LG 55EC930V OLED TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hørt så mye bra om OLED, at jeg bestemte meg for å gå for denne.

Stusset litt ved første gangs oppstart. Så da at det lå overlagret et finrutet mønster over skjermen. Antok jeg skulle bli vant til det etter hvert....

Rimelig treg navigering i menyene, men dette så ut til å bli bedre etter oppdatering av SW i enheten.

OLED holder hva den lover mtp sortnivå - helt perfekt! Men.... Av en eller annen årsak har ikke skjermen pixelgruppene helt inn imot hverandre, og i tillegg har den et pixel som tar mesteparten av hvitt lys. Dette fører til at avstanden mellom hvert lysende pixel blir uforholdsmessig stor i forhold til tradisjonell RGB struktur, spesielt i vertikal retning (se opplastet bilde). Dette fører til "ubrukt" plass om generer dette mønsteret. Dette kom enda klarere fram ved passiv 3D.

Brukte noen kvelder på å trimme innstillinger, og fikk til slutt relativt bra bilde.

Det jeg fant ut var at TVen krever en god del fra signalkilden. Oppskalering fra SD gjør den skikkelig dårlig! Den generer bl.a merkelige vannrette streker i kontrastrike overganger.
    AV synk justering ved bruk av forsterker er betydelig (190ms fra CanalDigital tuner), men ikke verre enn at det lar seg tilpasse.
    På grunn av min betraktningsavstand (ca 1.8-2.0 meter) ser jeg mønsteret i lyse deler av bildet, og det plager meg! Jeg må opp til ca 3.3 meter før dette blir ok, men da kunne jeg jo like greit ha kjøpt en mindre TV
    Med bakgrunn i tragisk SD prossessering, uønsket mønster og pris, endte jeg opp med å lever tilbake TVen.
    Min enhet hadde ingen døde pixler, men hadde ujevn overflate. Så ikke at dette påvirket bildet.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-lg-oled-vs-sony-led-hvit-tekst-jpg  
    Sist endret av Viewer; 09-09-2014 kl 20:53

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viewer Vis post
    Har hørt så mye bra om OLED, at jeg bestemte meg for å gå for denne.

Stusset litt ved første gangs oppstart. Så da at det lå overlagret et finrutet mønster over skjermen. Antok jeg skulle bli vant til det etter hvert....

Rimelig treg navigering i menyene, men dette så ut til å bli bedre etter oppdatering av SW i enheten.

OLED holder hva den lover mtp sortnivå - helt perfekt! Men.... Av en eller annen årsak har ikke skjermen pixelgruppene helt inn imot hverandre, og i tillegg har den et pixel som tar mesteparten av hvitt lys. Dette fører til at avstanden mellom hvert lysende pixel blir uforholdsmessig stor i forhold til tradisjonell RGB struktur, spesielt i vertikal retning (se opplastet bilde). Dette fører til "ubrukt" plass om generer dette mønsteret. Dette kom enda klarere fram ved passiv 3D.

Brukte noen kvelder på å trimme innstillinger, og fikk til slutt relativt bra bilde.

Det jeg fant ut var at TVen krever en god del fra signalkilden. Oppskalering fra SD gjør den skikkelig dårlig! Den generer bl.a merkelige vannrette streker i kontrastrike overganger.
    AV synk justering ved bruk av forsterkr er betydelig (190ms fra CanalDigital tuner), men ikke verre enn at det lar segtilpasse.
    På grunn av min betraktningsavstand (ca 1.8-2.0 meter) ser jeg mønsteret i lyse deler av bildet, og det plager meg! Jeg må opp til ca 3.3 meter før dette blir ok, men da kunne jeg jo like greit ha kjøpt en mindre TV
    Med bakgrunn i tragisk SD prossessering, uønsket mønster og pris, endte jeg opp med å lever tilbake TVen.
    Min enhet hadde ingen døde pixler, men hadde ujevn overflate. Så ikke at dette påvirket bildet.
    LG 55EC930V OLED TV-lg-oled-vs-sony-led-hvit-tekst-jpg
    Den stod vel ikke på økonomi modus?
    Hos meg blir økonomi modus pikselert og hakkete.

Merket ingen lag hos meg, bruker receiver til lyd og den tror jeg utjevner slikt. Kjører pass through på hdmi, siden onkyoen er noen år gammel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg slo av dette rimelig raskt.
    Jeg bruker optisk overføring av lyd til receiver og HDMI direkte inn på TV, så da blir jeg utsatt for denne forsinkelsen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerte en 930V for Lyd&Bilde i dag, og må si jeg ble litt "skuffet". Skulle jo være samme panelet som forrige utgave, men det stemmer ikke. Den er heller ikke i nærheten av like godt kalibrert fra fabrikk. Hadde heller ikke noe issues med IR på forrige skjerm, men det var det på 930V. Selv menyen lagde masser av innbrenning, som er godt synlig når skjermen viser mørke gråtoner. I gråtoner over 35 til 40 prosent lys-intensitet, ser en ingen IR eller antydning til innbrenning. I tillegg er fargetemperaturen lite uniform, med grønnstikk i midten av skjermen. Web OS er også det verste kalibrerings-interfacet jeg har vært borte i. Selve menyen, som en jo må ha aktiv for å kalibrere, endrer lysstyrken og fargetemperaturen på skjermen! I tillegg er den håpløs å bruke. En litt for rask bevegelse på fjernkontrollen, og menyen forsvinner. Da må en manøvrere seg hele veien tilbake, noe som oppleves helt håpløst. I daglig bruk fungerer det sikkert helt fint, men som kalibrerings-verktøy er det helt ubrukelig, og i tillegg ødeleggende for sluttresultatet.
    Skulle også gjerne hatt Sony sin prosessering integrert, for LG's forsøk på interpolering står til stryk. Syns derimot ikke bevegelses-skarphet og motion judder (uten interpolering) er noe verre på denne skjermen enn på flertallet av flatskjermene i dagens marked.

Når dette er sagt, så får man ikke en bedre TV i dag, og spesielt ikke i denne prisklassen. Bildedynamikken er enorm, og skarpheten og kontrasten får alle 4K LED/LCD skjermer til å se blasse og kjedelige ut. Avviket i fargetemperatur er kun synlig om større deler av skjermen fylles av samme gråtone. I røde, grønne og blå testbilder var det ikke noe avvik i intensitet/uniformitet. I film legger man ikke merke til noe uniformitetsproblem. I hvert fall ikke på skjermen jeg kalibrerte. Hadde det ikke vært for at skjermen har den latterlige kurvede formen, så hadde jeg stått i kø på Elkjøp allerede nå, i håp om å få tak i en i morgen tidlig. Så fort det dukker opp en flat skjerm, løper jeg til nærmeste butikk. For på tross av min innledende sutring, så har jeg ikke sett bedre bilde på noen annen tilgjengelig TV. Kanskje med unntak av 980W, som jeg tror jeg har sett tilgjengelig til samme pris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tom boks

Hentet tvén i dag og fikk følelsen at det var et retur produkt. Boksen merket som 7 var tom, noen som husker hva som kom i deres?

Mvh
    Kim

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    (...)Må vel være at LG(og alle andre) vet at flesteparten ikke klager på feil som dette, som gjør at de dropper mye av kvalitetssikringen for å tjene mest mulig penger. Forbrukere burde klage mye mer.
    Er nok ikke det som er årsaken . Av hundretusner av paneler blir selvfølgelig noen feilprodusert og kommer seg igjennom kontrollene. LG er store på dette, og vil neppe ha på seg ett rykte for å være sleipe eller slappe.

Sitat Opprinnelig postet av kimhhans Vis post
    Hentet tvén i dag og fikk følelsen at det var et retur produkt. Boksen merket som 7 var tom, noen som husker hva som kom i deres?

Mvh
    Kim
    Haha. Reagerte på det selv i dag da jeg satt opp en 55EC930 for en kunde. Den boksen er tom, du sitter nok på en A-vare

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Kalibrerte en 930V for Lyd&Bilde i dag, og må si jeg ble litt "skuffet". Skulle jo være samme panelet som forrige utgave, men det stemmer ikke. Den er heller ikke i nærheten av like godt kalibrert fra fabrikk. Hadde heller ikke noe issues med IR på forrige skjerm, men det var det på 930V. Selv menyen lagde masser av innbrenning, som er godt synlig når skjermen viser mørke gråtoner. I gråtoner over 35 til 40 prosent lys-intensitet, ser en ingen IR eller antydning til innbrenning. I tillegg er fargetemperaturen lite uniform, med grønnstikk i midten av skjermen. Web OS er også det verste kalibrerings-interfacet jeg har vært borte i. Selve menyen, som en jo må ha aktiv for å kalibrere, endrer lysstyrken og fargetemperaturen på skjermen! I tillegg er den håpløs å bruke. En litt for rask bevegelse på fjernkontrollen, og menyen forsvinner. Da må en manøvrere seg hele veien tilbake, noe som oppleves helt håpløst. I daglig bruk fungerer det sikkert helt fint, men som kalibrerings-verktøy er det helt ubrukelig, og i tillegg ødeleggende for sluttresultatet.
    Skulle også gjerne hatt Sony sin prosessering integrert, for LG's forsøk på interpolering står til stryk. Syns derimot ikke bevegelses-skarphet og motion judder (uten interpolering) er noe verre på denne skjermen enn på flertallet av flatskjermene i dagens marked.

Når dette er sagt, så får man ikke en bedre TV i dag, og spesielt ikke i denne prisklassen. Bildedynamikken er enorm, og skarpheten og kontrasten får alle 4K LED/LCD skjermer til å se blasse og kjedelige ut. Avviket i fargetemperatur er kun synlig om større deler av skjermen fylles av samme gråtone. I røde, grønne og blå testbilder var det ikke noe avvik i intensitet/uniformitet. I film legger man ikke merke til noe uniformitetsproblem. I hvert fall ikke på skjermen jeg kalibrerte. Hadde det ikke vært for at skjermen har den latterlige kurvede formen, så hadde jeg stått i kø på Elkjøp allerede nå, i håp om å få tak i en i morgen tidlig. Så fort det dukker opp en flat skjerm, løper jeg til nærmeste butikk. For på tross av min innledende sutring, så har jeg ikke sett bedre bilde på noen annen tilgjengelig TV. Kanskje med unntak av 980W, som jeg tror jeg har sett tilgjengelig til samme pris?
    Spennende.

Ble grønn/gullstikket i midten bedre ved kalibrering, og har du trua på at dette kan forbedres med ny fw fra lg? Min har også det grønn/gull stikket i midten og det irriterer vettet av meg. Det synes jo svært ofte når man ser på tv sendinger, men ikke så mye i film.
    Tven burde få terningkast 2-3 om det er meningen at fargetempraturen skal være så lite uniform... Det er jo helt elendig. Hvis du ser på side 3 ser du bilde eksempler fra tven min.

Hva tenker du 980W VS 9300V? Har 980W bedre panel og farger mener du?
    Hvis det er tilfelle er jo 970W på expert til 19777kr et bedre kjøp.

Supert om du kan svare på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gorm jeg legger ikke merke til kurven når jeg ser på tv. Ser ut som den kanskje hjelper på å bryte opp reflekser (utrolig lite gjenskinn).

Slet også med menyer som forsvant, jeg lurer på om jeg instinktivt brukte feil knapp når jeg skulle tilbake ett nivå. På mange kontroller er tilbake litt opp og venstre, men her lå den nede til venstre.

Jeg ble overraskende glad i den gyroskopiske fjernkontrollen. Men synes det kunne være en snarvei på den til tvguide, selv om man kan komme seg rett inn på den menyen i høyre, som jeg har glemt navn på.

Trykker man ned skrollehjul, ev skroller det, kommer det opp en liten meny man kan aktivere, den inneholder endimmensjonal tvguide.

Ellers er den store tvguiden tilgjengelig via hjem, den er raskere enn den lille, merkelig nok. Den store er også raskere enn adb tuneren fra canal digital.

Før denne tven, likte jeg best samsung sin smart-tv interface. Denne er ikke helt 100%, men det er mange små detaljer som gir den opplevelser av å være mer som en pc. Feks kan man klikke utenfor flytende menyen, for å lukke de.

Jeg er en systemutvikler, så jeg elsker snarveier. Liker ikke å bli tvunget til å lese mange valg, hvis jeg bare kan gjøre det på reflekser og assosiasjoner.

Alt i alt tror jeg at jeg kan pakke vekk adb dekoderen, gjemme alle fjernkontrollene, med unntak av magic remote eller hva enn den heter . Adb støttet jo aldri hdmi cec, som jeg synes er irriterende.

Ps. Jeg har to buer i leiligheten, samt buet balkong. Hos meg ser den ut som den er i sitt rette element, designmessig. Jeg digger buene i leiligheten, bryter opp de harde gipskantene og flatene.

Damen har sagt overraskende lite om tven, men brødrene vil på filmkveld. He he.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra LG nå etter at en av deres "produktspesialister" har sett på bildene.

1. De på chatten sa feil, man må ha 8 døde subpixler for at det skal bli byttet panel.
    2. De så ikke noe rart på bildene bortsett fra at de mente tven ikke var kalibrert ordentlig. Selv om jeg har nevnt at den har blitt testet i alle forskjellige modus + de 2 og 20 punkts modusene på nettet uten snev av forbedring. Og hvis de i det hele tatt ikke mente tv ikke var kalibrert ordentlig er det jo rart at de sendte ut tven sånn i første omgang? Og ikke tilbyr seg å fikse det uansett?

De tilbydde å hente tven og sjekke den ut, og hvis det ikke var feil på den måtte jeg betale for dette selv.

Mener det er ganske sykt at LG ikke ser på bildene at noe er galt, så det er vel ikke noe poeng å få de til å se på tven om det er kvalitetsstandarden de kjører der. De bør jo se på bildene at noe er galt tenker jeg, og dermed tilby reperasjon gratis.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Service er et ukjent ord for de fleste forhandlere desverre
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette minner også veldig om Panasonics 30-serie :P De prøver ikke bare å ta over Panasonics plass som produsent av highend-skjermer ser det ut til, men også kontroversene rundt.

Men 8 døde subpixler høres fair ut. Det er jo ikke mer enn to helt døde pixler det... derimot er det litt skuffende at de mener at det er akseptable avvik på panelet ditt. Du kan jo enkelt teste om dette potensielt lar seg kalibrere ut ved å sette farge til 0. Er det fremdeles rødt og grønt, så er det jo åpenbart at det ikke lar seg kalibrere på noen som helst måte. Så må man derimot vurdere hvorvidt det forstyrrer normal bruk. VT50-en min har litt uniformitetsproblemer, men det er svært sjelden det faktisk er synlig i normalt innhold. VT60-en er foreløpig rimelig uniform, kun bittelitt avvik helt i sidene som er litt turkisk-aktig, men kun synlig på hvite slides. Tror rett og slett bare at vi må svelge noen kameler i dagens tv-marked selv i toppklassene :/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Dette minner også veldig om Panasonics 30-serie :P De prøver ikke bare å ta over Panasonics plass som produsent av highend-skjermer ser det ut til, men også kontroversene rundt.

Men 8 døde subpixler høres fair ut. Det er jo ikke mer enn to helt døde pixler det... derimot er det litt skuffende at de mener at det er akseptable avvik på panelet ditt. Du kan jo enkelt teste om dette potensielt lar seg kalibrere ut ved å sette farge til 0. Er det fremdeles rødt og grønt, så er det jo åpenbart at det ikke lar seg kalibrere på noen som helst måte. Så må man derimot vurdere hvorvidt det forstyrrer normal bruk. VT50-en min har litt uniformitetsproblemer, men det er svært sjelden det faktisk er synlig i normalt innhold. VT60-en er foreløpig rimelig uniform, kun bittelitt avvik helt i sidene som er litt turkisk-aktig, men kun synlig på hvite slides. Tror rett og slett bare at vi må svelge noen kameler i dagens tv-marked selv i toppklassene :/
    Ja, det er jeg helt enig i. Eneste grunnen til at jeg nevnte de var at de på chatten sa at det ikke skulle være noe i det hele tatt.

Det var smart! Her ser du bilde med 0 på farge på de to første, og 0 på brigtness og ett med vanlig cinema innstiling.
    Det er synlig på alle sendinger så lenge det er noe grått og hvit, og det irriterer meg. Bare det at jeg ser underteksten blir gulere og gulere i midten er svært irriterende. Hadde det ikke vært synlig på sendinger hadde jeg aldri brydd meg om dette.

Hva synes du om bildene? Kan jo prøve å sende de på nytt, har ikke tatt bilde av med 0 farge før.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-img_3118-jpg   LG 55EC930V OLED TV-img_3123-jpg   LG 55EC930V OLED TV-farge00-jpg   LG 55EC930V OLED TV-farge0-jpg  
    Sist endret av Nikkor1; 09-10-2014 kl 18:24

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd dette, har vert å sett denne i butikk alle andre tver så blasse ut. Venter på 65eren men begynner å bli skeptisk, men sånn er det vel med nytt. Synes det er beklagelig at de som er med å utprøve ny tekno blir behandlet slik.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør hvertfall kjøpe den i en butikk med åpent kjøp så du ikke blir stuck med den om den ikke er bra.

Elkjøp har vært veldig fine å ha med å gjøre, de bestilte opp tv nr 3 til meg nå. Men det blir siste forsøk for min del. Om ikke det går blir det enten å teste den flat 55 tommeren som er rett rundt hjørne i samme prisklasse, eller vente noen år til dette blir bedre. Har egentlig mest trua på Samsung sine oled tver fremover som bruker tradisjonel rgb.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør hvertfall kjøpe den i en butikk med åpent kjøp så du ikke blir stuck med den om den ikke er bra.

Elkjøp har vært veldig fine å ha med å gjøre, de bestilte opp tv nr 3 til meg nå. Men det blir siste forsøk for min del. Om ikke det går blir det enten å teste den flat 55 tommeren som er rett rundt hjørne i samme prisklasse, eller vente noen år til dette blir bedre. Har egentlig mest trua på Samsung sine oled tver fremover som bruker tradisjonel rgb.
    Ja var på Elkjøp, men skjermen din ser jo ikke ut dette har jeg ikke godtatt. Tror nokk vi må vente litt lenger dette er jo så nytt må vel slite litt til på plasmaen. Uansett ergelig har så lyst på ny skjerm.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.

Ble grønn/gullstikket i midten bedre ved kalibrering, og har du trua på at dette kan forbedres med ny fw fra lg? Min har også det grønn/gull stikket i midten og det irriterer vettet av meg. Det synes jo svært ofte når man ser på tv sendinger, men ikke så mye i film.
    Tven burde få terningkast 2-3 om det er meningen at fargetempraturen skal være så lite uniform... Det er jo helt elendig. Hvis du ser på side 3 ser du bilde eksempler fra tven min.

Hva tenker du 980W VS 9300V? Har 980W bedre panel og farger mener du?
    Hvis det er tilfelle er jo 970W på expert til 19777kr et bedre kjøp.

Supert om du kan svare på dette.

Gul/grønn-stikket ble borte, men uniformiteten er jo den samme etterpå. Det vil si at området rundt da får noe varmere fargetemperatur enn det skulle vært. Avviket er ikke veldig stort, men det er godt synlig når en fyller hele skjermen med samme gråtone. I film ser man det normalt ikke. Hvis alle skjermer med ulineær gråtone/lysstyrke skulle fått terningkast 2-3, så ville det vært høyeste karakter i dagens marked. Nevn en TV med helt lineært panel, uansett type panel?
    Er ikke så lett å bedømme bilder tatt av skjermen syns jeg, for jeg vet av erfaring at kamera forsterker avvikene relativt mye. Men dersom bildene du har lagt ut gjenspeiler opplevelsen av skjermen 100%, så vil jeg si avviket er større på din enn på skjermen jeg kalibrerte.

Den 980W jeg var med å teste, hadde ikke tilsvarende ulineær gråskala. Ikke klarte vi å fremprovosere IR/innbrenning på den i testperioden heller.

970W er vel en LCD TV, og har ikke bildedynamikken OLED-ene byr på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert Gorm da sparer jeg pengene så du noen problemer med motion? ser flere har noen problemer med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som sliter med fargeproblemene. Prøv disse innstillingene. Kanskje de hjelper.

http://www.avsforum.com/forum/40-ole...l#post27282346

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt meningsløst å justere gråskala og fargerom basert på målinger gjort på en annen skjerm! Ikke kan det hjelpe på uniformitets-avvik heller. Virker også helt tullete de innstillingene som er gjort her, med så stort avvik kun på 40 IRE, og null korrigering på punktene rett over og under?

Supert Gorm da sparer jeg pengene så du noen problemer med motion? ser flere har noen problemer med det.
    Bare så det er sagt, jeg har ikke sett TV-sendinger på denne skjermen, kun bluray. La merke til at den var dårlig på allerede konvertert materiale (motion judder). Som f.eks filmklipp i menyene på bluray film (60Hz). I rettferdighetens navn er jo dette også elendig "kildemateriale". I selve filmen syns jeg ikke den var spesielt mye verre enn andre TV-er der interpoleringen er skrudd av. Med interpolering av det ikke noe judder, men så interpoleringen introduserte mye "utsmøring av bildet" i komplekse scener. Litt ala det jeg har på en Samsung skjermen hjemme, og forøvrig Panasonic plasma-en jeg hadde tidligere. Interpoleringen er f.eks mye bedre på Sony og Epson projektorer. Med den prosessorkraften som befinner seg i moderne TV-apparat, er det merkelig at de ikke klarer bedre interpolering?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er helt meningsløst å justere gråskala og fargerom basert på målinger gjort på en annen skjerm! Ikke kan det hjelpe på uniformitets-avvik heller. Virker også helt tullete de innstillingene som er gjort her, med så stort avvik kun på 40 IRE, og null korrigering på punktene rett over og under?(...)
    Jeg skal ikke late som jeg kan noe om dette, fordi det gjør jeg ikke . MEN hvorfor vil ikke det funke? Forstår at det finnes avvik ved produksjon, men vil ikke panelene være nogenlunde like? 40 IRE sier meg generelt lite. Leste bare tilbakemeldingene som var på de innstillingene og de var generelt positive.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0