Panasonic 37" PA30 i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 37" PA30 i hus

Endelig har jeg fått byttet ut min gamle Mark 28" med en skikkelig plasma-TV . Har bare sett på den i noen dager, men for et bilde!! Helga skal brukes til kalibrering og fininnstilling av bilde. Det kommer snart oppdaterte bilder på min hjemmekino-side. Hvis noen lurer på å kjøpe samme TV og har spørsmål ang. TVen så bare spør i vei så skal jeg svare så godt jeg kan.
    Etter timesvis med titting på div plasmaer rundt om i butikkene falt valget på denne pga best bilde etter min smak. Så både på Samsung, LG og Philips, men jeg synes Panasonicen var overlegen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg, har det samme TV :-)

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kikket på denne en stund. Tror det er mest for pengene når det gjelder plasma akkurat nå??? Det eneste jeg har å utsette på den er at jeg synes den er litt klumpete i designet. Ihvertfall hvis den skal henges på vegg og ikke stå på orginalbord. Men jeg er misunnelig på dere for det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Tror det er mest for pengene når det gjelder plasma akkurat nå???
    Nei..

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Nei..

Også videre?
    Hva er mest for pengene i dag da?
    Om du glemmer å trekke inn crt etc i denne tråden da.
    Her er det helt klart at det er Plasma skjermer gutta diskuterer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg tror ikke plasma gir mest valuta for pengene nå. Ja, jeg tror prisene vil synke framover.

Har du fulgt med på prisene på f.eks. Panasonic PA30 det siste halve året?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg.
    Men det vil jo alltid være slik.
    Modeller raser kraftig i pris mot imøtekommelse av nye modeller.
    Samt at utviklings teknologi har mye å si.
    Men skal du sitte å vente på dette hele tiden så vil du jo aldri kunne kjøpe deg ett apparat.
    Eller mener du at alt vil stabilisere seg etter en liten stund??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet var, "tror dere plasma gir mest for pengene akkurat nå" og det mener jeg bestemt nei. Og for å svare på spørsmålet ditt så vil prisene selvsagt stabilisere seg en gang.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Spørsmålet var, "tror dere plasma gir mest for pengene akkurat nå" og det mener jeg bestemt nei. Og for å svare på spørsmålet ditt så vil prisene selvsagt stabilisere seg en gang.
    Scirocco skrev:
    Beach skrev:

Nei..
    Ingen som spør om plasma gir mest for pengene der..

Og ja. Jeg og tror at prisene vil stabilisere seg en gang. Men ikke iløpet av de første årene. Og det er jo da det er spennende å ha en plasma. Når prisen en gang stabiliserer seg så vil jo plasma være allmen eie. Eller om ikke plasma så flat-tv. Og da vil jo de som vil ha litt mer ut av apparatet gjerne betale litt mer en standarden.
    Så mulig en pris fra 15 til 20 lapper vil være reelt selv i fremtiden for de litt bedre modellene?
    Og hva er 37pa30 regnet som i dag. En av de litt bedre modellene? Og med mulighet til å få denne til 19.9k så må det vel være ett godt kjøp?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Og med mulighet til å få denne til 19.9k så må det vel være ett godt kjøp?
    19,9 var vel et spesial pris for noen få apparater brukt som et "stunt". Den er vel ikke allment tilgjengelig til den prisen.

Prisen ligger vel på 25k og oppover.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den senest før helgen annonsert til 19.9 igjen. Så det er jo mulig?
    Selv om det er PR.Stunt..?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg formulerte meg litt feil i et av de første trådene. Jeg mente selvølgelig at PA30 "muligens" var det beste plasmakjøpet, for pengene den koster akkurat nå. Det gjalt ikke plasma eller andre typer generelt.

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det diskuteres litt om forholdet mellom pris, kvalitet samt plasma vs crt. En ting man må ta i betraktning er at bildekilden skal være litt praktisk også. I mitt tilfelle ble det for mye styr med prosjektor og lerret og en crt på 36" veier rundt 100kg og er relativt stor og klumpete. Så i mitt tilfelle var en 37" plasma midt i blinken. Jeg vet jo at ved å legge i 25k for en 32" crt-tv får man apparater med mye bedre bilde enn en plasma-tv. Men jeg ønsket et større bilde, så derfor plasma.
    En annen ting er at jeg fra nå av kommer til å brenne alt av tilbudsaviser på plasma før jeg får lest dem. På den måten slipper jeg å tenke på hvor mye penger jeg kunne ha spart hvis jeg hadde ventet litt til..og litt til...og litt til...og litt til.........

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Panasonic 37" PA30 i hus

Sitat Opprinnelig postet av mrba
    Endelig har jeg fått byttet ut min gamle Mark 28" med en skikkelig plasma-TV . Har bare sett på den i noen dager, men for et bilde!! Helga skal brukes til kalibrering og fininnstilling av bilde. Det kommer snart oppdaterte bilder på min hjemmekino-side. Hvis noen lurer på å kjøpe samme TV og har spørsmål ang. TVen så bare spør i vei så skal jeg svare så godt jeg kan.
    Etter timesvis med titting på div plasmaer rundt om i butikkene falt valget på denne pga best bilde etter min smak. Så både på Samsung, LG og Philips, men jeg synes Panasonicen var overlegen.
    Røsker liv i gammel tråd her
    Har en 42PA30. Har prøvd å kalibrere skjermen med DVE. Klarer ikke å få til fargene. Vanskligst er blå. Har du de problemene, eller er det jeg som er perfeksjonist :?:

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første du må gjøre er å sette fargebalansen til "normal". Default er "dynamisk" og det ser helt jævlig ut. Mulig du har gjort dette allerede, men det er i hvert fall et råd. Jeg synes min TV ble bra etter at jeg kalibrerte den med DVE. Du får ikke alle fargene til å bli perfekt med DVE og denne skjermen, så du må velge en gylden middelvei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LemonDog
    Det første du må gjøre er å sette fargebalansen til "normal". Default er "dynamisk" og det ser helt jævlig ut. Mulig du har gjort dette allerede, men det er i hvert fall et råd. Jeg synes min TV ble bra etter at jeg kalibrerte den med DVE. Du får ikke alle fargene til å bli perfekt med DVE og denne skjermen, så du må velge en gylden middelvei.
    Satte den på auto jeg. Skal prøve normal. Men det er vel egentlig et fett vilken av stillingene den er på når du alikevel justerer etter DVE? (bortsett fra auto da)

Newcomer mrba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte også sette fargeballansen til "normal". Synes tv`en fungerer greit nå, men av og til kan det røde bli litt for rødt. Har ikke kjørt noen kalibreringsdisk på min skjerm. Prøvde med "The Calibrator" men synes ikke det var noe å bruke til kalibrering av farger (fungerer helt greit til lyd).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •