Samsung på grunn av at kjedene pusher prisene langt under butikkenes innkjøpspris, og de blir da ikke lysten på å selge disse. Om det er tilfelle her, det kan jeg ikke si, men HDMI problemer er som regel 90% brukerrelatert, og er ikke sikkert det er feil på tven i det heletatt. Iallefall ikke hvis selger har de på lager og ikke sendt de på service...

Uansett, så er ikke Sony noe dårlig valg, som det sies, så vinner de som regel på bilde og sortnivå osv i tester...Ser Hi-Fi klubben får inn denne Sonyskjermen iløpet av neste uke.

Rettelse. Det er en S9005. Kurvet versjon de får inn https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...9005bb-uhd-tv/ Da er det en mulighet at den andre har blitt faset ut?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke Elkøp eller Expert, men Lefdal. Når sant skall sies er vel Elkjøp og Lefdal samme greiene siden dem har samme eier......

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster Vis post
    Bildekvalitet, Sony. Innsynsvinkel og smart-TV funksjonalitet, Samsung. Levetid utover reklamasjon, Sony.... Jeg ville ha valgt Sony....
    Levetid - har du noen referanse eller noe å vise til her?

Jeg har selv Samsung og kjæresten har Sony. ca 4-5 år gamle begge to og var "midt på" i prislinja den gangen de ble kjøpt (Sone 40"/8500,- Samsung 46"/10500,-). Erfaringen vår er

Samsung: Byttet panel pga striper som kom etter ca 3år. Garanti. TV ble reparert på 4 dager (Hifi-klubben). Ellers ikke stort å si bortsett fra litt clouding.

Sony: Ingen reparasjoner, men et skikkelig dårlig produkt med tanke på software. Bildet er blast. Kanalene faller ut (må søke opp på nytt). "plutselig" så finner den ut at den skal gå til analoge kanaler (bytter kanal liste). Lever sitt eget liv med tanke på slå seg av på når man slår på Blu-Ray eller kobler til andre ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt råd til det hadde jeg valgt Sony sin modell av disse to.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heldju Vis post
    Det var ikke Elkøp eller Expert, men Lefdal. Når sant skall sies er vel Elkjøp og Lefdal samme greiene siden dem har samme eier......
    Ja, det er samme ulla

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    levetid ? har hatt samsung i en årrekke å aldri hatt noe tull med det merket.anbefales sterkt fra min side isåfall.
    blir en ny tv i kino eller pj nå snart stor sjans for at det blir samsung der å,om det blir tv

Lignende tråder

1. Valget mellom svs sine 2 tolvtommere?
    By teigas in forum Høyttalere
    Svar: 2
    Siste melding: 03-15-2009, 20:44
  2. Ny TV, valget mellom LCD og plasma
    By torkelom in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 09-04-2007, 18:59
  3. Valget mellom 3 alternativer
    By eTerNity in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-08-2006, 01:04
  4. Valget mellom 3 alternativ
    By eTerNity in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 12-07-2006, 23:36
  5. Valget mellom DVD opptaker eller tuner...
    By MPX in forum Generell video
    Svar: 5
    Siste melding: 02-03-2006, 10:26

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •