Kjøpt Sony kd-65x9005B....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt Sony kd-65x9005B....

Hallo. kjøpte for 4 uker siden overnevnte tv, bra bilde, og knallbra lyd. ser på div forum att det er mye prat om kalibrering av bilde for å få optimalt bilde, noen som har tips til innstillinger??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kyllingen Vis post
    Hallo. kjøpte for 4 uker siden overnevnte tv, bra bilde, og knallbra lyd. ser på div forum att det er mye prat om kalibrering av bilde for å få optimalt bilde, noen som har tips til innstillinger??

Eneste måten å få korrekt kalibrering er hjemme hos deg på din tv med måleutstyr av god kvalitet og en som kan å kalibrere. SpyderHD som flere butikker bruker holder ikke hvis en vil være sikker på at resultatet blir best mulig. Å skrive av innstillinger er verdiløst. Beste gratis tips er å sette skjerm sitt scenevalg i Kino og velge kino 1/2 modus under bilde valg og justere lys,kontrast,farge med test plate ala DVE. Begynn med å slå av alt i under menyer og prøv deg fram.
    Har har du en link over ISF kalibratører. https://www.imagingscience.com/deale...?search=Norway

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kommer så langt unna med spyder 4 tv hd, så fremt du bruker f.eks. HCFR og installerer tredjepartsdriveren som følger med under installasjon. Jeg har jo ingen måte å bekrefte det på altså :P Men spyder 4 express bør man holde seg unna, den mangler flere av sensorene til Spyder 4 HD TV / Spyder 4 Pro / Elite. (De kan lese ambient light også).

Uansett er det jo mye bedre enn å ta det på "feelingen" og mye billigere enn en proff kalibrering med samme sensoren :P
    En spyder 4 tv koster jo ca 1000 på nett, elkjøp tar vel 1000 for kalibrering :P

Jeg tenkte dog at 4 pro + hcfr gir mulighet for kalibrering av både pc og tv. Skjermen jeg har på pcen, er fabrikk-kalibrert, men spyder 4 pro endret litt på den. Jeg fikk jo riktig lysnivå (faktisk ned en del), etter rommet mitt. I tillegg fikk jeg jo justert litt på fargene.

Jeg så etterpå at den utvidet fargerommet noe, det var ikek så veldig stor forskjell, men nå er jo Dell Ultrasharpen min fabrikk-kalibrert også.
    Det ble en forskjell i positiv retning altså, det så litt mindre blått ut i gråtonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk for svar. Lureste for min del er nok å få noen til å gjøre det,. Synd jeg bor på landet,
    2t utafor Oslo..hadde vært konge å få mest mulig ut av investeringen! mulig jeg treffer på en som kan justere min pioneer lx-85 til å gå overens med mine SA mantra 60 med tilhørende 5.1 oppsett også... Bedre lyd i tv'n sånn som det er nå:-(

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man bedrive amatørkalibrering så er det etter hva jeg har lest meg frem til i1Display Pro som er det beste alternativet (programvare må skaffes utenom, dog.. men Color HCFR fungerer fint). Koster litt over 2K her i landet. Lånte en sånn selv og den gjorde underverker Det kan muligens diskuteres hva verdien av å kjøpe en slik sak med mindre tv-en har et skikkelig CMS som tillater justering av både gamma og primær/sekundær-farger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på å få min 65X9005B levert i ettermiddag. Skal dele mine inntrykk etterhvert

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, ble ingen TV i går, fredag. Bestilte den på Expert.no på onsdag. Postnord logistics fant ut at de ville ruge på TV'n hele fredagen etter å ha plukket den opp natt sent torsdag - og leverer derfor kanskje på mandag. Merkelige greier. Bestilte en linse fra B&H Photo i USA en gang på en onsdag, og fredag formiddag var DHL på døra med den.

Åkke som, da har jeg noen flere dager å glede meg på Etter å ha sett hvordan den skalerer forskjellig innhold i butikken så ble saken klar for meg som liker sitte nærme det jeg ser på. Sortnivå, kontrast osv.. er vanskelig å vurdere i en butikk selvfølgelig. Men ut fra hva jeg har lest så skal det være bra - alt ettersom hvilken referanse man sitter på fra før. Har aldri falt for plasma-TV'er og følgelig blir denne modellen en oppgradering fra min snart 6 år gamle Samsung LCD.

Lignende tråder

1. Kjøpt meg Sony KDL55HX75. Godt kjøp?
    By tomzern in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 09-11-2012, 12:48
  2. Hjelp; har kjøpt ny TV! ( Sony kdl40nx700 )
    By erica in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 10-15-2010, 10:58
  3. Hvor får man kjøpt Sony SXRD bakprojeksjons TV?
    By broadcastor in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 11-27-2007, 14:13
  4. Hvor får jeg kjøpt Sony STR-DA1200ES??
    By Wireless... in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 3
    Siste melding: 03-14-2007, 18:44
  5. Svar: 12
    Siste melding: 11-18-2006, 23:09

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •