Kvailteten på dagens tv merker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvailteten på dagens tv merker.

Hei! Jeg ser for tiden etter nytt TV og lurer litt på kvaliteten/holdbarheten hos dagens tv-merker.
    Samsung og LG har jo tidligere blitt "avslørt" på kvalitet gjennom flere dokumentarer blant annet en som gikk på NRK i fjor.
    Panasonic her jo altid blitt holdt som et merke med god kvalitet og det samme med Sony. Jeg regner med at det fortsatt er sånn.
    Men hva med feks Philips etter at kineserne tok over deres produksjon?

Er det noen som har formeninger eller inngående kunnskap om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en formening om at det "jukses" litt på rimelige budsjettmodeller, men holdes relativt god standard på større modeller. Nå skal man alltids ta skremselspropagandaen til forbrukerprogrammene med en stoor klype salt. Da jeg jobbet i butikk og solgte tv, så var faktisk billige philips synderen på tv siden ang feil og mangler på produktene...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ofte er like bra og like dårlig hos de fleste.

Jeg har hatt så langt to Samsung tver, den første nærmer seg vel 7-8 år snart og fungerer den dag i dag som spill tven til nevøen, har nå samsung plasma og den er vel 2 ½ år nå og også ingen store problemer.

Trikset er vel og finne en tv som gjør det du trenger med bildekvaliteten du krever, og uansett merke blir det tilfeldig hvor lenge den holder uansett produsent.

Ofte er det vel også at de aller rimeligste modellene egentlig kommer fra kinesiske fabrikker og bare bærer et modikum av design likhet og selve merket, men disse begynner vel nå også komme på markedet under andre merker.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har vel rett i at man berger bra hvis man styrer unna de billigste modellen. Når jeg har spurt forskjellige selger i diverse elektro butikker hvilket merke det er mest feil har jeg altid fått Samsung til svar. Philips har også blitt nevnt. Men jeg vet jo ikke selgers hensikt når han gir dette svaret. Har også inntrykk av at jeg ofte blir ledet mot den TV'n selger vil selge, istede for den jeg er mest interessert i. Men det er vel bare sånn det er.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjølv kjem eg aldri til å gå for eit Samsung produkt igjen, då deira forretningsmodell er å få kundane til å kjøpa nye produkt etter eit år eller to. Det er ikkje å skyva under ein stol at dei opererer med planlagt produktdød. Om LG held på med det same veit eg ikkje.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Sjølv kjem eg aldri til å gå for eit Samsung produkt igjen, då deira forretningsmodell er å få kundane til å kjøpa nye produkt etter eit år eller to. Det er ikkje å skyva under ein stol at dei opererer med planlagt produktdød. Om LG held på med det same veit eg ikkje.
    Hei, fikk stripe i min 3,5 år gamle 46". Kontaktet Hifi- klubben hvor den var kjøpt. Leverte og 4 dager seinere var den fikset med nytt panel. 5års garanti sa de.

Jeg tror det er vel så viktig å handle på "riktig" sted som å handle riktig merke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres veldig rart ut har solgt Samsung i mange år for en del år tilbake og har ikke merket att de har vært dårligere enn andre, heller att kvaliten har vært jevnt over god, har forøvrig en god del samsung tver hjemme som har fungert uten feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne danske undersøkelsen: http://www.flatpanels.dk/fokusartike...&id=1405941521
    Grunnlaget for testen er vel noe tynt, men det kan vel muligens gi en liten pekepinne?

Setter pris på at dere som har solgt produktene tidligere tar dere tid til å svare, så takk for det buggs!

@eekeroth: Usikker på hva du mener med stripe. Men hvis det var en teknisk feil, altså at du selv ikke laget denne stripen. Så er det jo bra at de tar denne garanti. Men man vil jo aller helst unngå at en feil oppstår i utgangspunktet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de fleste CE produsentene i dag sikter seg mot en feilprosent på 10%-12%, og tror vel danskene og vi er ganske like, så gitt at samsung har omtrent 25% og selger da nesten 10% fler enheter enn de nærmeste konkurentene så er det jo selvsagt at man får flere feiltilfeller.

Skulle jeg kjøpt tv i dag så hadde jeg vel startet med og se på panasonic eller sony sine, men tror jeg nesten hadde måtte kommet opp i 20k klassen for og finne en jeg hadde likt bilde messig og da hadde jeg vel gått rett for en LG oled.

Men jeg har ingen frivillige planer om og bytte tv eller projektor neste 4-5 årene håper jeg.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Er ikke enig med deg i dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt være uenig i fakta. Men du tar feil. Det er rimelig godt kjent at Samsung, i allefall til og med D-serien, benyttet så dårlige kondensatorer at TV'ne levde på lånt tid. Dette har kommet frem i flere undersøkelser, blandt annet fra franske forbrukermyndigheter. Problemet ble også belyst av NRK's forbrukerinspektørene. Trodde dette var rimelig godt kjent. I allefall på et forum som dette.

Selv har jeg 3 stk. D8000. Det blir spennende å se hvor lenge de varer. Byggekvaliteten på akkurat disse modellene er forøvrig også svært dårlig. Spesielt i betraktning av at dette var topmodellen i 2011.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har ikke HATT problemer i perioder?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ene tilfelle at noen underleverandører også har svikt i kvalitetskrav sikringen, og mange tilfeller vil det bli rimeligere og bruke de i nettop lavbudsjetts varer enn og kaste de, det er jo også visen kjent at vi i norden har særstilt kraftig forbruker lov, men vi er så små markeder at enten blir slike varer ikke solgt hos oss eller de bare tar potensielle feil som de kommer, selvsagt vil de prøve og gi kundene en par hindre og hoppe over men dette er ikke noe Samsung er alene om men er noe hele bransjen praktiserer.

I IT verden er det absolutt ikke uvanlig, husker vi hadde en hundre talls DELL maskiner med hovedkort som hadde nettop llitt dårlige kondensatorer som begynte og sprenge som kinaputter etter 10-12 måneder, ble såpass at vi hadde ekstra erstatnings maskiner på lager og Dell var innom med nye eksemplarer og hentet de defekte en par ganger i måneden.

Jeg forsvarer ikke Samsung spessielt her, jeg prøver og presisere at hele bransjen er like moralsk korrupt over hele fjøla.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes generelt det er lite feil på tver. Klart det er noen som plages mer en andre, og det er synd. Dette med billige komponenter er jo noe som sikkert er mer vanlig en man tror for å få ned kostnadene på et produkt. En produsent har gjerne et budsjett en tv skal gå igjennom, med det beviste prisfallet akkurat den modellen går igjennom iløpet av året, og må ta høyde for det med komponentene i apparatet.
    At medier spissvinkler dette for å få en "historie" er jo absolutt ikke noe nytt, og det kan sågar ha sannhet i seg, men man kan ikke være overasket over at alle produkter har en viss levetid ut ifra pris.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. Samsung, så kan det godt vera det er forskjellige erfaringar. Sjølv har eg Samsung Kjøl/frys, vaskemaskin, 2 telefonar, Bluray, TV og mikro. Eg har valgt Samsung akkurat fordi eg tidlegare har vert så godt nøgd med kvaliteten. Dette ser, etter mi erfaring, dessverre ut til å ha endra seg. Har hatt problem med fleire produkt, noko som gjer at eg har kontakta Samsung. Kundesupporten deira opplever eg som ubrukeleg, kunnskapslaus og lite serviceinnstilt. Tipset som går igjen er, ta produktet med til butikken, eller kjøp nyare modell. For eksempel med kombiskap.

Kjøpte blant anna Samsung Galaxy S3 og BD-c8500N fordi dei reklamerte for kompatibilitet mellom dei. Dette viste seg å ikkje fungera med S3, men kun S2. Ingen hjelp å få.

Etter nokre år med med frustrasjon over at Samsung produkt ikkje held det dei lover, har eg gitt opp Samsung som produsent. Men det betyr IKKJE at nye TV modellar frå Samsung har dårleg kvalitet. Det har eg ikkje erfaring med.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigBadAde Vis post

@eekeroth: Usikker på hva du mener med stripe. Men hvis det var en teknisk feil, altså at du selv ikke laget denne stripen. Så er det jo bra at de tar denne garanti. Men man vil jo aller helst unngå at en feil oppstår i utgangspunktet.
    Vet ikke hva stripen kom av... 2 stk loddrette striper midt på som bare var der "plutselig". Ingen anelse om hvorfor.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bildekvaliteten iallefall har blitt sykt bra i det siste, samtidig som at Tv ofte skal kunne mer som feks 3D..

At levetiden går ned på produkter i forhold til før, er ikke noe nytt. I Norge har vi god garanti, så ser ikke helt problemet.

Her i Sverige får man feks en grei 48-55 skjerm for 5-6000svkr.. Før måtte vi ut med omtrent det dobbelte..

Lignende tråder

1. Merker på rammelerret
    By JWH in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-19-2013, 23:13
  2. Matching av merker.
    By Collargol in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-16-2010, 18:49
  3. Hvilke merker innen pa er gode merker?
    By Ostemannen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 05-12-2010, 15:42
  4. Blande merker
    By bvihovde in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 01-25-2007, 15:04
  5. 2 nye merker i fra hi-fi klubben!
    By Rusty in forum Generell chitchat
    Svar: 4
    Siste melding: 04-25-2003, 16:17

Stikkord for denne tråden