3D spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: 3D spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D spørsmål

Hva er egentelig forskjellen mellom aktiv,og passiv 3D???? Ser det er passivt på min å dvs jeg slipper briller med batteri+det er billigere.Nå kjøpte jeg egentelig tven pga 4K,men må jo prøve ut 3D 3n dag... Ser jeg får opp 5 forskjellige 3D bilder å velge mellom når jeg trykker på 3D knappen,men har desverre ikke fått kjangse til å teste dette ut enda...Noen som kan opplyse meg litt????

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar å få så da har jeg googla å funnet ut litt,MEN jeg kan konventere det meste til 3D på tven min,men setter jeg på en 3D blueray for jeg virker der som om skjermen deler seg opp i 2 deler med likt innhild...Er det då man må over til briller som er aktive??? De som bruker batteri??
    Kan faktisk også konvertere 3D
    bildene på tven sånn at det blir 2 bilder men er ikke mulig å se på med medfølgende briller som ikke går på batteri...Noen som vet her???

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Har ikke så mye greie på dette men hvis du ser 2 like bilder så tyder vel det på at skjermen ikke viser 3d? Det er ikke sikkert tvn velger 3d automatisk, da må du isåfall inn i menyen å velge riktig 3d modus. Er vel gjerne top and bottom. eller side by side.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg setter på en 3D film får jeg 2 like bilder forsiden av hverandre,men må jeg då ha aktive briller for å se dette,for med de plastik brilla som fulgte med ser jeg 2 bilder,men de funker på 2D.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på aktiv og passiv kort fortalt er; aktiv-3D bruker briller med strøm. Her må du ha briller med samme merke som TV'en din. Aktiv 3D gir deg 1080p oppløsning. Passiv-3D bruker "kino"-briller (plastbriller). Her er teknologien universal, så du kan bruke hva som helst. Passiv-3D gir deg 720p oppløsning.

Det stemmer det "Dimacruz" sier, noen TV'er merker ikke at du prøver å spille av en 3D film. Noen ganger må du selv aktivere det, enten på fjernkontrollen eller i menyene.

F.eks. : http://images.knowhow.com/TV%20Home%...D_Setup_01.jpg

Er bildene dine siden av hverandre velger du noe som "3D left-right". Over og under: "3D top-bottom".

Merk: du må ha en 3D spiller!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan bruke en del briller om hverandre av aktive briller fra og med 2012. Mener at LG, Samsung og Panasonic i hvert fall kan brukes på kryss. Dersom kilden viser bilder i Side By Side eller Top-Bottom, så trenger man ikke en 3D-kompatibel spiller. TV-en skjønner selv hva den skal gjøre med bildene når 3D-modus aktiveres. Dersom man skal ha 3D-format som bruker den fulle oppløsninga må man derimot ha en 3D-kompatibel spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske å ha prøvd aktive briller om hverandre uten hell. Godt mulig det finnes noen gråsoner der. Det siste der stemmer, var litt kjapp .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung-briller som fungerer på både VT50 og VT60 jeg, så 2011-brillene til Samsung kan dog ikke brukes, for de bruker et annerledes sync-signal. TV-en registrerer de, men du får ingen 3D-effekt utav det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det enkelt for de som har peiling på det så har jeg kjøpt denne tven.....http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...ed-tv-55ub830v Hva kan jeg foorvente meg av 3D bilde her??? 2D vs 4k oppskalering er 4 K oppskalering best å se på,men enkelte filmer kunne jo ha vert artig å kikke på i 3D også.. Tar gjerne imot råd om hvilke briller eventuelt via nettbutikk jeg skal kjøpe. Det eneste de hadde på elkjøp i dag var til lg plasma...

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste melding: 05-11-2012, 11:57
  2. Div spørsmål om Ice og noen spørsmål om 1 mobil tlf
    By Michaelsand in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 10-13-2009, 18:39
  3. Spørsmål om sub
    By HjemmekinoPåHybelen in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 03-31-2008, 23:26
  4. Spørsmål om D.V.E dvd'n
    By Beemer in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 01-28-2007, 22:40
  5. spørsmål ang bel mk2
    By almightybozo in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 08-26-2005, 18:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •