Streamingproblemer til ny Samsung 4K TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streamingproblemer til ny Samsung 4K TV

Hei!

Håper jeg kan poste denne tråden her...
    Jeg har gått til innkjøp av en helt ny Samsung 4K TV.
    Problemet mitt er at når jeg skal streame fra Netflix, får jeg problemer med lyden. Det gjelder både i når det streames i full HD og 4K og kun når lyden er satt til Dolby Digital 5.1. ( i stereo ser det ut til at det går fint).
    Lyden detter ut i ny og ne og skikkelig irriterende...

Jeg har vel landet på at det må være nettverksproblemer, men må høre med dere eksperter...

Jeg har fiber 50/50, men routeren er fra Telenor (Zykel 2604). Jeg oppnår nesten 50 mbit ved speedtest trådløst.
    Kan det være routeren som ikke takler hastighetene? Kan det være noe annet?
    Hva bør jeg gjøre for å få løst dette?

Håper på hjelp!

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjører trådløst, så kan noe av problemet være akkurat det. På såpass høy kvalitet, så bør man kable tvn, selv om den funker greit trådløst ellers. Ellers, så er jeg usikker på om netflix sender Dolby Digital lengre, så kan kanskje skape konflikt om man har andre instillinger?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar!

I følge skjermen går lyden i Dolby Digital 5.1 på Netflix. Jeg kjører lyden ut på en Sonos Playbar via optisk. Jeg har de samme problemene uavhengig om jeg kjører lyden til Sonos eller på Tvens høytalere, men det ser ut som det er kun når det stilt inn til 5.1.

Har dessverre ikke mulighet å kable...Homeplug er eneste alternativ, men da er vel en ny kraftig router like bra?
    Sist endret av Tannoy; 09-30-2014 kl 10:45

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville prøvd med en annen router, har selv telenor fiber med samme ruter og den er ikke god til wifi, en nabo som også har denne ruteren hadde problemer med at den restartet med ujevne mellomrom flere ganger om dagen...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjører Soundbar, og det kun er lyden som hakker, så ville jeg ha stilt tvn/netflix inn på stereo, da forskjellen ikke er så stor, da det sitter surroundprosessor i soundbaren som lager virtuell surround...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ruter/nett kan være skyld i mye men om det kun er lyden som hakker tviler jeg egentlig på det

Jeg har også merket, ikke nødvendigvis hakking i lyden, men at det kommer skjærende lyder fra netflix sitt DD+ spor, og kun DD+ sporet, jeg lurte nesten på om jeg hadde sprengt noe i annlegget når jeg først hørte det.

Dette startet for en måned eller to siden hvor det ryktes at netflix startet med ny kompresjons metode på dd+ sporet så det skal ta mindre båndbredde og enkelte dekodere takler ikke dette, inklusiv min denon 4520.

Løsning for min del så langt er og sette blueray spilleren min til LPCM istedet for bitstream men dette er jo selvsagt ikke aktuelt for deg.

Dette er også kun problem med netflix, jeg testet andre streaming tjenester med DD+ og problemet er helt fraværende.

Som nevnt, det har kanskje lite med akkurat ditt problem og gjøre, men nevner det siden det var litt relatert og noe jeg klødde meg i hue over i en par uker, som nevnt stereo sporet funker helt fint.

Jeg vil først som alltids anbefale og sjekke om det finnes ny firmware til tv'en , eventuelt kontakte både netflix og samsung support.
    Jeg kjenner ikke til tven spessielt men om du kan kan du prøve og sette til pcm lyd ut, men mest sannsynlig blir det vel og sette til stereo ut.

Om det hadde verdt nettverket hos deg så burde det verdt større forskjell mellom hd og uhd f.eks, og istedet for lyden skulle hakke ville du heller buffret filmen eller mistet kontakt med netflix og fått masse feil meldinger, rutern min trebger og restartes en par ganger i uka så kjenner til symptomene hehe.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært i kontakt med Netflix kundeservice...ser visst ut som det er "en issue" når det gjelder Samsung TVer og lyden. Nå har jeg ingen mulighet å velge DD 5.1 på Netflix selvom det står at dette er et alternativ...valget er bortevekk...

De jobbet visst med saken, så da får vi se...

Takk for tilbakemeldinger så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy Vis post
    Hei og takk for svar!

I følge skjermen går lyden i Dolby Digital 5.1 på Netflix. Jeg kjører lyden ut på en Sonos Playbar via optisk. Jeg har de samme problemene uavhengig om jeg kjører lyden til Sonos eller på Tvens høytalere, men det ser ut som det er kun når det stilt inn til 5.1.

Har dessverre ikke mulighet å kable...Homeplug er eneste alternativ, men da er vel en ny kraftig router like bra?
    Ser at det ser ut til at problemet ikke er nettverk - men lurer på en ting og har et forslag for å avgrense.

Du sier "hakker" - kan du beskrive det bedre? "detter ut i 1 sekund" ? (jeg har et slikt problem med annen samsung TV)

Hvis du "lurer på" om det er nettverk - da ville jeg kjøpt/lånt en lang kabel og midlertidig dratt en kabel over gulvet fra inntak til TV (utenom router hvis det er mulig) (jeg antar at problemet er konstant slik at du kan kjøre slik et par timer for å vite om det er bedre eller dårligere)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever samme problem som deg med Netflix på min Samsung TV. Problemene startet ca i januar/februar i år etter at Netflix oppdaterte appen sin. Har ikke blitt bra etter det.

For min del fungerer det fint hvis jeg kjører lyden ut på tv-høyttalerne eller velger at tv skal sende ut lyden i stereo i stedet for DD (stiller altså inn i menyen på tv - ikke i Netflix). Jeg har da koblet opp tv'en til surroundanlegget med HDMI ARC.

Løsningen for min del er å kjøre Netflix fra PS3 i stedet for TV-appen...

Tv'ens HBO, Viaplay og Sumo-apper har forøvrig ikke slike problemer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det like før det klikker for meg her...

Etter mye tweaking og googling er jeg ett skritt tilbake...
    Det ser ut som at når man kjører DD 5.1 i Netflix via en optisk kabel til en Sonos Playbar, kan man ha slike hakkeproblemer som jeg har.
    Problemet nå er at ikke kan velge DD 5.1 i Netflix...WTF??? Nå kan jeg kun stille inn stereo...noen andre som har erfart dette?

Lyden på TVen (Samsung HU7500) er innstilit på DD og eksterne høytalere...jeg er helt tom for ideer?

Hadde muligheten til å velge DD 5.1 for noen dager siden med hakkelyd...nå er muligheten borte...

Noen med gode råd der ute?

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 02-27-2014, 22:34
  2. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  3. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  4. Svar: 3
    Siste melding: 11-22-2008, 19:47
  5. Svar: 6
    Siste melding: 09-02-2006, 14:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder