UE55HU8505 vs 55EC9300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UE55HU8505 vs 55EC9300

Hei,

Ser at Samsungen er satt ned til 17000 hos komplett. Hvem mener dere er det beste kjøpet ? Kommer til å bruke den til film og ordinært tv titting.

Mvh
    Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter ei krone på Oleden, men vet at flatpanels.dk har en inne til test nå. Vent på testen, tar vel en uke eller to. Regner med at på film er det den som blir nye referansemodellen. Det lille jeg har sett av den på elkjøp har vært meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV det jeg har sett begge så er min mening at OLED vinner rimelig klart. Har kun sett OLED i butikk og lekt litt med innstillinger. Har kalibrert 8505 og ble vel ikke så ekstremt imponert.. iforhold til min ZT60 for å si det sånn. OLED har jeg derimot blitt imponert over når jeg har kalibrert(forrige modell) de-de har faktisk ekstremt bra bilder og kontrast. Langt bedre enn min ZT60 på kontrast særlig på lysstyrke. Men håper de kommer med FLATE skjermer!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurven på ec9300 er ikke ille, vill helst sett den flat, men det er mye bedre enn samsung sine synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet forrige generasjon OLED slet med ujevn grå, samt døde subpiksler.
    55EC930 skal visst ha forbedret panel, samt det er nå passiv kjøling på baksiden (luftehull).
    Levetiden på OLED skal være forbedret, iflg. rykter (uten at jeg har prøvd å bekrefte det).

Videre skal det være mulig å slå av mye ting som ikke gikk før (bildeprosessering), samt nye OLED-modellen har WebOS.
    Jeg hadde nok valgt oled av de to... Ikke tro at den OLED er en perfekt TV altså, men den vil gi en helt annen WOW-opplevelse enn den andre tven :-)

Jeg venter litt, jeg synes egentlig 55" er litt lite. Det kommer 4K modeller av 55" og 65". Jeg tror 65" 4K OLED er neste som lanseres av LG (av oledene), deretter 75" tror jeg.. Og så til slutt 55" m 4K (ryktes det). Det blir selvsagt helt andre priser, man må vel forvente minst dobbel pris for 4K 65", men den dropper vel til ~30.000 i løpet av en viss tid antar jeg.

Drev å tenkte litt på det i dag, om jeg skal bare kjøpe en 55" EC930 og bruke den i 1-2 år og så kjøpe en 65" 4K OLED. I løpet av 1-2 år, er nok 65" 4K OLED overkommelig priset. Jeg er litt usikker selv, men jeg kjøper neppe LCD. Bruker for tiden en liten 46" samsung smarttv, etter jeg solgte 55" samsungen :-P Jeg solgte den i grevens tid, fikk 8000kr igjen for 55" samsung 8000 serien, rett før sommeren..

Så begynte alt å brake løs.. he he.. Men det kunne ikke noen vite, at prisene skulle så mye ned! Nå slenges jo 55" og større tver ut latterlig billig. Jeg er litt skuffet over at LG55EC930 ikke har H265.. Selv om den ikke har 4K, kunne jo H265 blitt brukt til strømming av 1080P materiale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •