LG 55EC930V OLED TV - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OMG.

Nå er det HELG!.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med mye men oled har blitt bedre 970/980/880 har vesentlig dåliger grå skala en 930. men de er bedre farve kalibrert fra fabrikk. 930 har et grønn stikk som kan kalibreres vekk litt gi og ta egentlig.

Siden 930 er en mere solid bygd oled og har vestentlig lavere inputlag gå for denne selv med sine feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke igjen i det meste du skriver her. Kom selv fra Panasonic VT50 plasma. Prøve jo så sony 65x8505b og samsung sin 65hu7505 lcd tver. Ingen av de var noe særlig bra. Samsung mangla innsynsvinkel og sony mangla sort. Denne LG oleden er bedre enn alle tre tvene nevnt uten tvil.

Har brukt den i 5 uker nå. Merker ingenting til grønn eller rosa stikk. Eneste ja menyene kunne vært mye raskere og den kunne godt ha vært 10 tommer større. Ellers er alt topp. Den er nok ikke feil fri, men det finnes ikke noe bedre på markedet akkurat nå!

Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Har hatt tre stykker. Enn du da, har du faktisk hatt en siden du tydeligvis mener den er så bra?
    Jeg har lest hundrevis av innlegg på internett der brukere kommer med sine egne erfaringer og bilder av denne tvén, og bortsett fra magnusr i denne trådden har ikke et eneste panel vært bra engang.

Her er det snakk om svært mærkbart rosastikk i sidene og grønn/gult aktig bilde i midten som synes under helt vanlige sendinger og da hjelper det ikke at tven har godt sortnivå.

Holdbarhet overtid skal ikke være noe problem på disse lg tvene, men det er heller ikke det de sliter med.

Og, ja fargene på lcden på soverommet til 3000kr har LANGT jevnere farger og panel noe som sier litt. Er ikke noe vits å kjøpe denne tven til 20000kr når bilde er slik det er. Da er det bedre å spare pengene og heller kjøpe en rimeligere lcd som man absolutt trenger en tv nå og vente til lg finner ut av problemet.

"Virkelig? Det er greit nok at en prosentandel av kjøperne har fått ugjevnheter i panelet på grunn av en "ny" voksende teknologi, men å si at OLED-teknologien blir slått av LED-TV'er til 3000kr, eller i det hele tatt LED-teknologen, er helt utrolig. Har LG eller OLED gjort deg noe vondt?"

Prosentdel?

Jeg har omtrent ikke sett en eneste tv som er bra, og det var vel heller ikke din? Når man kjøper en så dyr tv forventer man hvertfall at den skal greie å vise jevne farger i det minste. Nå har jeg en samsung f8000 og den er sååå mye bedre.

For ikke å snakke om de ufattelig trege menyene på oleden, elendig kalibrering fra fabrikk og svært dårlig SD prossering.

LG har ikke gjort meg noe annet vondt enn at de markedsfører denne tven som så utrolig
    revolusjonerende uten at den greier å vise fargene korrekt engang. Burde liksom være det minste problemet, men neida.

Så, ja. Den tven her er bortkastede penger! Men har helt klart troa på at de får løst dette i løpet av noen år.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vaktmestern:

Det grønnstikket kan ikke kalibreres bort. Jeg har snakket med en profesjonell kalibrerer og han sa følgende:

"En kalibrering kan ikke endre det at panelet ikke er lineært. Når gul-stikket blir borte i senter, så vil det også reduseres på kantene. Gul-stikk kommer som følge av at det mangler intensitet i blått. Grønn-stikk kommer som følge av at det mangler intensitet i både blått og rødt. Kalibrerer man bort grønn-stikk i senter, vil kantene få enda kraftigere magenta-stikk (summen av for høy intensitet i blått og rødt). Forskjellen mellom senter og kanten vil altså være konstant, uansett hvordan skjermen kalibreres. Dette problemet er forårsaket av panel-produksjonen, samt strømfordelingen på panelet. Det er også derfor det er såpass store forskjeller fra skjerm til skjerm."

Magusr: Ja, tven din er bra ,og hadde tvene vært slik at hadde jeg ikke klaget. Men jeg har lest hundrevis av forskjellig erfaringer med denne tven og de andre og alle sier det samme som meg..Du har vært utrolig heldig.

Synes det er dumt at LG ikke får mer pes for dette i tester da det sender et signal om at det er helt greit at fargene ikke er jevne fordi sortnivået er såpass godt, og da kan det hende det tar mye lengere tid før de gidder å fikse på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førpris billigere en supersøndag prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vaktmestern:

Det grønnstikket kan ikke kalibreres bort. Jeg har snakket med en profesjonell kalibrerer og han sa følgende:

"En kalibrering kan ikke endre det at panelet ikke er lineært. Når gul-stikket blir borte i senter, så vil det også reduseres på kantene. Gul-stikk kommer som følge av at det mangler intensitet i blått. Grønn-stikk kommer som følge av at det mangler intensitet i både blått og rødt. Kalibrerer man bort grønn-stikk i senter, vil kantene få enda kraftigere magenta-stikk (summen av for høy intensitet i blått og rødt). Forskjellen mellom senter og kanten vil altså være konstant, uansett hvordan skjermen kalibreres. Dette problemet er forårsaket av panel-produksjonen, samt strømfordelingen på panelet. Det er også derfor det er såpass store forskjeller fra skjerm til skjerm."

Magusr: Ja, tven din er bra ,og hadde tvene vært slik at hadde jeg ikke klaget. Men jeg har lest hundrevis av forskjellig erfaringer med denne tven og de andre og alle sier det samme som meg..Du har vært utrolig heldig.

Synes det er dumt at LG ikke får mer pes for dette i tester da det sender et signal om at det er helt greit at fargene ikke er jevne fordi sortnivået er såpass godt, og da kan det hende det tar mye lengere tid før de gidder å fikse på det.
    Gorm sier motsatt

Opprinnelig postet av Gorm
    Gul/grønn-stikket ble borte, men uniformiteten er jo den samme etterpå. Det vil si at området rundt da får noe varmere fargetemperatur enn det skulle vært. Avviket er ikke veldig stort, men det er godt synlig når en fyller hele skjermen med samme gråtone. I film s

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førpris billigere en supersøndag prisen
    Hehe. Men 17.999 for lg55ea970w er jo egentlig en fabelaktig pris i forhold til hva disse (spesielt 980) kostet for bare noen få måneder siden. En må tro at dette kommer som en følge av at LG ikke helt har fått den responsen de hadde håpet på med OLED. Både curven, prisen, holdbarheten og 4K har talt mot disse skjermene fram til nå, men forhåpentligvis blir det bedre fremover. Kanskje har LG også fått rasjonalisert produksjonsprosessen, slik at prisene går kraftig nedover for 4K OLED (den som vant EISA-Award)?

Prøv(d)e jo så sony 65x8505b og samsung sin 65hu7505 lcd tver. Ingen av de var noe særlig bra. Samsung mangla innsynsvinkel og sony mangla sort.
    Du kunne nok ha prøvd Sony KD-65X9005B om du ønsket LED-LCD, for den er av et helt annet kaliber enn de andre skjermene - om du må ha 4K-skjerm. Lyden fra denne Sony`n er også noe av det beste som finnes (med et mulig unntak i Bang & Olufsens flatskjermer), men X9005B er til gjengjeld ganske stor og tung - og ja (dessverre) nokså dyr (rett under 30K his Expert)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen Vis post
    Du kunne nok ha prøvd Sony KD-65X9005B om du ønsket LED-LCD, for den er av et helt annet kaliber enn de andre skjermene - om du må ha 4K-skjerm. Lyden fra denne Sony`n er også noe av det beste som finnes (med et mulig unntak i Bang & Olufsens flatskjermer), men X9005B er til gjengjeld ganske stor og tung - og ja (dessverre) nokså dyr (rett under 30K his Expert)
    Sony sin 65x9005B ble slått av samsung sin 7505 i test i whathifi. Sony fikk 4 stjerner mot samsung sine 5 stjerner. Den skal også ha dårlig innsynsvinkel slik samsungen har. På toppen av det er det en kjempe pga store side høyttalere. Her er det ett stereoanlegg som står for lyden uansett. At den er blant de beste LCDene på market er jeg ikke i tvil om. Men den er nok langt unna en oled.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke det har skjedd store ting de siste åra, ville jeg ikke lagt vekt på tester fra det bladet...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Sony sin 65x9005B ble slått av samsung sin 7505 i test i whathifi. Sony fikk 4 stjerner mot samsung sine 5 stjerner. Den skal også ha dårlig innsynsvinkel slik samsungen har. På toppen av det er det en kjempe pga store side høyttalere. Her er det ett stereoanlegg som står for lyden uansett. At den er blant de beste LCDene på market er jeg ikke i tvil om. Men den er nok langt unna en oled.
    Joda, jeg skriver jo selv om noen av "skavankene" med Sony 9005. Mitt poeng var mer at Sony 65x8505b er ingen målestokk når du først sammenlikner med andre skjermer, fordi Sony 9005 er klart bedre enn lillebror på både sortnivå og skarphet. Så det er nok den du burde ha løftet fram mot Oled`n. Sony er selvsagt et stykke unna Oled på mange parametre (spesielt sortnivå), men OLED er som kjent ennå ikke kvitt alle sine barnesykdommer.

Selv om jeg altså har vært så heldig å få prøvd disse to variantene av OLED og litt andre skjermer, så sitter jeg fremdeles med den "gamle" Panasonic VT60-plasma, som er veldig bra - bortsett fra den h.......... vifta på baksiden av panelet. Og der er jeg helt sikker: Det er ingen Panasonic-plasma-skjermer helt siden 2004 som har hatt tilsvarende viftestøy som denne siste generasjonen av VT60 og ZT-60. Så akkurat det trekker ned på en ellers veldig god skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg altså har vært så heldig å få prøvd disse to variantene av OLED og litt andre skjermer, så sitter jeg fremdeles med den "gamle" Panasonic VT60-plasma, som er veldig bra - bortsett fra den h.......... vifta på baksiden av panelet. Og der er jeg helt sikker: Det er ingen Panasonic-plasma-skjermer helt siden 2004 som har hatt tilsvarende viftestøy som denne siste generasjonen av VT60 og ZT-60. Så akkurat det trekker ned på en ellers veldig god skjerm.
    Har du fått utført viftefiksen på den? Min bråker ikke noe mer enn det VT50-en min gjør etter at jeg fikk utført den.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Gorm sier motsatt

Opprinnelig postet av Gorm
    Gul/grønn-stikket ble borte, men uniformiteten er jo den samme etterpå. Det vil si at området rundt da får noe varmere fargetemperatur enn det skulle vært. Avviket er ikke veldig stort, men det er godt synlig når en fyller hele skjermen med samme gråtone. I film s

Slik jeg leser det sier jeg vel akkurat det samme som Nikkor1. Gulstikket i senter ble borte, men området rundt ble enda varmere enn tidligere (magenta). At panelet er ulineært (les avvik i fargetemperatur) kan ikke kalibreres bort.

Når det er sagt, så liker jeg fortsatt OLED-en. Den er veldig langt fra perfekt, men likevel nærmere en stort sett alt annet av TV-apparat i dagens marked. Blir litt individuelt hvilke avvik man orker å leve med, men jeg heller som sagt til LG-en. Skal jeg se film uten irritasjonsmomenter kan jeg jo fyre opp projektoren i stedet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...)Prosentdel?

Jeg har omtrent ikke sett en eneste tv som er bra, og det var vel heller ikke din? Når man kjøper en så dyr tv forventer man hvertfall at den skal greie å vise jevne farger i det minste. Nå har jeg en samsung f8000 og den er sååå mye bedre.

For ikke å snakke om de ufattelig trege menyene på oleden, elendig kalibrering fra fabrikk og svært dårlig SD prossering.

LG har ikke gjort meg noe annet vondt enn at de markedsfører denne tven som så utrolig [/COLOR]revolusjonerende uten at den greier å vise fargene korrekt engang. Burde liksom være det minste problemet, men neida.

Så, ja. Den tven her er bortkastede penger! Men har helt klart troa på at de får løst dette i løpet av noen år.
    Jo, det er den. Var selv å studerte OLED'en i lokalbutikken før kjøp, selv den er helt fin. Jeg har konstant fulgt med på AVSforum.com sin "owners-tread". Det er ikke ekstremt mange som får så store problemer med disse TV'ene som du skal ha det til. De som får problemer skriker å hyler i alle rettninger, derfor føles det kanskje ut som dette er ett veldig utstrakt problem. Det er langt flere som er storfornøyd med denne TV'en.

Jeg er helt enig! Så har du feil på en TV til 20 000 så bytter du den selvfølgelig. Jeg reagerer på påstanden om at din Samsung F8005 og din "ett eller annet" 3000kr LED TV er bedre enn LG sin OLED.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen på avsforum som heller har fått en tv som er jevne i fargene bortsett fra vegasoled. Eneste de sier er at de er fornøyd fordi sortnivået er bra og dermed kan leve med problemet. Har ikke sett noen i den tråde nevne at de har fått et jevnt panel, og det samme gjelder for 970/980.

Når til og med LG sender ut test eksemplarer med problemet sier jo det litt om det ting skal være sånn, og at de ikke bryr seg.

For meg som bruker tv hovedsaklig til tv titting er første prio at tv'en hvertfall viser fargene korrekt, og når skyer blir rosa i sidene og grått gult/grønt i midten av skjermen er ikke tv'en bra i mine øyne. Under film savner man selvsagt sortnivået og kontrasten, men når fargene er håpløse spiller det ingen rolle for min del. Min F8005 har kanskje ikke like bra sortnivå, men den viser hvertfall fargene riktig slik at tv sendinger og filmer ikke blir ødelagt. Det samme gjelder min panasonic led til 3000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skriver jo selv om noen av "skavankene" med Sony 9005. Mitt poeng var mer at Sony 65x8505b er ingen målestokk når du først sammenlikner med andre skjermer, fordi Sony 9005 er klart bedre enn lillebror på både sortnivå og skarphet. Så det er nok den du burde ha løftet fram mot Oled`n. Sony er selvsagt et stykke unna Oled på mange parametre (spesielt sortnivå), men OLED er som kjent ennå ikke kvitt alle sine barnesykdommer.

Sony sin 8 serie og 9 serie er jo ganske forskjellige. 8 serien har ett IPS panel og er derfor annerledes. 8 serien har mye bedre innsynsvinkel og er nok bedre i dagslys. Mens 9 serien er nok mer som samsung sin 7505. Har ikke testet 9 serien selv som sagt.

Kom selv fra Panasonic VT50. Og klarte ikke å slå meg til ro med de 2 LCDene jeg testa. Alt for dårlig for en tidligere plasma bruker. Men når oled kom i hus så var det god stemning igjen.
    Sist endret av magnusr; 10-13-2014 kl 14:07

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå må de bare få luket ut litt barnesykdommer og kanskje vurdere å lage tv-ene litt tykkere slik at de ikke bøyer seg i esken!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen på avsforum som heller har fått en tv som er jevne i fargene bortsett fra vegasoled. Eneste de sier er at de er fornøyd fordi sortnivået er bra og dermed kan leve med problemet. Har ikke sett noen i den tråde nevne at de har fått et jevnt panel, og det samme gjelder for 970/980.

Når til og med LG sender ut test eksemplarer med problemet sier jo det litt om det ting skal være sånn, og at de ikke bryr seg.

For meg som bruker tv hovedsaklig til tv titting er første prio at tv'en hvertfall viser fargene korrekt, og når skyer blir rosa i sidene og grått gult/grønt i midten av skjermen er ikke tv'en bra i mine øyne. Under film savner man selvsagt sortnivået og kontrasten, men når fargene er håpløse spiller det ingen rolle for min del. Min F8005 har kanskje ikke like bra sortnivå, men den viser hvertfall fargene riktig slik at tv sendinger og filmer ikke blir ødelagt. Det samme gjelder min panasonic led til 3000kr.
    Jo, det er mange der med gode eksemplarer av LG sin OLED. Men greit, du liker den ikke og skal ikke ha den lenger. Tror vi avslutter dette der og lar de som vil ha den få dømme dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett en eneste bortsett fra vegasoled sin. Men for all del, om du er fornøyd så er jo det supert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegas oled solgte sin 930 igjen.

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0