Lurt av Elkjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    Jvc har stort sett alltid lagd gode produkter og forskjellene er ofte rimlig små, og hvis foreldrene dine er fornøyd så er det sikkert godt nok. folk har veldig forskjellig preferanser på både lyd og bilde.
    Se hva Gorm sier over her. Det er ikke JVC lenger, kun navnet som er igjen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Det er vel en fysisk umulighet å lage perfekt interpolering. Det ligger jo i navnet interpolering: Man finner på data for å gi en illusjon av man har informasjonen til bilderammen som skal være i mellom. Det teknologien går ut på er å lage bedre algoritmer som lurer vårt syn til å tro at vi ikke mangler noe informasjon.

Selv bruker jeg nesten alltid motion enhancer (low) på min HW50, da jeg er plaget med raske øyne. Det er en svært velkommen forbedring. Men panorering over et stakittgjerde med tekst over gir svært intressant effekter.
    Er fullt mulig og gjennomføre, men det krever jo prosessering, er vel litt bakmål og måtte re-rendere en film i 3-4 timer for og forhånds kalkulere jukse bildene som settes inn.

Jeg er og stort fan av motion flow på low, og disse få tilfellene hvor jeg klart kan se artefakter inntreffer ikke så ofte at jeg vurderer og slå av.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kalibrert nevnte Sony men har kalibrert JVC og en merker at prisen er lav for å si det sånn... ekstremt ujevn gråskala og gamma. Svak på bevegelse og dårlig sortnivå. Er kun mye lys i denne tvn som er pluss slik jeg ser det. En må kjøre lysstyrke ekstremt høyt og kontrast ekstremt lavt for å få frem ok resultater via testbildene. Fargerommet er ujevnt og lite. Ville byttet inn i Sony sin 50HZ da denne nesten garantert vil ha bedre bilder selv på bevegelse. Sony sine tver bruker å ha langt bedre bilde styring er min erfaring-setter du de i Cinema så er fargeskala og fargerom OK. Kan nevne at gråskala på JVC i varm ligger mellom 8000-10000K på de eks jeg har tatt-dette er ikke bra! Sony sine ligger som regel rundt 6000-7000K på varm (6500K mål)

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er d snakk om billig-tv så sjekk Panasonic disse gir god kvalitet også i budgettklassen. Er veldig fornøyd med plasman min, og kameraten min er kjempefornøyd med sin budgett led fra Panasonic god lyd og detaljert og fint bilde.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Lurt på Ebay
    By JanThomas in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 23
    Siste melding: 10-27-2010, 09:33
  2. Ble jeg lurt?
    By power_metal in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 30
    Siste melding: 07-27-2010, 18:48
  3. Vil du bli lurt?
    By g-h in forum Generell chitchat