viaplay støttes ikke lenger av Panasonic 2011-2013

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

viaplay støttes ikke lenger av Panasonic 2011-2013

Fikk denne mld da jeg skulle se viaplay på min Panasonic 2013 modell.
    Dette gjelder fra 22/9.
    Sendte mail til viaplay og fikk dette til svar;

Jonas, Sep 04 16:27:
    Hei Tommy,

Takk for din mail vedrørende forandringen av Viaplay sin tilgjengelighet i din Panasonic Smart-TV.

Jeg skjønner godt hva du mener, og jeg ønsker oppriktig at jeg kunnet hjelpe deg med en kjapp og enkel oppdatering herfra for å løse dette.

Her kommer en forklaring på hva årsaken er til bestemmelsen som ligger til grunn for denne endring og den informasjon jeg fått av våre teknikere og utviklere når jeg tok dette videre for deg.

Per dags dato er det tilvirkerne selv som lager, utvikler og vedlikeholder applikasjonene for visning av vårt innhold når de tar frem en ny modell for markedet. Vi bistår med vår tekniske kunnskap om produktet, og samarbeider deretter tett for å kunne kvalitetsikre at produktet holder mål for de høye krav som vi og våre brukere forventer av tjenesten. Dette innebærer utførlige tester, gjenskapende av forskjellige oppsett og personlige innstillinger som kan forekomme i forskjellige husstand, avhengig av personlige preferanser og øvrig tilkoblet utstyr (som f.eks. hjemmekinoanlegg, mediesenter eller digitaldekodere i hjemmenettverket). Og der vi oppdager direkte feil eller mangler fra vår side i produktet så gjør vi alt vi kan for å løse det før vi godkjenner at applikasjonen slippes på de aktuelle modellene som vi tester. Det vi derimot ikke kan forutse, til tross for all testing i verden er hvordan den tekniske utviklingen på markedet for nettbasert media går fremover og hvor store disse sprang fremover vil bli, spesielt for deg som forbruker.

Årsaken til hvorfor applikasjonen trekkes tilbake for akkurat din TV-modell er at Panasonic sine Smart-Tv modeller for 2011 - 2013 er laget på en helt egen teknisk plattform fra de siste modellene for 2014, og de som ligger i løypa for fremtiden (modeller før 2011 har ikke Viaplaystøtte innebygget i det hele tatt). I tillegg har vi også oppgradert vår tjeneste og formatet som vi sender vårt innhold ut via nettet. Dette for å kunne levere en mer stabil tjeneste med høyere lyd- og bildekvalitet enn hva som tidligere var teknisk mulig, samt at vi laget rom for utvidelse av kapasiteten for mer teknisk krevende HD materiale. Med andre ord har vi allerede nå begynt forberedelser for å kunne takle den tekniske utviklingen en god tid fremover.

I og med dette så er ikke Panasonic sine modeller for 2011 - 2013 lengre kompatible med den tekniske utviklingen og ifølge Panasonic sine teknikere og utviklere så kommer det heller ikke å kunne oppgradere disse berørte modeller, da det er hardvaren som er blitt utdatert. Programvaren vil fortsette å være den samme og de kommer til å fortsette at oppdatere den for beste ytelse av de funksjoner som fortsatt er igjen i apparatet.

Selvfølgelig er dette besluttet veiet frem og tilbake før det ble tatt, men til syvende og sist må vi sikte fremover og fortsette at følge med i den tekniske utviklingen. Vi vil jo kunne fortsette å være Nordens ledende leverandør av nettbasert media-underholdning til høyeste kvalitet. Men det jeg selv også kan synes etter å ha sett nærmere på den e-post som ble sendt ut til deg og øvrige berørte kunder, er at informasjonen akkurat som du nevnt, kunne vært bedre forklart fra vår side. I tillegg etterlyser vi nå oppdatert informasjon fra Panasonic og har meldt ifra om at de burte se over muligheten for å legge opp tilsvarende informasjon på supportsiden sin, slik at dere som kunder finner svar på det dere lurer på fra begge steder.

Viaplay er fortsatt tilgjengelig for deg via datamaskin, mobil, nettbrett eller via spillkonsoll (Xbox og Playstation). Og for data, mobil og nettbrett så er det allerede idag innebygget full støtte for å overføre lyd og bilde uten noe tap av kvalitet direkte til din Panasonic TV, uansett om du velger trådløs tilkobling eller via kabel.

Til slutt vil jeg atter en gang takke deg for din tilbakemelding og for at du tok deg tid å skrive til oss vedrørende dette. Skulle det være noe mer du vil spørre om eller si ifra om som jeg kan ta videre for deg? Da er du alltid velkommen å skrive tilbake til meg her, eller ringe inn til oss direkte. Så hjelper jeg deg gjerne videre.

Ellers får jeg ønske deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen
    Jonas
    Viaplay Support
    support@viaplay.no

2fastgt4, Sep 04 16:03:
    Hei.
    Abonerer på gull pakke fra Viasat.
    Derfor har jeg viaplay.

Nå for jeg melding om at jeg mister viaplay på TV appen.
    Får opp melding om at det blir borte fra 22/9.

Dette synes jeg er dumt da Viasat play på Viasat sin Hdpvr dekoder ofte mangler episoder. Feks så hvis jeg skal se Serien Black Box på Hdpvr dekoderen så mangler episode 2-4. Disse finnes da selvfølgelig på Panasonic viaplay app.

Hvorfor er det slik?
    er det noe jeg kan gjøre?
    Og hvorfor mister jeg/Panasonic
    Viaplay fra 22/9?

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg tolker det er det altså hardware som ikke støtter den nye plattformen.
    Og det vil derfor ikke bli mulig å oppdatere dette,ifølge Viaplay?

Da faller jo en del av salgs argumentet bort hvis det er flere aktører/apper som forandres
    så mye at man må ha ny hardware hele tiden. Jævlig surt når teven er under 1 år.

Grunnen til å kjøpe smart TV er jo nettopp for å slippe å koble til pc-er og andre ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Sted
    Møre & Romsdal
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carisma Vis post
    Slik jeg tolker det er det altså hardware som ikke støtter den nye plattformen.
    Og det vil derfor ikke bli mulig å oppdatere dette,ifølge Viaplay?

Da faller jo en del av salgs argumentet bort hvis det er flere aktører/apper som forandres
    så mye at man må ha ny hardware hele tiden. Jævlig surt når teven er under 1 år.

Grunnen til å kjøpe smart TV er jo nettopp for å slippe å koble til pc-er og andre ting.
    Surt, men løsningen er nettbrett/ pc eller mobil og

Chromecast man, chromecast......

da er du sikker...
    Yamaha RX V667 - Adcom GFA 5400 - Adcom GFA 6002 - Pioneer BDP 51FD - Sony PS3 - Yamaha NS 555 - Yamaha NS 444 - Yamaha NS 333 - XTZ 10.16 - Epson TW 2900 - Beamax 92".

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette jeg har forventet siden man startet med disse såkalte smart appene (som om alt som har tilgang til nettet er smart)
    Slik hardeste/software løsninger har ingen ting med og være bygget inn i selve skjermen, men som en mer selvstendig enhet som kanskje ikke koster så alt for mye, f.eks blueray spillere.

Android tv kommer vel også ut som en selvstendig enhet på linje som appletv og vil nok en bedre ide en mye, chromecast kan og være en rimelig ide inntil videre.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar dette betyr at den kommende NRK Nett-TV-appen kun vil komme til Panasonic 2014 eller nyere også da... :/
    Panasonic er jævlig elendige på dette med å følge opp produktene så snart de har solgt dem. Det er latterlig at støtten forsvinner allerede før det har gått fem år.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra hva NRKBeta sier, så er det ikke produsentene selv som lager appene. NRK har brukt en 3.part, svenske Accedo, som har laget TV Appen for de leverandørene de har valgt ut. Les mer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah.. takk for info. Dette var mye mer oppklarende enn en dårlig artikkel jeg leste et annet sted. I følge denne artikkelen så kommer den appen til å fungere på både VT50 og VT60, så... Rart at det ikke også vil være mulig å bruke på 2011-modellene til Samsung og Panasonic, for de er vel ikke SÅ ulike trodde jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at det har noe med kodeker å gjøre. Hvis de vil øke kvaliteten, vil de kanskje bruke kodeker som ikke støttes i eldre TV-er.
    Det er bare min egen teori altså :-P

Lignende tråder

1. Panasonic 2013.
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 605
    Siste melding: 04-11-2014, 08:07
  2. Svar: 4
    Siste melding: 12-30-2012, 20:40
  3. Canal Digital sender ikke ikke HD lenger!
    By thenden in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 33
    Siste melding: 10-18-2009, 09:52
  4. LG LH3000 - .MKV via usb, lydkodec støttes ikke
    By Kontorstol in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 09-01-2009, 14:55
  5. Panasonic S-75 virker ikke lenger :(
    By raffegutten in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 2
    Siste melding: 06-22-2007, 20:00

Stikkord for denne tråden