LG 55EC930V OLED TV - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Gul/grønn-stikket ble borte, men uniformiteten er jo den samme etterpå. Det vil si at området rundt da får noe varmere fargetemperatur enn det skulle vært. Avviket er ikke veldig stort, men det er godt synlig når en fyller hele skjermen med samme gråtone. I film ser man det normalt ikke. Hvis alle skjermer med ulineær gråtone/lysstyrke skulle fått terningkast 2-3, så ville det vært høyeste karakter i dagens marked. Nevn en TV med helt lineært panel, uansett type panel?
    Er ikke så lett å bedømme bilder tatt av skjermen syns jeg, for jeg vet av erfaring at kamera forsterker avvikene relativt mye. Men dersom bildene du har lagt ut gjenspeiler opplevelsen av skjermen 100%, så vil jeg si avviket er større på din enn på skjermen jeg kalibrerte.

Den 980W jeg var med å teste, hadde ikke tilsvarende ulineær gråskala. Ikke klarte vi å fremprovosere IR/innbrenning på den i testperioden heller.

970W er vel en LCD TV, og har ikke bildedynamikken OLED-ene byr på.
    Har hatt ganske mange tver nå de siste årene, og har aldri opplevd noe lignende som dette. Bare det å trykke på meny og se at teksten i midten er gul og resten de andre sidene hvite er helt nytt for meg. Har hatt alle 8 seriene til samsung helt fra D i 2011, og selv om de har hatt ghosting og har de ikke hatt slik ujevn fargegjengivelse på vanlige sendinger. I tillegg kunne jo disse problemene forminskes, og det var jo kun i bekmørkt dette syntes godt, problemet til lg tvene synes jo konstant. Den siste samsung HU8505 hadde faktisk ingen av delene og var egentlig helt perfekt, men jeg valgte likevell å bytte den inn pga alt oppstyret rundt oled tvene.

Når LG markedsfører dette som revolusjonerende teknologi synes jeg det blir dumt å la de slippe unna så lett bare fordi kontrasten og sortnivået er såpass bra. Jeg håper hvertfall ikke dere gir den terningkast 6, fordi det har LG ikke fortjent. Er nok bare veldig skuffet, og trodde teknologien til LG var bedre enn hva den viste seg å være.

Henter uansett tv nr 3 i morgen, og om den ikke er bedre blir det en sony 6 serie med direct led til samsung kommer med oled tvene sine .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, bare en ukes tid siden forrige gang jeg var innom her og stusset over hvor lite snakk det var om LG OLED til tross for at de var nede i 25k. Nå som de så vidt har bikket under 20 så har det jo tatt helt av! Har vært veldig nærme å kjøpe en LG OLED selv etter Elkjøp tilbudet men etter erfaringene her så er jeg glad jeg har ZT60'n min og beholder helt klart den til kvaliteten er bedret på disse OLED skjermene. Jeg gidder i hvert fall ikke drive å bytte TV flere ganger, krangle med servicefolk osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må så langt bare si at tven har vært problemfri og uproblematisk. Så tror ikke disse problemene gjelder alle. Kanskje en dårlig batch fra elkjøp? Men min kom jo ut av samme batch. Ingenting på LCD markedet nå kan måle seg! Denne er i en helt annen klasse. Det eneste som blir bedre med det første er nok 65" oled 4k fra LG neste måned. Men koster nok over dobbelt så mye...

Ellers må jeg si jeg begynner å like webos. Forholdsvis kjapp og enkel.

Tror ellers ikke andre tver fra andre produsenter er av noe bedre kvalitet. Hadde 2 tver rett før denne.

Ene Sony 65x8505b. Et par ganger ville den ikke starte... Måtte tømme den for strøm. Netflix app kræsjet stadig når en var ferdig med den. Kraftig blødning fra ene hjørne og litt fra en side. Sort nivå som vel ikke var sort men grått...

Andre Samsung 65Hu7505. Hdmi droppet ut endel... Hadde nok trengt en tur på service. Og hvis en ikke satt rett i sentrum av bildet så ble det ett trist bilde fargemessig. For ikke å snakke om speil...

Så det er nok alle som har noen problemer av ett eller annet slag.
    Sist endret av magnusr; 09-12-2014 kl 09:11

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.
    Hva er forskjellen på Elkjøp sin LG-55EC930V-OLED og Expert sin LG-55EA970WAEN-OLED?
    Noen som vet? Hva er det beste kjøpet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle gode ting er tre, den tredje tven er bra! Ser ikke noe på sendinger og ingen pixelfeil. Woho! Nå kan jeg endelig nyte tven.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har Lyd&Bilde lastet opp testen av LG 55EC930V på sin hjemmeside :-) :

http://www.lydogbilde.no/test/lg-55ec930v-oled-tv

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lotem Vis post
    Hei folkens.
    Hva er forskjellen på Elkjøp sin LG-55EC930V-OLED og Expert sin LG-55EA970WAEN-OLED?
    Noen som vet? Hva er det beste kjøpet?
    EA-serien er fjorårets modell med svakere maskinvare og det smarttv-operativsystemet som fases ut.
    EC-serien er 2014 (WebOS), raskere prosessor. Jeg er usikker på om EA-serien kan vegghenges, men det kan i alle fall EC930 (to skruer i toppen bak).
    Man bruker enten brakkert eller vaierfeste.

Noen av EA-modellene hadde en pleksiglass-fot med innebygd høyttalere, som ikke lot seg demontere.
    930EC har en "blad"-fot (leaf) som ser mer eksklusiv ut, den passer kanskje kurven bedre (ser litt organisk ut, ikke så hardt design).
    Jeg vet ikke noe om hva som følger med tvene, men EC930 har i alle fall ikke dobbel tuner. Den har en magic remote, som jeg antar EA-serien også har.

Min EC930 ble mye raskere etter firmware-oppdatering og jeg har ikke lagging i menyer, som jeg leser i testen.
    Det eneste som er litt tregt, er den hurtigmenyen som flyter. (den du kan starte rett fra tvkikking, ved å trykke ned scrollehjul).

Tven er ikke perfekt altså, jeg ser fargestikk når det er helt hvitt. Ser ingen stikk på gråtoner, men jeg ser for mye gult i midten av skjermen.
    Har ikke lett etter døde piksler enda. Jeg tror ikke det finnes noen bedre tv på markedet i dag altså, men jeg er også usikkre på om jeg ville gitt terningkast 6. For min del er det flere små ting som kanskje ikke ødelegger hverdagskikkingen, men å gi den terningkast 6, vil kanskje skuffe andre kjøpere.

Det er vel en skjerm for entusiaster som elsker sortnivå og hater lightbleed, clouding, m.m. (ps, jeg har ikke sett noe til image retention, men jeg har jo brukt tven tilsammen 20 timer bare).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Alle gode ting er tre, den tredje tven er bra! Ser ikke noe på sendinger og ingen pixelfeil. Woho! Nå kan jeg endelig nyte tven.
    Men du ser det fremdeles på hvit skjerm? (Det ser jeg jo på lyd og bilde sin test også).
    Min ser personlig ikke like ille ut som bildet fra lyd og bilde (men som gorm sier, så kan jo kamera fremheve feilene).

Jeg så jo det særlig når jeg tok bilder av OLED ved siden av Samsung LCD med LED sidelys. Greit nok at Samsung har mye clouding, men når kamera justerte seg etter oled sitt "uendelig sortnivå", ble det helt ekstremt hvor mye clouding det ble på bildet.
    Kameraet vridde da også fargene mye mot blått :-P Differansen i sortnivå er jo ekstrem, men på kamerabilde ble det enda mer ekstremt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet en bug, den innebygde pvr funksjonen stopper opptak litt for tidlig. Samt jeg merket nå også lag på lyd, men bare ved avspilling av opptak. Klarte ikke korrigere det bort på tven, går kanskje på recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Men du ser det fremdeles på hvit skjerm? (Det ser jeg jo på lyd og bilde sin test også).
    Min ser personlig ikke like ille ut som bildet fra lyd og bilde (men som gorm sier, så kan jo kamera fremheve feilene).

Jeg så jo det særlig når jeg tok bilder av OLED ved siden av Samsung LCD med LED sidelys. Greit nok at Samsung har mye clouding, men når kamera justerte seg etter oled sitt "uendelig sortnivå", ble det helt ekstremt hvor mye clouding det ble på bildet.
    Kameraet vridde da også fargene mye mot blått :-P Differansen i sortnivå er jo ekstrem, men på kamerabilde ble det enda mer ekstremt :P
    Ja, til dels. Jeg ser det også litt hvis jeg f.eks trykker på "tvguiden" på get boksen, da er det litt mørkere i midten, eller hvis f.eks den "open input list, no signal detected" greia i bunnen dukker opp, da er det gulere i midten.

Men ser ikke noe på tv sendinger osv, og da er jeg fornøyd. Har uansett 30 dager fra i går, så får se. Om den flat modellen kommer så kanskje jeg går for den istedenfor.

Kan ikke du legge ut bilder av din med hvit og gule slides da? Er best å ta med mobilkamera forresten synes jeg, fordi da kan du jo velge hvor du vil ha fokus hen.

Bra test av lyd og bilde forøvrig. Rart LG sender de ett såpass dårlig eksemplar, den tv'en de hadde fått er jo verre enn den første jeg hadde, ingen av mine tre har hatt IR heller. Når lyd og bilde testet ea980w var jo deres helt uten ir og med jevnt panel, mens andre igjen sliter like mye med dette som på 930v. Der har man jo i tillegg problemer med at hovedkortet synes igjennom siden den ikke har luftehull bak som på 930v.

Jeg testet forresten en lg ea980w oled de hadde på ustilling hos expert i sted og kjørte slides, og den hadde også det samme greiene i midten men hadde ikke det rosa stikket i sidene så det er nok helt lotto hvor heldig man er med disse tv'ene.

Her er to bilder fra den nye tv'en. Mye jevnere på gulfargen, tror det var det som ødela mye på den forrige.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-img_3172-jpg   LG 55EC930V OLED TV-img_3168-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal laste opp bilde av hvitt senere.
    Ellers fant jeg info vedrørende input lag og hvordan minimere denne.

Tatt fra et forum, som igjen tok det fra avforum
    OK guys! Went to Best Buy, brought my Leo Bodnar input lag tester, in normal mode it got 119ms.

I then took the tv out of store mode and into home mode, labeled HDMI input to PC and used standard picture mode and got 40.9ms.

Then also changed the picture mode from standard to Game mode and got the below 29.6ms!!!!!!"

Ps. Denne typen input lag test med optisk leser, viser hele løypen inkl all prosessering. Dette er et respektabelt tall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså bør man renavne input til pc. Det kan tenkes man bør kjøre dedikert hdmi for spill, slik at man kan kjøre egen profil på den input.

Kjører man alt via recieveren, må man jo endre innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nå er det nok for min del. Tv'en har rundet 6 timer og allerede nå har det samlet seg 3 døde subpixler ved siden av hverandre på toppen som er synlig på alt grått/hvitt. Dette er godt synlig fordi de er ved siden av hverandre.
    Disse var der ikke første gangen jeg satt den på.

Lurer på åssen denne tv'en ser ut om 500-1000 timer egentlig? Må være prototype disse tv'ene her. Får prøve igjen om 2-3 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en ny teknologi, og de første generasjonene vil jo nødvendigvis ha litt barnesykdommer. Vi får bare håpe på at LG fortsetter å satse til tross for problemene, for det er ingen tvil om at vi TRENGER dette her nå som plasma-teknologien er så godt som død. (I hvert fall er det ingen som utvikler den lenger selv om det produseres et lite fåtall skjermer, men som neppe er i nærheten av de beste fra Samsung og Panasonic).

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Dette er jo en ny teknologi, og de første generasjonene vil jo nødvendigvis ha litt barnesykdommer. Vi får bare håpe på at LG fortsetter å satse til tross for problemene, for det er ingen tvil om at vi TRENGER dette her nå som plasma-teknologien er så godt som død. (I hvert fall er det ingen som utvikler den lenger selv om det produseres et lite fåtall skjermer, men som neppe er i nærheten av de beste fra Samsung og Panasonic).
    oled er vel strengt tatt ikke noe ny teknologi, den har eksistert i mange år, men da på litt mindre skjermer. 55 tommer skjermer har også LG solgt siden 2012, så det er heller ikke ny teknologi. Ja, barnesykdommer men etter 2 år burde de fått has på de verste.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig det du sier her. EA serien ble bygget som en high end, veldig dyr tv med high end komponenter, som de begynte og selge for svimlende summer. Den sliter da heller ikke med mye av de tingene som EC serien sliter med, panorering, lag osv som tydelig viser at at de har puttet low cost deler som processor og andre chipper i tv'n. 930 modellen ble bygget for å selges billig (billig i oled termer).
    EA serien er fortsatt en mye bedre tv enn denne nye EC serien, og den har en hav mindre "sykdommer" enn denne nye. bare se på lyd og bilde sin test av EA og se på den av EC serien. Det de skriver er som natt og dag.
    LG har til og med ikke tatt seg råd til å THX sertifisere denne nye modellen, noe de gjør med alle high end tv'ne sine

Men, dette er jo ikke nytt når det gjelder LG tv'r, noen av feilene som er på den nye 930 modellen er jo noe de sliter med på mange modeller.

Nå som Sony og Panasonic skal kjøpe LG paneler så vil det nok komme noen gode oled skjermer fra de kantene med skikkelig innmat, etterhvert.
    Sist endret av jenseike@start.no; 09-15-2014 kl 09:40

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig det du sier. Men EA serien er langt fra noe bedre. Eneste er vel at den ikke sliter med judder, men den sliter like mye med ujevnhet i bildet som EC modellen gjør, døde subpixler, hovedkortet som synes igjennom bak fordi den ikke har luftehull bak(dette har EC), og IR.

Hadde EA serien være bedre hadde jeg kunnet kjøpt EA modellen expert har til 19777, men det er den dessverre ikke.

http://www.avforums.com/threads/lg-e...874952/page-10

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no Vis post
    oled er vel strengt tatt ikke noe ny teknologi, den har eksistert i mange år, men da på litt mindre skjermer. 55 tommer skjermer har også LG solgt siden 2012, så det er heller ikke ny teknologi. Ja, barnesykdommer men etter 2 år burde de fått has på de verste.
    2 år er nytt i denne sammenhengen. Da de første flatskjermene kom så var det ikke akkurat så mye å rope hurra for der heller de første årene. Da Panasonic byttet til NeoPlasma-panelene sine så var det faktisk ikke før den 4. generasjonen av dem at det ble bra (50-serien), så det er ikke noe nytt at ny teknologi bruker noen år på å bli brukelig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oled teknologien har eksistert mye mere enn 2 år.. Det har blitt levert skjermer til f eks legemiddelindustrien på oled teknologi i mange år. Disse kan man ikke levere med de problemer som det LG viser på sine skjermer i dag. problemer ligger nok heller på områdene quality controll og bruk av low end deler. Dette er ikke nye nytt for LG sin del, men noe som plager mange av dems tv'r.. Desverre.. Jeg er rimelig sikker på at nå som Sony og Panasonic skal begynne å lage tv'r med LG paneler at vi får se helt andre ting enn det LG klarer å vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart du skulle få så mye problem. Min virker fortsatt bra. Blir nok så lenge det ikke kommer en 65 til 30 lapper innen de neste 2 ukene før 30 dagers retur mulighet er over.

Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Nei, nå er det nok for min del. Tv'en har rundet 6 timer og allerede nå har det samlet seg 3 døde subpixler ved siden av hverandre på toppen som er synlig på alt grått/hvitt. Dette er godt synlig fordi de er ved siden av hverandre.
    Disse var der ikke første gangen jeg satt den på.

Lurer på åssen denne tv'en ser ut om 500-1000 timer egentlig? Må være prototype disse tv'ene her. Får prøve igjen om 2-3 år.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0