Ny TV, 50-55". Trenger tips og hjelp til vurderinger.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, 50-55". Trenger tips og hjelp til vurderinger.

Har i det siste prøvd å orientere meg i jungelen av modellnumre og lest tester opp og ned i mente i jakten på en ny TV.
    Jeg prioriterer først og fremst bildekvalitet. Smart TV delen er ikke viktig for meg. Den blir brukt til mye fotball, serier og film samt spilling på PS4.

Ser at Sony's w8 serie (805, 815,828) har kommet meget bra ut i flere tester, og er vel den som er mest aktuell for øyeblikket.
    Har også satt Samsung UE55H7005 på lista da denne ligger til 10 000 flere steder nå.

Er det noen andre seriøse utfordrere til denne uten at man må sprenge banken for det??

Har også lagt merke til et par Philips modeller som jeg er mer usikker på.

Philips pfs7509 (http://www.dinside.no/929076/test-philips-55pfs7509)

Vet ikke om jeg liker at det er bare lefdal og elkjøp som selger denne. Kan prisen muligens være kunstig høy?
    Er dette en direkte utfordrer til W8 eller er den i utgangspunktet i klassen over?

Philips pfs7109 (http://www.siba.no/product/16777086/55pfs7109)

Jeg har ikke funnet all info om denne og heller ikke noen test. Men er ikke dette omtrent den samme TV'n som den over?

Philips 55fps6609 (http://www.dinside.no/928972/test-philips-55pfs6609)

Hvordan er denne i forhold til de andre fra Philips, og er det dette som i utgangspunktet er utfordreren til W8?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hva du mener med å "sprenge banken". Jeg er også på jakt etter en 55-tommer, og for min del står det mellom Sony 55X8505 og Samsung 55HU7505. I alle butikker jeg har vært anbefaler de Sonyen, mens alle tester gir Samsung litt bedre score. Vanskelig å se noen stor forskjell selv på demo i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens dårlig ordvalg av meg der. Tenkte i rundt samme prisklasse som Sony W8, noen lapper opp kan jeg gå hvis TV'n er en del bedre.
    Jeg vurderer egentlig ikke å gå for 4k tv i denne runden, har en teori om at det er mer fornuftig å legge litt penger i en god Full-HD tv i stede. Vil jo tro at 4K teknologien har kommet en del lengre om noen år? Men ser at forøvrig at Samsung sin modell er 2500 kr billigere enn Sony sin. Da begynner den jo å nærme seg prisen på W8.

Har også lagt til Panasonics AS640 på listen. Denne skal angivelig ha bakbelyst led i stede for kantbelyst? Er dette evt en stor fordel?

Ser også at Expert kjører tilbud på LB670 denne uka: http://www.expert.no/tv/lg55lb670vaen55ledtv/p/13771/
    Jeg finner ingen tester eller lignende om denne, men har funnet ut at det er samme models om 671 men i annen farge.
    Virker som det er bare Expert som har denne modellen i Norge så vanskelig å sammenligne pris. Men hvis 671 er den samme ligger den normalt til 10 000kr, men er nå nede i 8000kr hos netonnet.

Lignende tråder

1. Trenger litt "tips" angående effekt/musikk...
    By Danke in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-18-2009, 22:30
  2. Trenger tips og råd til veldig "liten" hjemmekino
    By pliokel in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 6
    Siste melding: 05-29-2008, 09:26
  3. HJELP: 52" LCD på vegg, trenger tips
    By PushPull in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 01-31-2007, 11:54
  4. Vurderinger har ikke kommet?? hjelp!