God TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: God TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

God TV?

Hei!
    Da min plasmaskjerm tok kvelden for litt siden, startet jakten på en erstatter. Sliter imidlertid med å finne en god tv. 55 tommer er en passelig størrelse der jeg sitter. Blir brukt mest til tv-sendinger, men også en del til film via en mede8er mediaspiller. Problemet er at jeg liker å se på tv-en i dempet belysning og det stiller større krav til at panelet har jevn belysning. Dette er jeg nok mer opptatt av enn mange. Kurvede skjermer tiltaler meg ikke. 4k er jeg heller ikke særlig interessert i. Det handler om mitt bruksområde. Har sett hvordan f.eks. Samsung 7505 og Sony 8505 oppskalerer vanlige tv-sendinger og jeg er ikke imponert. Skjønner at disse apparatene er gode med rett materiale, men ikke til mitt bruk. Jeg trenger en god, flat tv med full hd (1080) oppløsning. Den må ha et godt panel som takler bevegelser/panoreringer godt, har godt bilde (farger, kontrast og sortnivå) og jevnt bakbelysning (hater clouding/banding).
    Kjøpte i forrige uke Samsungs beste flate tv (non curved) med full hd, ue55h7005. God på mye, men ble levert tilbake pga. ujevn bakbelysning. Prøvde to stk. før jeg ga opp.

Please help! Finnes det en god tv med jevn bakbelysning, full hd og god bildekvalitet. Eller er det jeg som er for kresen?

På forhånd tusen takk!
    Sist endret av storform; 10-25-2014 kl 20:29

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ingenting om pris her. Men går kanskje an å få tak på en av disse?
    http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...bility-trigger

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal man være kritisk nok er nok ingen tv på markedet i dag som duger, men Philips sin 8 serie er ganske bra, samt LG sin Oled hvis du er heldig å treffer en bra utgave. Panasonic sin 8 serie er også rimelig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for svar. Panasonic sin plasma vet jeg er bra, men ikke lett å få tak i lenger. Philips sin 8-serie er jeg skeptisk til da det har vært mye software-trøbbel/bugs med disse. Oled frister veldig, men virker noe uferdig foreløpig. Sliter med ujevn fargegjengivelse, samt judder v bevegelser. Så var det denne kurven da… Mulig jeg bare må bli vant til denne formen. Utrolig at det skal være så vanskelig å finne en god tv i 2014.... Mitt budsjett er i utgangspunktet kr 15000. Kan imidlertid strekke meg hvis tv-en er fantastisk. Finnes det tv med kant-led som ikke sliter med lyslekkasje/clouding? Evt. hvilke tv-er har led som er direkte bakbelyst med lokal dimming? Virker som en sjelden teknologi? Muligens fordi den har andre svakheter. Skulle nok helst hatt en god oled uten kurve, med jevne farger i 55 tommer. Men det finnes ikke. Noen som vet om det er på vei? Hvis ikke blir det nok å finne en led tv som ikke sliter med clouding. Men det finnes gjerne heller ikke?
    Sist endret av storform; 10-25-2014 kl 20:30

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er et dillemma. Kjøp av TV innebærer fortsatt at man må gjøre noen kompromisser, i alle fall innenfor det budsjettet du beskriver her. Jeg er i samme båt, og sitter fortsatt på gjerdet etter å ha hatt en Samsung 55HU7505 hjemme i en uke. Leverte den tilbake pga for mye lysinnslipp langs kantene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som sagt hatt 2 stk av Samsung 55h7005 hjemme. Den første hadde en del lysinnslipp fra hjørnene, spesielt nede. Byttet den og fikk da et eksemplar som var værre. I tillegg til lysinnslipp fra hjørnene, hadde den flere lysere områder mer sentralt på skjermen, klassisk clouding. Tror dere det har noe for seg å prøve flere skjermer? Er jo kjedelig både for meg og butikk å holde på sånn. Samtidig gidder jeg ikke å ta til takke med et panel med tydelig lysinnslipp. Tror dere dette problemet er tilstede på alle panelene på denne modellen? Eller skal jeg fortsette å prøve. Liker denne tv-en ellers…
    Mottar gjerne fortsatt tips hvis noen vet om en god 55" full hd skjerm som har bra jevn belysning.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av storform Vis post
    Har som sagt hatt 2 stk av Samsung 55h7005 hjemme. Den første hadde en del lysinnslipp fra hjørnene, spesielt nede. Byttet den og fikk da et eksemplar som var værre. I tillegg til lysinnslipp fra hjørnene, hadde den flere lysere områder mer sentralt på skjermen, klassisk clouding. Tror dere det har noe for seg å prøve flere skjermer? Er jo kjedelig både for meg og butikk å holde på sånn. Samtidig gidder jeg ikke å ta til takke med et panel med tydelig lysinnslipp. Tror dere dette problemet er tilstede på alle panelene på denne modellen? Eller skal jeg fortsette å prøve. Liker denne tv-en ellers…
    Mottar gjerne fortsatt tips hvis noen vet om en god 55" full hd skjerm som har bra jevn belysning.
    Du har jammen vært uheldig,min samsung 55 h 7505 har overhodet ingen clouding,samme hva slags innstillinger jeg prøver.er veldig fornøyd med 7505 på alle mulige måter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Mulig jeg har vært uheldig. Det er det jeg prøver å finne ut. Jeg er imidlertid ikke sikker på om det er min uflaks eller paneltypen som er problemet her. Ditt panel er et helt annet (4k), og den tven ikke et alternativ for meg. Skulle likt å vite om det er andre som eier 55h7005 som opplever lite eller ingen clouding /lyslekkasje.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var Samsung H7005 jeg egentlig tenkte å kjøpe etter å ha hørt at Samung skulle ha fått kontroll på dette med bleeding og clouding. Men etter å ha lest på diverse forum rundt omkring virker det ikke som det stemmer. Noe som bli ytterligere bekreftet av deg.
    LG og Phillips er vel de som har flest bakbelyste modeller, til gjengjeld har de vel også IPS panel.
    Selv har jeg valgt å gå for LG lb670v som Expert hadde kampanje på denne uken. Mye pga problemene på Samsungen og at LG'n koster 2000kr mindre under kampanjen.
    Jeg har også sett på Philips PFS7509. Men denne ligger til ca 15 000 hos Elkjøp..
    Den har også IPS panel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •