Oppsett av bilde/lyd på Samsung UE55H7005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av bilde/lyd på Samsung UE55H7005

Hei

Bildet er forsåvidt ok, men det er noen ting som irriterer meg.

- I raske scene skifter så virker det som tven ikke helt klarer å henge med, det er ikke god flyt i bildet overhode.
    - Når jeg f.eks surfer på nett og scroller forsiktig nedover siden, så begynner sidene å flimre, spesielt med hvit bakgrunn.
    - Virker også som lyden ikke er helt i 100% sync, jeg mener det er slik at lyden kommer før bildet. jeg skjønner ikke hvorfor dette er tilfelle, på min litt eldre 47" lg tv så fungerte alt helt smertefritt.

Kan nevne at jeg har forsøkt med fotballmodus som denne tven har, å det er noe av det værste jeg har satt, bildet blir bare eksremt lyst + at lyden blir bedre..

Noen som har noen en guide med "optimale" bildeinnstillinger på denne tven?

Setter pris på all input dere har å komme med, da jeg er helt grønn på det å justere lyd/bilde på tver.

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gPuzz Vis post
    Hei

- I raske scene skifter så virker det som tven ikke helt klarer å henge med, det er ikke god flyt i bildet overhode.
    - Når jeg f.eks surfer på nett og scroller forsiktig nedover siden, så begynner sidene å flimre, spesielt med hvit bakgrunn.
    - Virker også som lyden ikke er helt i 100% sync, jeg mener det er slik at lyden kommer før bildet. jeg skjønner ikke hvorfor dette er tilfelle, på min litt eldre 47" lg tv så fungerte alt helt smertefritt.

Kan nevne at jeg har forsøkt med fotballmodus som denne tven har, å det er noe av det værste jeg har satt, bildet blir bare eksremt lyst + at lyden blir bedre..

Setter pris på all input dere har å komme med, da jeg er helt grønn på det å justere lyd/bilde på tver.
    Kanskje denne siden kan hjelpe deg: http://www.av-blog.dk/anbefalede-ind...-tv-ue46f8005/

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolut prøve det oppsettet på den siden.

Men jeg ga hdmi1 navn PC, da gikk tven inn på en premade setting, det ble veldig mye bedre, men ble kanskje litt mørkt/grått slør over skjermen, kan prøve meg frem litt så ser vi.

Takk for info
    AAmrAA

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hallo,
    Jeg er ekstremt opptatt av at bilde ikke hakker og er nok ekstra følsom for dette.
    Men jeg gikk på Menu/Picture/Picture Options/Motion Plus.....der valgte jeg smooth/jevn.
    Mange hater denne innstillingen (soap effect) men for meg er bevegelser viktigst.
    Ikke perfekt men bedre enn Sony 55W905A som jeg hadde tidligere i år.
    Vet ikke om dette hjelper deg.
    Du kan prøve Audio Delay i AUDIO option på tv for å se om du får lyden i sync da.

Kan du sjekke noe....eller andre:
    Testa en minnepenn via usb på denne tv (55H7005).
    Det ser ut til å funke men er det riktig at tv slutter å vise den når
    jeg trykker på SOURCE knappen etter at tv har vært avslått litt?
    Irriterende å måtte ta minnepenn ut/inn for at den skal vises.
    Kanskje det er for å beskytte den når den ikke er i bruk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT Vis post
    Hallo,
    Jeg er ekstremt opptatt av at bilde ikke hakker og er nok ekstra følsom for dette.
    Men jeg gikk på Menu/Picture/Picture Options/Motion Plus.....der valgte jeg smooth/jevn.
    Mange hater denne innstillingen (soap effect) men for meg er bevegelser viktigst.
    Ikke perfekt men bedre enn Sony 55W905A som jeg hadde tidligere i år.
    Vet ikke om dette hjelper deg.
    Du kan prøve Audio Delay i AUDIO option på tv for å se om du får lyden i sync da.

Kan du sjekke noe....eller andre:
    Testa en minnepenn via usb på denne tv (55H7005).
    Det ser ut til å funke men er det riktig at tv slutter å vise den når
    jeg trykker på SOURCE knappen etter at tv har vært avslått litt?
    Irriterende å måtte ta minnepenn ut/inn for at den skal vises.
    Kanskje det er for å beskytte den når den ikke er i bruk?
    Det ble faktisk veldig mye bedre når jeg gikk inn å renamet hdmi1 til pc, da kom det opp en predefined setting som gjorde at ting ble jevnere osv, men ble et litt gråere/tåkeaktig bilde. kan sikkert justere dette, men har bare ikke orket.

Har ikke testet noe med minnepinne ennå, men mulig det er noe sikkertsopplegg de har lagt inn, selvom jeg syntes det høres rimelig tungvindt ut å ta ut/inn minnepennen mellom hver gang du byttet kilde.. har du vært i kontakt med samsung om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet noe med minnepinne ennå, men mulig det er noe sikkertsopplegg de har lagt inn, selvom jeg syntes det høres rimelig tungvindt ut å ta ut/inn minnepennen mellom hver gang du byttet kilde.. har du vært i kontakt med samsung om dette?
    Ikke vær gang jeg bytter kilde men den forsvinner når tv blir skrudd av og deretter på.
    Hvis tv står på hele dagen så vises minnepinne tror jeg.
    Savner mulighet til å aktivere minnepinne via Remote etter at tv har vært avskrudd........
    Sist endret av Fersk_IT; 10-13-2014 kl 20:14

Lignende tråder

1. Samsung UE55H7005
    By Owee87 in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 09-04-2014, 09:26
  2. Samsung UE55H7005
    By Toft in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 08-30-2014, 21:45
  3. tvstue oppsett, lyd og bilde.. Hjelp!?
    By Sledhead in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 03-19-2009, 04:14
  4. oppsett av hjemmekino med bilde
    By keysersoze in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 11
    Siste melding: 06-26-2004, 12:06
  5. Marantz + psb oppsett. (oppdatert med bilde)
    By Galdurah in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 15
    Siste melding: 04-11-2004, 12:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •