LG 55EC930V OLED TV - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stiller litt spørsmål til elkjøp/lefdal sin kalibrering. Denne tven er vist ikke helt lett å kalibrere heller. Er det ISF/THX sertifiserte de som gjør det? En dårlig kalibrering kan jo gjøre ting værre enn standard. Så kommer en firmware oppdatering som kan endre ting. I følge avsforum har nå siste firmware oppdatering endret endel til det bedre bildemessig. Da er kalibreringen helt off.

Dette er jeg ikke helt sikker på men tipper på det er smart å vente en 100-200 timers bruk før den blir kalibrert så den er skikkelig innkjørt først.
    Sist endret av magnusr; 10-05-2014 kl 23:50

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Stiller litt spørsmål til elkjøp/lefdal sin kalibrering. Denne tven er vist ikke helt lett å kalibrere heller. Er det ISF/THX sertifiserte de som gjør det? En dårlig kalibrering kan jo gjøre ting værre enn standard. Så kommer en firmware oppdatering som kan endre ting. I følge avsforum har nå siste firmware oppdatering endret endel til det bedre bildemessig. Da er kalibreringen helt off.

Dette er jeg ikke helt sikker på men tipper på det er smart å vente en 100-200 timers bruk før den blir kalibrert så den er skikkelig innkjørt først.
    Spyder og en dvd disc er prosedyren. Deltids lagermedarbeidere for det meste.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ Vis post
    Spyder og en dvd disc er prosedyren. Deltids lagermedarbeidere for det meste.
    De bruker Spyder4TV HD som koster en drøy tusenlapp. De skal justere lys,kontrast og farge og setter tv i beste bildemodus og det er alt på bildesiden...+soft oppgradering og visuell sjekk av tv for døde pixler. Så nei ingen er ISF/THX godkjent så vidt jeg vet. Er service folk(lager) som gjør det. Er de borte og spyder innelåst så blir det ofte skrevet ned verdier fra andre tver av samme type. De tar tvene helt ferske slår på oppgraderer soft og justerer bilde og putter de i eske igjen. Kan ikke sammenlignes med proff kalibrering. Spyder er ikke profilert mot tv type eller mot spectrophotometer slik at en vet om den måler rett som en profesjonell kalibratør alltid vil gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg ikke betalt en krone for. Ville ikke hatt det gratis engang! Hadde nok vært bekymret for at bildet ble verre enn det er i cinema mode. Her bør kalibrator være sertifisert og profesjonelt utstyr brukes.

Denne tven er som sagt veldig vanskelig å kalibrere sies det. Så her er dette nok ekstra viktig.

Er som å la en selger ta servicen på din bil istedenfor mekanikere som er og kursa og sertifiserte på ditt bilmerke.
    Sist endret av magnusr; 10-06-2014 kl 09:27

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før helgen var jeg innom Elkjøp på Slependen. De hadde en igjen av 55ea880v på lager, og jeg klarte å prute denne ned til 29.000,- Så der taper de mye penger. Jeg hadde ikke mulighet til å vente på 870, da det er ingen som kan bekrefte når den kommer. Dessuten vet jeg at 880 er litt mindre "rullebånd TV". Det vil si at den er litt mer lukseriøst innpakket og har visstnok en høyere kvalitetssikring enn de som blir masseprodusert.

Bildekvaliteten er det ikke noe å si på. Helt sinnsykt. Og deilig med flat skjerm!

Jeg var nysgjerrig på hvordan denne var ifht refleksjoner, og på det området var den litt bedre enn 930, da refleksjonene var litt mer naturlige (ikke helt speilhus i Liseberg) men det er fremdeles veldig mye refleksjoner nåt TV-en er slått av.

Jeg tror jeg beholder den, men vurderer å bytte til en 4k Samsung. Kun for å ikke irritere angående refleksjoner.

/c

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er i nettbutikken etter siste oppgradering. Kunne tenkt meg google play music. Men det skjer vel neppe

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før helgen var jeg innom Elkjøp på Slependen. De hadde en igjen av 55ea880v på lager, og jeg klarte å prute denne ned til 29.000,- Så der taper de mye penger. Jeg hadde ikke mulighet til å vente på 870, da det er ingen som kan bekrefte når den kommer. Dessuten vet jeg at 880 er litt mindre "rullebånd TV". Det vil si at den er litt mer lukseriøst innpakket og har visstnok en høyere kvalitetssikring enn de som blir masseprodusert.

Bildekvaliteten er det ikke noe å si på. Helt sinnsykt. Og deilig med flat skjerm!
    Gratulerer med flott skjerm! 880V er min favoritt etter å ha prøvd både 980 og 930. Førstnevnte er ikke bare flat, den er mer korrekt i fargene ("out of the box"). Jeg liker heller ikke det nye "pekesystemet", men det er sikkert bare en smaksak. Jeg er spent på om den nye flate Oled`n 870V har like mye "Premium"-feel som 880V......

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen Vis post
    Gratulerer med flott skjerm! 880V er min favoritt etter å ha prøvd både 980 og 930. Førstnevnte er ikke bare flat, den er mer korrekt i fargene ("out of the box"). Jeg liker heller ikke det nye "pekesystemet", men det er sikkert bare en smaksak. Jeg er spent på om den nye flate Oled`n 870V har like mye "Premium"-feel som 880V......

Ja, det var ikke lang glede. Jeg orker ikke å ha et lilla speil i stua. Ekstreme refleksjoner, selv på den flate 880. Og det er så mye "crash" i refleksjonene at TV-en tar all oppmerksomhet.

Jeg byttet den i en Samsung 55" 7075 4K. Håper for all del at de løser dette refleksjonsproblemet. Om de gjør det, er jeg på ballen igjen.

/c

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pio434 Vis post
    ... Jeg hadde ikke mulighet til å vente på 870, ...
    /c
    Er det EC870 det er snakk om? For 55EA870V er vel en modell som finnes i butikken?
    55EA880V ser jeg er tilgjengelig for 26000 på pixmania.
    Skulle gjerne handlet OLED nå, men vil ha flat skjerm med bordstativ. Det finnes ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var ikke lang glede. Jeg orker ikke å ha et lilla speil i stua. Ekstreme refleksjoner, selv på den flate 880. Og det er så mye "crash" i refleksjonene at TV-en tar all oppmerksomhet.
    Det var jo synd. Jeg merket selv refleksjonene, men opplevde de ikke så sjenerende som det du beskriver her (synes det var enda verre på den curvede-skjermen). Men får bare håpe at du blir fornøyd med den nye skjermen - selv om du ofrer noe bildedynamikk og sortnivå ved byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek Vis post
    Er det EC870 det er snakk om? For 55EA870V er vel en modell som finnes i butikken?
    55EA880V ser jeg er tilgjengelig for 26000 på pixmania.
    Skulle gjerne handlet OLED nå, men vil ha flat skjerm med bordstativ. Det finnes ikke.

55EA870v har ikke kommet ennå. Den blir flat med bordstativ, men helt sikkert de samme refleksjonene.
    Den ligger på LG sine hjemmesider, men har ikke kommet i butikk.

Lykke til med evt kjøp av 880v på Pixmania. Det er mye styr tror jeg, og mye mas om det f.eks er døde piksler eller liknende...

/c

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, var det 55EA880V jeg så hos Elkjøp på Slependen, mon tro? De har en på veggen til ca 40000, jeg glemte å notere modellnummeret.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek Vis post
    Hmm, var det 55EA880V jeg så hos Elkjøp på Slependen, mon tro? De har en på veggen til ca 40000, jeg glemte å notere modellnummeret.

Det stemmer...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pio434 Vis post
    55EA870v har ikke kommet ennå. Den blir flat med bordstativ, men helt sikkert de samme refleksjonene.
    Den ligger på LG sine hjemmesider, men har ikke kommet i butikk.

Lykke til med evt kjøp av 880v på Pixmania. Det er mye styr tror jeg, og mye mas om det f.eks er døde piksler eller liknende...

/c
    Bord stativ? hvor har du det i fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med denne tv selv om den har et helt fantastisk bilde er jo at dette er 1080p tv. Så når blu-ray kommer til neste år med 4k så må vi ut og bytte tv igjen.

PS. ikke nevn netflix i 4k for dette er oppskallert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec Vis post
    Problemet med denne tv selv om den har et helt fantastisk bilde er jo at dette er 1080p tv. Så når blu-ray kommer til neste år med 4k så må vi ut og bytte tv igjen.

PS. ikke nevn netflix i 4k for dette er oppskallert.
    Det er jo ikke noe problem når den er 55 tommer, ser ikke forskjell over 2 m uansett.
    Problemet med denne tv'en og resten av oled'ene er jo at de har dårligere fargejevnhet enn en lcd til 3000kr, imo bortkastede penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med denne tv'en og resten av oled'ene er jo at de har dårligere fargejevnhet enn en lcd til 3000kr, imo bortkastede penger.
    Snakk om uvitenhet....Men OLED har helt klart et problem med holdbarheten over tid, så der må det forbedringer til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    (...)
    Virkelig? Det er greit nok at en prosentandel av kjøperne har fått ugjevnheter i panelet på grunn av en "ny" voksende teknologi, men å si at OLED-teknologien blir slått av LED-TV'er til 3000kr, eller i det hele tatt LED-teknologen, er helt utrolig. Har LG eller OLED gjort deg noe vondt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Det er jo ikke noe problem når den er 55 tommer, ser ikke forskjell over 2 m uansett.
    Har du noengang sett en oled tv. ?
    Kan du umulig ha gjort, gjør det før du skriver noe så utrolig dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec Vis post
    Har du noengang sett en oled tv. ?
    Kan du umulig ha gjort, gjør det før du skriver noe så utrolig dumt.
    Har hatt tre stykker. Enn du da, har du faktisk hatt en siden du tydeligvis mener den er så bra?
    Jeg har lest hundrevis av innlegg på internett der brukere kommer med sine egne erfaringer og bilder av denne tvén, og bortsett fra magnusr i denne trådden har ikke et eneste panel vært bra engang.

Her er det snakk om svært mærkbart rosastikk i sidene og grønn/gult aktig bilde i midten som synes under helt vanlige sendinger og da hjelper det ikke at tven har godt sortnivå.

Holdbarhet overtid skal ikke være noe problem på disse lg tvene, men det er heller ikke det de sliter med.

Og, ja fargene på lcden på soverommet til 3000kr har LANGT jevnere farger og panel noe som sier litt. Er ikke noe vits å kjøpe denne tven til 20000kr når bilde er slik det er. Da er det bedre å spare pengene og heller kjøpe en rimeligere lcd som man absolutt trenger en tv nå og vente til lg finner ut av problemet.

"Virkelig? Det er greit nok at en prosentandel av kjøperne har fått ugjevnheter i panelet på grunn av en "ny" voksende teknologi, men å si at OLED-teknologien blir slått av LED-TV'er til 3000kr, eller i det hele tatt LED-teknologen, er helt utrolig. Har LG eller OLED gjort deg noe vondt?"

Prosentdel?

Jeg har omtrent ikke sett en eneste tv som er bra, og det var vel heller ikke din? Når man kjøper en så dyr tv forventer man hvertfall at den skal greie å vise jevne farger i det minste. Nå har jeg en samsung f8000 og den er sååå mye bedre.

For ikke å snakke om de ufattelig trege menyene på oleden, elendig kalibrering fra fabrikk og svært dårlig SD prossering.

LG har ikke gjort meg noe annet vondt enn at de markedsfører denne tven som så utrolig
    revolusjonerende uten at den greier å vise fargene korrekt engang. Burde liksom være det minste problemet, men neida.

Så, ja. Den tven her er bortkastede penger! Men har helt klart troa på at de får løst dette i løpet av noen år.
    Sist endret av Nikkor1; 10-10-2014 kl 14:43

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0