Hvilken TV burde jeg velge til å bruke til spilling og PC bruk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV burde jeg velge til å bruke til spilling og PC bruk.

Har i dag en LG 42" Full HDTV som jeg bruker som PC skjerm og til å spille med. Har en stund nu hadd lyst til å oppgradere, men vet ikke hva jeg burde gå etter. Ser Philips har en rimelig modell: Philips 55PFL8008S som enda er å få tak i på noen sider. I tillegg så Philips 55PFS7109/12 ser heller ikke så gale ut. Problemet er jo at ingen av disse produsentene viser lenger hvor lave responstider disse tvene har. Hadde selvfølgelig gådd etter den som var lavest til spilling ettersom det er det som kommer i første rekke og film ett stykke etter.

Tok disse philips tvene som eksempel fordi jeg ønsker å kjøpe en TV som har en enkel sentrert fot til å holde tvn oppe slik at jeg ikke behøver å bytte tv bord.

Eneste andre TVer jeg har sedd på som har fristet er samsung sin H8005. Eneste dumme der er at jeg da må kjøpe ett nytt tv bord for å støtte tvn skikkelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg kjøpt tv i dag ville jeg ha gått for Samsung HU7505. Har selv fjorårets 8 serie som ikke er ultraHD. Vairefestene man får til Samsungen er geniale for veggoppheng
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert den også, foten er riktig til mitt bruk, tvn ser også rimelig fin ut.
    Problemet er at det allerede er en som har annmeldt tv på komplett.no som sier:

"Vil ikke anbefale TVen til en som spiller FPS eller fighters, grunnet høy input lag på over 60 ms selv i game mode. (all input fra spillkonsollen må oppskaleres til 4K)."

Spiller selv mye FPS spill så om tvn sliter når man spiller så er den ubrukelig til mitt bruk.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette gjelder 4k tver ganske generelt, så om gaming er kritiskt hadde jeg holdt meg til 1080p enn så lenge, eneste som kan friste litt er faktiskt en av panasonic sine som har display port og skal da takle et direkte pc 4k@60hz signal, er jo fortsatt ikke noen konsoller med 4k oppløsning og det kommer nok til og trenge en del år før det kommer også.
    Du skal og ha et ganske bra beist av en pc for og kunne dra fps'r med litt god graffikk

Raskeste 4k displayet jeg har hørt om er sony sine vw300/600 projektorer, men de koster jo opp under60-k100k hver seg med rapportert game modus på 33ms..

Om selve bordplata er for liten for en tv fot, klask ned en hobbyplate oppå så står de støtt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony XBR-65X900A og XBR-65X850A har vel akseptabel input lag på ca 40ms ifølge displaylag.
    Ellers er detfor 60-100 ms på det meste av 4K-tver.
    Min LG 65UB9500 har jeg lest at har ca 52 ms lag i spillmodus, men har ikke merket så altfor mye til det på COD: Ghost på PS4...
    Min filmsamling: http://www.invelos.com/dvdcollection...bryn@gmail.com

Denon X5200 (7.2.2) - Klipsch RF-82 (front) - Klipsch RC 62 (center) - Jamo S 420 SUR (side) - Jamo S 426 (bak) - Ikea blanda custom speaker (Atmos)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, her kan du se en del input lags:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Sony sin KDL-55955 har fått gode tall ( http://www.prisjakt.no/product.php?p=2464514 )
    Hvis du vil ha den og ikke må kjøpe i dag, ser jeg på prishistorikken: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2464514

Dette er en modell som virker å gå på kampanjer.. Du kan sette varsel i prislisten der :-) (feks send epost når den når pris 10001 eller lavere).

Jeg vet du sa det med fot på midten :-P Eventuelt kan du jo vegghenge sonyen.. Jeg lurer på om du på den sonyen kan flytte beina innover (det gikk på en modell jeg så på en gang.

Newcomer Opius11 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei da_znake!

Siden jeg er glad i spilling selv så fikk jeg lyst til å hjelpe deg litt på vei i din søken etter ny TV.

Først så nevner jeg en løsning som sikkert ikke er så aktuell (du har heller ikke spurt om dette), men som jeg mener er verdt en tanke. Kjøp deg en dedikert spill skjerm OG en TV som du bruker til alt annet på PC'en. Da får du det beste fra to verdener, og trenger ikke å koste mer enn TV'ene du har nevnt.

TorTorden nevnte noe viktig! 4k for spilling, da skal du ha en rimelig ok PC for å kunne dytte ut nok med FPS. Vi snakker her om siste generasjons CPU'er sammen med doble skjermkort av type toppmodeller enten fra AMD (290x) eller NVIDIA (780ti, 980). Alt annet kan du bare glemme.

Så hvis du ikke vurderer PC skjerm + TV, så hold deg til 1080p TV'er

Av min erfaring så finnes det ett viktig aspekt til ved spill skjermer som ikke prates så mye om. Det er kontrast og sortnivå. Her er det garantert mange på dette forumet som kan mye mer enn meg om disse spesifikke temaene, men jeg skal prøve å forklare i praksis hva jeg mener.
    I FPS spill så er det viktig at du reagerer raskt på fienden. Visuelt sett, så er det da viktig at du legger merke til bevegelse i bildet du ser. Hvis skjermen har bra svartnivå sammen med god kontrast, så vil bevegelser bli lettere å legge merke til. Dette gjelder spesielt i skyggeområder og på "mørke/natt" brett, men det stopper ikke der heller. En skjerm med ett godt kalibrert bilde vil rett og slett gi deg mer informasjon som du vil kunne ta nytte av. Så med mindre du er en spiller som normalt sett havner på bånn av scoreboards, så er dette et aspekt som vil hjelpe deg til å holde deg på toppen! Min påstand er 50/50 viktighet mellom ett godt bilde og input lag på skjermen.

Som sagt, det finnes mange på forumet her som kan mye om dette med god bildekvalitet, mye mer enn meg. Ta deg uansett en runde på forumet etter ett nytt innkjøp og finn ut hvordan du best kan kalibrere skjermen din.

Når input lag er nevnt, så stiller jeg meg helt uforstående til linken du fikk i forrige post (sorry DaButcher, det er ikke personlig ment!). Jeg så på listen til hdtvtest.co.uk --> De "input lag" tallene fra kamera er ren fantasi!
    At de begynner å nærme seg sine lille brødre, de dedikerte spillskjermene kan jeg tro på, men at de er på nivå med de 2 beste spillskjermene på markedet (Eizo Foris FG2421 og Asus ROG Swift PG278Q), mens "alle" andre data skjermer sliter med å komme ned i 6 ms... (Ref. les mer hos flatpanels.dk og tftcentral.co.uk) finner jeg bemerkelsesverdig!

PS: Toshiba skjermen på 5. plass (47L7453) er så rask for ett år siden (fjorårets modell), mens årets modell testet hos hardware.no er oppgitt til 18,3 ms. Altså en økning på 300% på et år!!

hdtvtest.co.uk sin "Input lag camera" er feil! Skal du lese tester på den siden, forhold deg til "Leo Bodnar" lag testen!

Ut i fra mine søk på nettet så virker det som om Sony sin W800B serie kan være ett godt produkt for deg. Denne er anbefalt hos flatpanels.dk.

Oppsumering:

1. Vurder PC skjerm + TV

2. Ikke se deg blind på bare input lag, det er like viktig at skjermen gir deg et bra bilde.

3. Før du kjøper noe som helst TV, dra til en butikk som har modellen du har lyst på --> Lån fjernkontrollen --> sett TV'en i gaming modus --> sjekk hvilke innstillinger som IKKE er tilgjengelig. Kan du ikke kalibrere bildet (f.eks stille inn farger) under gaming mode = finn en annen modell. Gaming mode pleier å deaktivere MYE i TV'en, så dette er viktig å sjekke!

4. Tester av TV'er er ment som tester av TV'er... Alt for mange av de legger for stor vekt på "SØPPEL" som smart tv funksjoner. Sist jeg sjekket så skulle jeg se ett bilde på TV'en, jeg driter vel langt faen i den kan lage kaffe mens jeg sitter på do! (Les: smart apps., spes. når du har en PC koblet til TV'en). Så moralen er: Les mellom linjene i tester, prøv å se bort i fra ting som ikke er viktig for deg.

5. DaButcher sa noe veldig smart! Sjekk pris-historikken, dette er VELDIG viktig! Jeg har sett Philips 50" 4K TV til 7000,- som normalt ligger på 13000,-. Å spare 6000,- er ikke så dumt!

6. Min personlige mening er at å betale over 10k for en normal HDTV i segmentet 40"-60" er helt "BiiP - BIIP - BIIP!" i dagens verden.
    4K er på full fart inn i markedet og jeg har aldri tidligere sett en så rask adoptering av ny teknologi, som 4K skjermer i PC markedet. På et halvt år så har prisene falt fra 30.000 til 3500 og tekniske tilkoblingsproblemer er allerede løst. TV overføringer i 4K er også på vei!
    Min spådom er derfor at high-end full HD tv'er ikke eksisterer i neste års produktlinje fra de store merkene. Så å kjøpe deg en high-end full HDTV i dag er det samme som å kaste penger ut av vinduet!

7. Sjekk ut Sony W800B! (I butikk, sjekk foten, har lest at den ikke er så stødig).

Huff da! ble visst litt for engasjert i dette temaet... Men håper du finner noe til hjelp!

Tips til alle andre på forumet, ikke nevn spilling og hardware i samme setning, da får du sånne 50 linjers poster tilbake

Hilsen,
    Jon Martin aka. Opius11

PS: Mitt personlige valg hadde vært Eizo FG2421 spillskjermen + Philips 55PUS8809 (4K med HDMI 2.0) hvis jeg skulle ha det samme som deg.
    Sist endret av Opius11; 10-23-2014 kl 14:45

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jon Martin. Tusen takk for så utfyllende svar. Egen PC skjerm igjen er dessverre out of the question. Hadde det endel år, men har nå i såppas mange år vært vant til å bruke TV som PC skjerm at jeg kan ikke gå tilbake på noe mindre enn 42" skjerm.

Hadde faktisk Sony KDL-55W805B inn i hus for ca 4 måneder siden. Problemet med den er at for å få rask nokk bilde til å spille med så må man bruke impulse mode. Impulse mode igjen skaper en CRT lignende flimring som da er grusomt ettersom jeg selv har epilepsi. Er ikke i sterk grad, men holder meg unna pulserende lys. Diskotek f.eks med strobes og dårlige gamle skjermer.

Litt forvirret når sier hold deg til 1080p TV så annbefaler en 4KTV. Trur selv jeg bare vil gå for en bra 1080p TV ettersom da vil det være minst mulig selv tvn må være av oppskalering og da kan jeg ende opp med renere bilde. Skal bruke den til PC, PS4 og Xbox One i 1080p + litt Wii U i 720p. PCn jeg har er en solid i7 4790K og en enkel GTX 780, ikke sli. Meget fornøyd med 780n og trur jeg vil holde på den iallefall i 2 år minimum.

Eneste som "kanskje" kan få meg til å kjøpe nytt GPU er hvis MGSV: The Phantom Pain til PC krever sykt mye for å kjøre på maks.

Philipsen er litt mer enn jeg har lyst å bruke på TV. Opptil 14.000 mulig. Derfor likte jeg prisen på Samsung H8005, men ikke at jeg måtte da i tillegg ordne nytt tv bord. Hadde likt å hørt noen tilbakemeldinger om H7005 eller H8005 om noen her på forumet eier en av disse modellene.

Edit: Ser at de som har skrevet om den på nett av privatpersoner sier at de fortsatt sliter endel med Cloud Bleeding. Noen som kan annbefale en som ikke sliter så mye med det som samsung. Den jeg har i dag er en 4 år gammel LG LCD og på den så merker jeg ikke noe ved mørke scener derimot ved helt lyse scener så ser jeg linjer på en måte over skjermer som er brent inn. Legger ikke så mye merke til det lenger.
    Sist endret av da_znake; 10-24-2014 kl 10:59

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da_znake Vis post
    Litt forvirret når sier hold deg til 1080p TV så annbefaler en 4KTV.
    Det var med tanke på å velge det beste fra to verdener (Rask PC skjerm dedikert til spilling, satt opp som skjerm 2 + 4k for alt annet, desktop osv.), sorry at det ble litt misvisende

Bra at du testet ut Sony'en og kjipt at den er så dårlig i spill modus! Siden du har en ganske fet PC, du kunne jo evt. spille i naitive 4K, men 30Hz. Men siden du er litt sensitiv på flimring, så er det ikke å anbefale... Oppskalering er ikke tingen, så tilbake til orginalen, hold deg til 1080p.

Så ett siste tips Hvis du virkelig skal ha ny TV, så bruk Elkjøp (30 dagers full returrett) til å teste ut hvilken som passer deg best. Bedre at du tester de selv kanskje flere modeller som har liknende problemer som Sony'en!?!

MVH,
    Jon Martin

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba tv'n er på rød dags tilbud hos Elkjøp nå.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...d-tv-55l7463dn

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bare legge inn en kjapp update. Gikk veldig fram og tilbake mellom hvilken tv jeg skulle ende opp med, men endte opp med å bestille en ny projektor.

Har siden desember 2006 hadd en Benq 8720 projektor etter annbefaling her på forumet. Pæra var gåen og syntes det egentlig var greit å ville oppgradere til ny. Så endel reviews så endte opp med å bestille en Benq W1300. Selvom jeg ville gå for TV så bynte jeg å tenke igjen om hvor mye jeg har likt storskjerm gaming når 8720n var på topp. Venter enda på å få den nye i hus og gleder meg virkelig til å få prøve den ilag med både de nye konsollene og med pcn.

Har flere store spilltitler som jeg har til gode å spille så gleder meg til å hive dem opp på storskjermen.
    Har også flere store filmer som jeg ikke har sedd enda som jeg gleder meg til å se. Har f.eks enda til gode å se Aliens filmene så tenkte å iallefall se Alien og Aliens før jeg spiller Alien: Isolation.

Utenom det så er jeg fortsatt en av de skjeldne få Guitar Hero / Rock Band fansa som er igjen så gleder meg virkelig til å hive opp Rock Band 3 og Guitar Hero: Warriors of Rock på storskjermen.

Tusen takk for de svar som jeg har fådd.

Vil enentuelt vurdere ny skjerm igjen i framtiden, men ikke før kanskje OLED er blidd mer allmannseie og ting sånn som cloud bleeding, dårlig responstid og middelmådig kontrast ikke eksisterer lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opius11 Vis post
    ...
    6. Min personlige mening er at å betale over 10k for en normal HDTV i segmentet 40"-60" er helt "BiiP - BIIP - BIIP!" i dagens verden.
    4K er på full fart inn i markedet og jeg har aldri tidligere sett en så rask adoptering av ny teknologi, som 4K skjermer i PC markedet. På et halvt år så har prisene falt fra 30.000 til 3500 og tekniske tilkoblingsproblemer er allerede løst. TV overføringer i 4K er også på vei!
    Min spådom er derfor at high-end full HD tv'er ikke eksisterer i neste års produktlinje fra de store merkene. Så å kjøpe deg en high-end full HDTV i dag er det samme som å kaste penger ut av vinduet!
    ...
    Meninger kan vi alle ha og det er vel derfor det finnes så mange produkter. Du kan alltids kjøpe en billig TV, men den er som regel dårligere enn de dyrere. Det finnes selvsagt også dyre TV-er som er dårlige, eller mellomklassetver som kan ha noen egenskaper til felles med de dyre.

Men om du kjøper en 65" til 30.000, er den mye bedre enn en 65" til 7990 :-) De har samme skjermareal og under sterk belysning kan de nok kanskje se relativt like ut. Men med en gang du kobler til en PC eller en konsoll, ser du gjerne mye tearing, ghosting og annet krøll på den billige modellen.

Det er mange svakheter i LED-LCD og de billigste modellene har ofte flere av de svakhetene, da snakker vi gjerne om farger, innsynsvinkler, clouding, light bleed og annet. Dagens TVer er egentlig ikke gode nok, så på sett å vis synes jeg du har rett i ditt utsagn.

Men samtidig vil det alltid være slik at en TV for 30.000 taper seg mye i pris. Det har ikke noe med 4K å gjøre, det har med nypris å gjøre Flatskjermer har falt ekstremt i pris og det vil nok fortsette. Når OLED 65" faller i pris, blir det nok kaos på LED-LCD markedet. Men da snakekr vi nok 1-1.5 år frem i tid. Den lanseres jo for 50-60.000 straks antar jeg :-)

PS. 4K er ikke noe vits å kjøpe nå. Du får ingen bluray spillere med 4K, ingen blurayplater med 4K.
    Du kan strømme bluray fra Netflix, hvis du ikke har sett house of cards eller breaking bad fra før.

Ellers er det ikke noe innhold. Du kan kanskje finne et par strømmetjenester, men skal sies at en komprimert nett-tjeneste i 4K kanskje ikke er bedre enn en oppskalert 1080P bluray-plate. I tillegg har netflix nå økt prisen på 4K abb til 129kr/mnd (eller skal gjøre det).

4K er altså for de ekstremt interesserte, som vil ha noe å skryte over, som de i praksis ikke får utnyttet. Når 4K kommer, antar jeg at det er en ny HDMI-standard, som gjør at man må bytte ut dagens 4K tv-er igjen. ELler kanskje de bytter ut H265 med H266 :-P

Sånn er det alltid, dessverre.. he he.. Men på en måte liker jeg det også.
    PS. jeg vurderte selv 65" tver i 30.000 klassen, men endte opp med en 55" vente-oled. Jeg skal vente til 65" 4K oled koster ca 30.000 (neste sommer kanskje?), så skal jeg selge min 55" oled igjen. Jeg synes 55" er for lite, men jeg orker ikke kjøpe enda en led-lcd... Er så lei av de svakhetene som vampyrer kommer frem i mørket...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor da_znake Jeg synes du tok en bra avgjørelse!

Til DaButcher: Jeg er enig i en del av det du sier ang. pris og kvalitet, men ikke fullt så enig angående det du skriver om 4K. At det ikke er noe innhold på 4K har du helt rett i, så fremt du snakker om TV-innhold. Snakker du data verden, så er det en helt annen sak. F.eks. så har vi ett par ganske så gode kameraer, så for min del, å filme med disse, redigere på en 4K skjerm, eller bare se på bilder/videoer på 4K skjermen er av interesse. Videre så har jeg en PC som klarer spilling i 4K, riktignok ikke med alle innstillinger på høyeste nivå, but still!

Bortsett fra Philips sine billigste 4K TV'er så kommer alle sammen (som er på markedet i dag) med HDMI 2.0. Som støtter 4K i 60Hz. Noe mer trenger du forsåvidt ikke, og det er blitt hintet om at BR spillere kommer nå til jul-nyttår med det samme (altså neste gen.)... Vi får se...

En annen side av overgangen til 4K i PC verden, er at de nye TN panelene er 8+2 bits, som gir deg en bedre fargedybde enn de gamle. IPS'ene og andre paneler er ekte 10btis så langt jeg har sett. Så det er ikke bare oppløsning som endres med 4K skiftet.

Jeg tror derfor, og noe du er inne på også, at vi vil se ett TV marked som følger:

Billige TV'er --> 1080p led
    Midt på treet --> 4K sidebelyst/1080p bakbelyst, men om ikke lenge så forsvinner 1080p i dette segmentet. Tipper 2 generasjoner så er alt 4K i midt segmentet.
    Dyre TV'er --> Oled 1080p frem til de blir 4K, 4K bakbelyst led. Og så dytter de inn buet paneler og andre gimmicker for å holde prisen høy. quad core prosessor osv...

Derfor mener jeg at å kjøpe en "dyr" 1080p TV i dag, er å kaste penger ut av vinduet. Tingen er jo det at du vil få ekstremt lite igjen for den, når alle skriker 4K rundt øra dine Eneste unntak er OLED-panel, som du nevner. Det er også bare ett tids-spørsmål før 4K materiale blir mer vanlig.

En siste ting også... Alle er så opptatt av kvalitet på TV'ene. Riktige farger, bleeding, osv, osv... Jeg har fulgt skjerm markedet i PC verden i mange år. Du finner ikke en god skjerm til en billig penge og har aldri gjort det heller! Vi snakker her om 24" skjermer til 30K... Til sammenlikning med TV'er på 65" til 30K... Der har du grunnen for at projektor er tingen for større bilder. De kan proff-kalibreres, og har 10 bits fargedybde eller mer. I hvert fall for "riktig" type projektor!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opius11 Vis post
    En siste ting også... Alle er så opptatt av kvalitet på TV'ene. Riktige farger, bleeding, osv, osv... Jeg har fulgt skjerm markedet i PC verden i mange år. Du finner ikke en god skjerm til en billig penge og har aldri gjort det heller! Vi snakker her om 24" skjermer til 30K... Til sammenlikning med TV'er på 65" til 30K... Der har du grunnen for at projektor er tingen for større bilder. De kan proff-kalibreres, og har 10 bits fargedybde eller mer. I hvert fall for "riktig" type projektor!
    Ja, jeg tror aldri vi får perfekte TVer... Det er litt som programmer, de er laget av mennesker og det er menneskelig å feile.
    Hvordan kan noe som er uperfekt lage noe som er perfekt? :-) Vi kan nok etter hvert få produkter som er såpass gode at vi ikke vil irritere oss over de, men perfekt er de nok aldri..

Når skjermen blir perfekt, er det nok andre ting folk irriterer seg over.. Kanskje det at høyttalerne er for dårlige, eller som jeg plages over: hvorfor er det ikke mange tunere inne i TVen? IDTV er jo ubrukelig når du bare kan ta opp det du ser på.. Hva tenker produsentene???

Jeg vil gjerne betale MYE for et produkt som er:
    * Fleksibelt
    * Har mange features
    * Bruker åpne standarder

Jeg vil gjerne at produsentene skal lage 8 tunere inne i tven, den må gjerne ha spor for 2.5" hdd, slik at jeg kan hive inn en disk eller en SSD for opptak. Mange tver kan ta opp, men du må ha en USB-disk... I tillegg er det bare ett opptak du får tatt, det du ser.. Hallo, hva tenker de?

Så har vi andre ting da, som at Sony er vel ca den eneste som sender 5.1 surround ut via optisk, som kommer fra andre kilder. LG, Samsung og de andre gjør ikke dette.... Jeg tror ikke alle Sonyene gjør det heller, men i alle fall en del av de. I praksis betyr det at lydplanker er ubrukelige, med mindre du bare bruker den innebygde appen i TVen, eller den innebygde ubrukelige IDTVen som bare kan ta opp ett program, det du ser på.

Hvorfor kan de ikke lage en felles trådløs standard, noe ala WiDi, men for høyttalere? Kanskje man vil ha TV fra Samsung, høyttalere fra Bose eller fra LG? Jeg vil gjerne kjøpe dyre produkter, uansett merke, så fremt de fungerer hvis jeg skulle bytte TV... (noe jeg vet jeg gjør, før TVen er 2-3 år gammel).

Ble litt crazy ramblings her, men jeg tror produsentene vil vinne på å åpne opp litt. De trenger ikke dele samme apps og slikt, men de kan lage felles standarder for trådløs tilkobling. Det kan da umulig være bare meg som er interessert i dette.

Sonos går nok i retur fra meg, pga. det er rett å slett ubrukelig, med mindre man kobler opp en HDMI switch som kan dekode DTS til DD... (må dekode ut fra HDMI selvsagt...)

Lignende tråder

1. Hvilken tv burde jeg velge?
    By Niveus93 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-2012, 12:34
  2. Hvilken tv burde jeg velge?
    By Niveus93 in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 12-02-2012, 16:07
  3. Senterhøytaler og sub. Hvilken burde jeg velge.
    By langtongting in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 12-06-2008, 13:23
  4. Hvilken PC burde jeg velge????
    By nikkospikko in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 3
    Siste melding: 05-10-2008, 15:31
  5. hvilken lcd tv burde jeg velge?
    By MastaPitt in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 08-08-2006, 20:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine