Skjermrens for 46FPL9706?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjermrens for 46FPL9706?

Hei.
    Er det noen som har greie på hvilken skjermrens man skal bruke på denne TV`n? Den har motheye filter så andre typer kan skade skjermen.
    Har prøvd å få tak i Philips SVC1116/10 , som jeg tror er den riktige. Uten resultat,
    Jeg var på Elkjøp og ble overtalt til å kjøpe en AM non bacterial Anti-run-gel som selgeren insisterte på var bra. Noe sier meg at ikke alle selgere har like god kunnskap så jeg har ikke turt å bruke den.
    Philips kundeservice sier : Dersom du ikke har mulighet til å oppdrive den foretrukne skjermrensen anbefaler vi å bruke en alkoholbasert skjermrens, jo renere jo bedre. Såpe og andre kjemikalierenser vil enten legge igjen et belegg eller kan potensielt ødelegge motheye filteret.

På AM flasken står det bare at den inneholder mindre enn 5% anioniske tensider, som jeg antar er såpe?

Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt den på en panasonic. Vet ikke om den har motheye filter. Men den fungerte uansett dårlig.
    Ihvertfall på feite fingeravtrykk.
    Bruker den av og til på 3d brillene.
    På tven bruker jeg lunkent vann med 2 dråper salo og soft klut.
    Vrir opp kluten og lar tven stå på. Da fordamper vannet med en gang.

Om dette filteret tåler det aner jeg ikke. Men tror alkohol er sterkere

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk det som Carisma sier - mildt såpe vann. Det har vært mange tråder på dette og det enkleste er sikkert det beste. Jeg har brukt det i alle år og aldri hatt problemer og MANGE med meg.

Philips har sikkert sin egen alkohol basert rens som koster en noen hundrelapper for en liten pakke. De skal tjene penger de og.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pleier faktisk å bare puste litt dugg på skjermen og bruke den fineste av de fineste klutene (slike som er laget for skjerm eller eventuelt for briller).

Men jeg har ikke for vane å trekke fingrene nedover skjermen :P Noen få merker kommer jo av og til, kanskje du får hårvoks på skjermen når du skal slenge i ny plate i ps4-en eller noe :-P Har altså aldri brukt noen spray sånn sett, men bare dugg :-P Så vasker jeg bare kluten etterpå.

Du må selvsagt holde duggen oppe, så du må HHHH HHHH og så skynde deg å ginkke forsiktig, så litt mer dugg :-P

Lignende tråder

1. skjermrens
    By cosworth23 in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 06-27-2014, 00:35
  2. Philips 46fpl9706. Anbefalt software versjon?
    By Lowlevel in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 01-06-2014, 13:45
  3. Philips 46FPL9706, HJelp med Smart TV?
    By Lowlevel in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 03-02-2012, 17:12
  4. tips til skjermrens samsung le46a656
    By Henrikr in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 06-28-2009, 12:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg