Samsung HU7505 eller Sony X8505?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung HU7505 eller Sony X8505?

Skal kjøpe en av disse, i 55 tommer. Hva anbefaler forumet? Har gjort meg opp en mening, men vil gjerne ha input fra andre som har vurdert, og evt kjøpt disse.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha, ha jeg vil heller ha dem i minst 65". Men helst 75" og da blir de vel helst samsung. Nei jeg var ikke så mye til hjelp her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60'' ville vært perfekt hos meg, men 65'' blir i overkant. Så da er 55'' beste kompromiss, gitt prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt begge modelene. Så lenge den ikke skal hovedsakelig brukes i ett veldig lyst rom hele tiden hadde jeg tatt samsungen. Den er mye bedre på sort. Sonyen er bedre på innsynsvinkel og i ett veldig lyst rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker Vis post
    Skal kjøpe en av disse, i 55 tommer. Hva anbefaler forumet? Har gjort meg opp en mening, men vil gjerne ha input fra andre som har vurdert, og evt kjøpt disse.
    Hvis du skal spille konsoll og da spesielt FPS så ville jeg absolutt valgt Sony.
    Selv om jeg ikke kjenner disse modellene så vil jeg tro at Sony er bedre på input lag.
    Ellers blir du sikkert fornøyd uansett hva du velger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Har hatt begge modelene. Så lenge den ikke skal hovedsakelig brukes i ett veldig lyst rom hele tiden hadde jeg tatt samsungen. Den er mye bedre på sort. Sonyen er bedre på innsynsvinkel og i ett veldig lyst rom.
    Takk for info! Har du opplevd noen forskjell i hvordan de håndterer bevegelser? For eksempel raske panoreringer, fotball, etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tør jeg ikke å dra ut av hukommelsen.

Men hadde nok tatt samsungen selv som sagt. Den støtter også uhd evolution kit. Hvis 4k standarden endres kan du kjøpe en ekstra boks å koble den til så er du oppgradert.

Skal den stå på ett møterom eller brukes hjemme i ett meget lyst rom med masse refleksjoner kan det være at sonyen er hakket bedre. Men straks det blir litt dempet belysning i rommet vil sonyen skuffe.

Samsungen 7505 slo også ut sony sin 65X9005 serie: http://www.whathifi.com/news/five-best-4k-tvs

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på hvilken av disse to TVene som ville passet best for meg (og flere andre). Har veldig lyst på en 4K 55" TV, med spesiel vekt lagt på hvor god den vil være til å spille spill på, og selv om jeg i første omgang vil bruke den til oppskalert 1080p/i signaler, så ønsker jeg også å være klar for å spille PC spill i 60hz 4K. Jeg er fullt klar over at det vil kreve en kraftig maskin, gjerne SLI, og at det bare er Nvidia 970/980 som støtter dette foreløpig. Jeg ønsker helst å slippe aktiv 3D, så jeg heller mot Sonyen, men jeg hører at den har dårlig 3D til passiv 3D å være? Problemet med Sonyen som jeg ser er at den etter synelatende ikke støtter chroma 4:4:4, men bare 4:2:0. Slik jeg skjønner det vil dette gjøre at 60Hz 4K gaming ikke er mulig, eller at kvaliteten blir forringet? Dette er ikke noe problem med Samsung 7500. Andre aktuelle modeller er (minuset som gjør meg veldig i tvil i parantes!) Samsung 55HU8205 (aktiv 3D, buet skjerm), LG 55UB850V (høyt lag, dårlige kritikker ang. bildekvalitet), Philips 55PUS7809/12 (høy lag, ingen HEVC støtte innebygd, mangler NetFlix 4K)

Er det noen som har noen gode råd? Jeg har hatt lite hell med å snakke med diverse butikkmedarbeidere på elkjøp og expert, og ingen mulighet til å få testet hverken 3D eller oppkobling mot (gaming) PC på noen av disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er vanskelig å stole på betjeningen i butikkene som selger disse. Jeg har vært innom tre ulike butikker, og alle påstår at Sonys X8505 har bedre sortnivå enn Samsung HU7505. Det er jo stikk i strid med alle målinger som har vært publisert. Men det kan kanskje bety at Sony oppleves bedre i butikkbelysning?

Så skulle jeg gjerne visst litt mer om hvordan skjermene håndterer bevegelser. Vet fra tidligere at Samsung har hatt problemer med "motion stutter/hiccups". Spørsmålet er om dette har blitt bedre nå, og hvordan er det på Sony? Vanskelig å bedømme ut fra testmaterialet jeg har sett i butikkene, så her ville erfaringer fra eiere være verdifulle!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du spille med pc 3840x2160 kan du bare glemme sony sine 4k tver. Sony støtter ikke 3840x2160 Full RGB 60Hz med 4:4:4. Bare med 4:2:2. Samsung 4k støtter 3840x2160 full RGB 4:4:4 60Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Sony x8505b er nokså lik med Adv Contrast Enhancer (ACE) på, men det er ikke alltid perfekt med ACE. Spesielt med sort nivå på mixed content on a chequerboard pattern. Husker selv da jeg så film via pc. Det var nok å flytte på mus pekeren så ble hele bildet lysere... Og med ACE deaktivert så var sort elendig.

Derimot så bør du disable samsung sin smart led control da går du bare fra sort 0.52 til 0.55 noe som ikke er merkbart.

https://www.avforums.com/review/sony...v-review.10556
    https://www.avforums.com/review/sams...n-review.10361

Samsungen er nokså lik Sony sin X9 serie, ikke X8. hu7505 slo ut X9 i whathifi.

Sitat Opprinnelig postet av Seeker Vis post
    Jeg synes også det er vanskelig å stole på betjeningen i butikkene som selger disse. Jeg har vært innom tre ulike butikker, og alle påstår at Sonys X8505 har bedre sortnivå enn Samsung HU7505. Det er jo stikk i strid med alle målinger som har vært publisert. Men det kan kanskje bety at Sony oppleves bedre i butikkbelysning?

Så skulle jeg gjerne visst litt mer om hvordan skjermene håndterer bevegelser. Vet fra tidligere at Samsung har hatt problemer med "motion stutter/hiccups". Spørsmålet er om dette har blitt bedre nå, og hvordan er det på Sony? Vanskelig å bedømme ut fra testmaterialet jeg har sett i butikkene, så her ville erfaringer fra eiere være verdifulle!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Seeker
    Kjøpte meg X8505 forrige Lørdag til tross for at jeg egentlig ikke skulle ha 4k, men fikk et godt tilbud så jeg slo til.
    I utgangspunktet er nok tvn meget bra! Oppskaleringen ser meget bra ut, til og med SD synes jeg er respektabelt. Jeg har ikke merket noen problemer med bevegelser, fotball er strålende og den er fantastisk til spilling. Fargene er fantastiske og innsynvinkelen er det ikke noe å si på. Sortnivået er det vanskeligere å kommentere på da mitt eksemplar er plaget av kraftig bleeding og clouding! Har lest på flere forum hvor flere brukere klager på dette med denne modellen, så jeg har bestemt meg for å bytte den inn og gå for noe annet. På grunn av at jeg for tiden ikke har tid til å valfarte med TV'er fram og tilbake til butikken og fordi jeg egentlig ikke skulle ha 4k, samt at den gikk litt over budsjettet.

Er du heldig å får et panelt som er greit kan jeg ikke skjønne at det skal være noe å utsette på X8505.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 04-17-2012, 00:57
  2. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  3. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  4. Svar: 20
    Siste melding: 03-17-2010, 00:32
  5. 32" LCD - Samsung N71 eller Sony V2000 eller ?
    By ksundnes in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 10-17-2006, 15:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •