Philips 55PUS7809 ønsker erfaring/anbefaling/fraråding???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 55PUS7809 ønsker erfaring/anbefaling/fraråding???

Vurderer Philips 55PUS7809 og ønsker eventuelle erfaringer, anbefalinger eller fraråding for å handle denne tv nå.
    Skal brukes kun som TV med Altibox som signalkilde, ikke DVD, blue-ray, Netflix, hbo, etc.
    Denne er i helgen priset til 8795kr hos Elkjøp.no som prispresser, noe den var sist helg også. Normal pris 14990kr.
    http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-55pus7809
    Sist endret av helken; 10-26-2014 kl 14:52

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vel kanskje blitt litt små snobbete på bilde kvalitet nå men jeg tviler du vil trenge UHD tv. Om altibox er eneste kilden du akter og bruke så hadde en hdready verdt bra nok.

De aller fleste hd kanalene de sender er 720p, en par kan kanskje være 1080i men disse er uhyre få og setter man høyere oppløsning fra altibox dekoderen enn 720p ser alle SD kanalene ut som noe internere gulpet ut for 13 år siden.
    Sist endret av TorTorden; 10-27-2014 kl 15:27
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding TorTorden, kan si meg veldig enig i ditt resonnement.
    Det er mine foreldre på +-70 som ønsket seg denne tv'en først og fremst for at det er en Philips og at den har ambilight samt at den er moderat priset.
    Oppløsning, smarttv, og alt annet er ikke vektlagt, så håper den klarer å fremstille ett bra bilde av nyhetene, Været, Farmen og Skal vi danse med Altibox satt til 720p..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal den klare helt fint, ikke noe problem :-D

Trenger kanskje ikke si det til dine foreldre men phillips er ikke phillips lenger, men et kinesisk konsern som har kjøpt rettighetene og teknologien til navnet..
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, bare husk at Philips ikke støtter HEVC (H265), altså kan du ikke strømme 4K fra for eksempel netflix.
    Det kan jo være at foreldrene dine sier "men vi strømmer ikke netflix". Men kanskje NRK begynner med 4k strømming?

Skjer vel kanskje ikke på et par år, men foreldre pleier jo gjerne å beholde TVene sine en del år.
    Jeg ville derfor latt vær å kjøpe en 4K TV uten HEVC (H265), siden man i praksis kjøper et panel som ikke kan utnyttes skikkelig.

HDMI 2.0 og HEVC bør være minimum på en 4K TV, vil jeg påstå. Jeg vet Phlips har sagt de skal lage en H265 boks, "hvis nok folk vil ha det", men i praksis monteres da nok en boks med kabler (som blir enda vanskeligere for foreldrene dine å holde styr på). Det positive med PUS-modellen er at den kjører Android.

Det negative med androiden PUS-modellen kjører, er at det ikke er Google TV androiden, men en "vanlig android".
    Nå skal det sies at vanlig android har mange flere apper enn de andre smart-OS, men ikke alt fra mobiler vil være til stede.

Det er også på vei en dings, nexus player. (google tv boks). Men da er det igjen en boks å koble på :-P
    TIl neste år kommer det Google TV Tver. Hvis foreldrene dine orker å vente litt, tror jeg de kan få mer spennende apparater, enn det som er på markedet nå.

Lignende tråder

1. Ønsker Tv bord anbefaling...
    By hsvendse in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 01-12-2010, 20:09
  2. Ønsker Tv-anbefaling...
    By hsvendse in forum TV-apparater
    Svar: 89
    Siste melding: 01-12-2010, 09:15
  3. Ønsker anbefaling av høytaler
    By newview in forum Høyttalere
    Svar: 9
    Siste melding: 10-10-2008, 19:01
  4. Ønsker anbefaling av HK surroundforsterker
    By Broseen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 11-28-2006, 21:08
  5. Ønsker anbefaling på rimelig dvd spiller.
    By Real in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 9
    Siste melding: 05-05-2005, 19:07

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •