Ny 4K-TV blir skikkelig billig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 4K-TV blir skikkelig billig

Vizio har lansert sin svært rimelige P-serie.
    4K-TV-ene er på full fart ut på markedet, men stive priser gjør at forbrukere enn så lenge forholder seg noe avventende til å oppgradere TV-stuen med den nye teknologien.
    Noen produsenter har imidlertid forsøkt å slå et slag for å senke terskelen. Blant disse er det amerikanske selskapet Vizio, som på CES-messen i januar kunngjorde sin nye P-serie av 4K-TV-er med en pris på høyst overkommelige 999 dollar for den rimeligste modellen.
    Vizio P-serie.Foto: Vizio Lagt ut for salg

Nå er P-serien omsider lansert, med samtlige modeller lagt ut for bestilling på Vizios hjemmeside. Serien består av seks modeller i størrelsene 50, 55, 60, 65 og 70 tommer, som altså byr på en oppløsning på 3840 x 2140 piksler.
    Det er naturlig nok 50-tommeren som får den meget lave prislappen på 999 dollar, drøye 6000 kroner. De fire øvrige modellene er imidlertid også svært billige, med priser som tilsvarer 8900 kroner for 55-tommeren, 10 800 kroner for 60-tommeren, 14 000 kroner for 65-tommeren og 15 600 kroner for 70-tommeren.
    Til sammenligning koster for eksempel Samsungs 65-tommers 4K-modell UE65HU8505 32 000 kroner, og LGs 55-tommer 55UB950V ligger på 25 000 kroner. Hva man eventuelt vil ende opp med å betale for Vizios P-serie i Norge er likevel uvisst, og enn så lenge leverer ikke selskapet TV-er utenfor USA.
    Kraftig prosessor og god kontrast

Til tross for de lave prisene er ikke P-serien noen sinke når det gjelder den tekniske delen, med blant annet sekskjerners prosessor, full smart-TV-funksjonalitet og fem HDMI-innganger.
    TV-ene har også LED-baklys med lokal dimming bestående av 64 såkalte LED-soner, som ifølge selskapet skal sørge for sørge for ekstra dypt sortnivå og en optimal tilpasning av belysningen til bildeinnholdet. Mer informasjon om P-serien finner du hos Vizio.

http://www.hardware.no/artikler/ny-4...-billig/163765

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges Vizio i Norge?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bli så billige som dem bar vil bli,kommer ikkje til å kjøpe med det første og når eg skal ha meg ny tv blir det OLED i hus.nei min VT60 kommer til å gi meg mangen timer med underholdning enda

PS:3365 timer har eg kjørt inn på min VT
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    PS:3365 timer har eg kjørt inn på min VT
    Jeg har ikke nådd 500 engang :P Har du lagt merke til noe endringer i karakteristikkene i bildet etter så mange timer? VT50-en min som har passert drøyt 2500 timer har fått litt økende preg av magenta i midten. Fremdeles ikke så mye at det er noen krise, men hadde satt pris på om VT60-en ikke kom til å følge i dens fotspor :P

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Jeg har ikke nådd 500 engang :P Har du lagt merke til noe endringer i karakteristikkene i bildet etter så mange timer? VT50-en min som har passert drøyt 2500 timer har fått litt økende preg av magenta i midten. Fremdeles ikke så mye at det er noen krise, men hadde satt pris på om VT60-en ikke kom til å følge i dens fotspor :P
    Hei

Har ikkje merket noe på THX mode enda,men har merket at pro og gamma 2.4 og panle på mid og det gir noe grønnt stikk i anisktene på folk,så derfor bruker eg THX cinema istedenfor synest at den gir mest naturlig bilde.

ja liker å se på film vettu heherheh
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bra at markedet får økt konkurranse, men jeg synes det er morsomt å sammenligne en "ny billigtv" med de dyreste 4K modellene. Vi kan jo i motsatt tilfelle sammenligne den med prisene på de billigste 4K-modellene, som feks "ChangHong" sin 55" 4K til 6399,-.

999$ ville mest sannsynlig kostet rundt 8-9.000kr i Norge, som er dyrere enn ChangHong sin TV :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vizio TVene svært bra på tross av at de er rimelige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield Vis post
    Hei

Har ikkje merket noe på THX mode enda,men har merket at pro og gamma 2.4 og panle på mid og det gir noe grønnt stikk i anisktene på folk,så derfor bruker eg THX cinema istedenfor synest at den gir mest naturlig bilde.

ja liker å se på film vettu heherheh
    Er det noe som har kommet etterhvert, eller har du følt at det har vært sånn hele tida? Jeg har kalibrert Pro-modusene mine og de ligner veldig mye på THX Cinema fargemessig... bruker panel luminance på mid på begge, i tillegg til at jeg har kalibrert custom-modusen med panel luminance satt til low.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viser jo salgstallene at det er pris og ikke kvalitet som selger...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Er det noe som har kommet etterhvert, eller har du følt at det har vært sånn hele tida? Jeg har kalibrert Pro-modusene mine og de ligner veldig mye på THX Cinema fargemessig... bruker panel luminance på mid på begge, i tillegg til at jeg har kalibrert custom-modusen med panel luminance satt til low.
    Det er noe som har kommet etterhvert,var jo litt grønnstikk i begynnelsen og men ikkje så mye som nå.
    THX Cinema føler eg er den beste ut av boksen ihvertfall nå.

Lignende tråder

1. En SKIKKELIG blindtest. DEL 2.
    By kftosberg in forum Kabler
    Svar: 649
    Siste melding: 12-02-2012, 18:13
  2. Skikkelig fornærmet.
    By raven8 in forum Generell chitchat
    Svar: 14
    Siste melding: 04-03-2006, 06:53
  3. Skikkelig Expert
    By robertaas in forum Generell chitchat
    Svar: 4