LG 55EC930V OLED TV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så de ville ikke bytte panelet selv om lg sa de skulle? Det høres jo drøyt ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Du kan bruke denne siden til å sjekke fargene. Er grått/hvit og gult denne sliter med.
    https://www.youtube.com/watch?v=w99N-qMPUUw

Jeg er på tv nr 2 nå. Første tv'en hadde ekstremt ujevnt gult og grått, så på tv sendinger ser man helt klart og tydelig at midten av bildet er mørkere enn resten på grå og hvite bakgrunner.

Tv nr 2 er kanskje en liten brøkdel bedre, men man ser fortsatt LETT at bildet er mørkere i midten enn resten av bildet på hvite/grå tv sendinger. Ekstremt irriterende. Tv nr 2 har i tillegg fått to døde pixler som synes på grått og grønt bilde.

Det er ikke sånn at jeg leter etter feil heller, dette ser man lett og det er sykt frustrerende siden resten av tv'en er så bra.

Usikker på om jeg skal vente til at elkjøp for inn nytt parti, eller hente tv nr 3 nå med engang.
    Kjøpte min på lørenskog og er redd tv nr 3 der er like dårlig.
    Tror at du får løst mye av problemene (ikke piksel feilene selvfølgelig) med en ordentlig kalibrering. Vet ikke om denne er noe bra, men det er verdt ett forsøk: http://televisions.reviewed.com/cont...ew/the-science

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hentet og testet i dag.
    Ser også noe ujevn grå og litt gulning i midten, i hvite scener.

Panorering går bra i filmmodus, særlig etter oppdatering. Netflix hadde svært god kvalitet. Veldig god innsynsvinkel.

Buen har en funksjon hos meg, jeg kan se på tv fra kjøkkenet også. SSamsungen måtte vris mye for å kunne se fra siden.
    Sortnivå er fantastisk. Øko modus er boss (hakkete og pikselert, samt den skalerer merkelig i økonomi modus).

Alt i alt, overgår den alt jeg har sett av TVer. Den er ikke perfekt og jeg har ikke kalibrert den. Det er for.øvrig også en plasma effekt, ved at lysintensitet endres etter hvor mye hvitt som vises på skjermen.

Den lille fjernkontrollen med gyroskop fungerer bra og er lett å bruke. Oppsett av tven er svært enkelt og stilig, gjennom en morsom wizard. Som alle vet, er også oled ekstremt kompakt.

Jeg har ikke helt funnet ut om jeg kan ha lg logoen lysende når tven er påslått også. Til min store skuffelse, så ikke damen den store forskjellen. Men jeg har irritert meg over lyslekkasje og dårlig sortnivå i mange år.

Moralen hittil :ikke perfekt, men det beste jeg har sett. Jeg har sjekket ut samtlige highend modeller, også 4k, fra de største produsenter. Jeg synes egentlig ikke at de gir noe bedre bilde.

Jeg synes panelet er ekstremt raskt, i starten er det nesten litt ekkelt. Hvis jeg feks spoler, blir det ikke grøt, jeg merker at den oppdaterer veldig kjapt.

Foten likte jeg også veldig godt. Har ikke testet andre appen enn Netflix. Litt rart det ikke er t9 på tastaturet, men jeg har ingen ønske om å skrive romaner på tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps. Dere som bruker Canal Digital adb med kabel: velg Canal (ikke canal+). Deretter velg remote 2.

Da kan man styre dekoderen også via den lille fjernkontrollen.
    Jeg skal teste tven mer i kommende dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    (...)Den er ikke perfekt og jeg har ikke kalibrert den. Det er for.øvrig også en plasma effekt, ved at lysintensitet endres etter hvor mye hvitt som vises på skjermen.(...)
    Få den kalibrert så blir du enda mer fornøyd. Det har verdt hver eneste krone!

"plasma effekten" kommer av noe som heter ABL (Automatic Brightness Limiter). Har sett flere klage over det, men vet ikke om det er noen løsning på det. Usikker på om det er noen måte å skru den av på EC930, men du kan ta en titt.

https://www.youtube.com/watch?v=rHndICrpxqs

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moralen hittil :ikke perfekt, men det beste jeg har sett. Jeg har sjekket ut samtlige highend modeller, også 4k, fra de største produsenter. Jeg synes egentlig ikke at de gir noe bedre bilde.
    Bildekvaliteten er bedre enn de andre tvene på markedet helt klart, men det hjelper jo ikke når bildet er såpass ujevnt... Savner faktisk min HU8505 nå, og angrer på at jeg leverte den tilbake. Greit nok, sortnivået er bedre på denne, men den hadde da hvertfall jevnt panel.

At du også har ujevnt panel sier jo litt om denne modellen..

Nå har jeg leste ekstremt mange innlegg ang denne modellen, og av de xx jeg har lest er det kun 2stk som har hatt jevn bakgrunnsbelysning.

Jeg synes hvertfall ikke du skal si deg fornøyd med at bildet skal være gult i midten på en oled tv. Hele poenget med oled trodde jeg var at nå kunne man endelig få helt jevnt panel, men der tok jeg grundig feil.

Jeg ser heller ikke hvordan denne tven skal bli så mye bedre kalibrert når panelet er såpass ujevnt... Jeg har prøvd alle mulige innstillinger som ligger på nett og midten er gul uansett hva.

Dukket forresten opp en død piksel midt i skjermen i sted, så da er jeg helgardert at de bytter panelet mitt vaktmestern. :P

Her er tre bilder fra vanlige sendinger + pixelfeilen som dukket opp midt i skjermen. Rosa i sidene og gulskjær i midten. Samme hvilken innstilling jeg har prøvd er det der. Testet to tver også.

Men uansett, skal ikke ødelegge gleden din. Hvis du er fornøyd med at det er sånn er det bra.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-bilde-1-jpg   LG 55EC930V OLED TV-bilde-3-jpg   LG 55EC930V OLED TV-img_3146-jpg   LG 55EC930V OLED TV-img_3143-jpg   LG 55EC930V OLED TV-img_3140-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lest en del som har slitt med lignende, men da også mange som har rettet problemet ved en god kalibrering. Usikker på om problemet er selve panelet eller horible innstillinger :S.

Ang. piksel feil, lever den inn hvis den plager deg. Bør ikke være noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser min ut LG 55EC930V OLED TV-sam_2124-jpg LG 55EC930V OLED TV-sam_2125-jpg Dette levert fra en pc via HDMI2 med 1920x1080 RGB Full (0-255) og HDMI Black level på tven satt til High (0-255) under picture options en plass

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten er bedre enn de andre tvene på markedet helt klart, men det hjelper jo ikke når bildet er såpass ujevnt... Savner faktisk min HU8505 nå, og angrer på at jeg leverte den tilbake. Greit nok, sortnivået er bedre på denne, men den hadde da hvertfall jevnt panel.

At du også har ujevnt panel sier jo litt om denne modellen..

Nå har jeg leste ekstremt mange innlegg ang denne modellen, og av de xx jeg har lest er det kun 2stk som har hatt jevn bakgrunnsbelysning.

Jeg synes hvertfall ikke du skal si deg fornøyd med at bildet skal være gult i midten på en oled tv. Hele poenget med oled trodde jeg var at nå kunne man endelig få helt jevnt panel, men der tok jeg grundig feil.

Jeg ser heller ikke hvordan denne tven skal bli så mye bedre kalibrert når panelet er såpass ujevnt... Jeg har prøvd alle mulige innstillinger som ligger på nett og midten er gul uansett hva.

Dukket forresten opp en død piksel midt i skjermen i sted, så da er jeg helgardert at de bytter panelet mitt vaktmestern. :P

Her er tre bilder fra vanlige sendinger + pixelfeilen som dukket opp midt i skjermen. Rosa i sidene og gulskjær i midten. Samme hvilken innstilling jeg har prøvd er det der. Testet to tver også.

Men uansett, skal ikke ødelegge gleden din. Hvis du er fornøyd med at det er sånn er det bra.
    Jeg tror din er mer ekstrem enn min.
    PS. Jeg la inn de ISF-tallene som var tidligere i artikkelen og jeg synes bildet ble bedre.
    Jeg merker ikke noe til fargeujevnhetene når jeg ser på bilder som ikke er helt jevn hvit eller grå.
    Det skal sies at jeg har ikke sittet 90 grader foran tven heller, når jeg så at det var gulskjær i midten.

Jeg brukte ISF slot 1 for kalibreringen som ligger ute tidligere i tråden.
    PS. Kl 16 publiserer jeg et blogginnlegg med noen bilder i, der jeg skriver litt om oled. Bildene har jeg tatt selv, noen av de viser OLED vs Samsung 6715.
    6000 serien er jo ikke dyreste TVen, men jeg synes faktisk at 6715 er vel så bra som 8005 jeg hadde før den. 6715 har mattere panel.

Begge samsungene slet med clouding, light bleed og halo-effekten. De hadde gjerne i teorien hatt jevn farge, hvis det ikke var for clouding, light bleed og halo-effekten. Jeg la også merke til at samsung har "sotet" panelene sine langs kanten (sikkert for å maskere light bleed).

Nå vet jeg at Samsung ikke er det ypperste i kvalitet av LCD med LED, men det er jo det merket flest folk har, samt det er jo min referanse for hva jeg ikke vil ha... Jeg ville jo aller helst sett at jeg fant en perfekt TV, men kanskje det må bli en annen teknologi, laser?

----

Status quo eller hva jeg skal si, er for min del:
    Jeg tror jeg beholder OLEDen, men jeg må sjekke nøyere etter svakheter som døde piksler, piksler som henger, m.m. Jeg må også kjøre litt flere typer tester. Jeg vil nok avdekke svakheter og mangler, irritasjonsmomenter og bugs i alt jeg tester. Men spørsmålet er om de tingene vil plage meg i dagen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg solgte min Panasonic VT 50 og kjøpte først sony 65x8505b (på torsdags happy hour). Det var en bra tv i lyst rom. Men elendig sort nivå som var veldig merkbart i mørkt rom plus at den hadde litt bleeding her og der. Bytta den inn og betalte mellomlegg til Samsung 65hu7505. Samsungen var veldig bra når man satt rett foran den, men hadde elendig innsynsvinkel + lav vifte støy. Fikk pengene tilbake for samsungen og kjøpte denne Oled tven. Oleden er klart best og blir selv om den er 10 tommer mindre. Null støy, kjempe bra innsynsvinkel og sort som ikke kan måles av plasma engang. Den er i en annen liga enn LCD skjermene.
    Sist endret av magnusr; 09-09-2014 kl 14:26

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Jeg solgte min Panasonic VT 50 og kjøpte først sony 65x8505b (på torsdags happy hour). Det var en bra tv i lyst rom. Men elendig sort nivå som var veldig merkbart i mørkt rom plus at den hadde litt bleeding her og der. Bytta den inn og betalte mellomlegg til Samsung 65hu7505. Samsungen var veldig bra når man satt rett foran den, men hadde elendig innsynsvinkel + lav vifte støy. Fikk pengene tilbake for samsungen og kjøpte denne Oled tven. Oleden er klart best og blir selv om den er 10 tommer mindre. Null støy, kjempe bra innsynsvinkel og sort som ikke kan måles av plasma engang. Den er i en annen liga enn LCD skjermene.
    Ja, jeg liker operativsystemet også.
    Før jeg testet LG, tenkte jeg at det var kjipt at de ikke gikk for GoogleTV.
    På en måte synes jeg det fremdels (på grunn av utvalget av apps), men samtidig synes jeg WebOS fungerte VELDIG bra.
    Realistis sett, er det nok bare HBO Nordic jeg vil savne, etter overgangen fra Samsung. Er litt usikker på om jeg skal si opp abb-et, eller bruke en PC og sende det trådløst.

Tok å chattet med Canal Digital i sted, de reaktiverte ene kortet jeg har liggende og parret mot CI-modulen.
    En kanalskann senere (SMATV, C+), har jeg nå kanaler og EPG på LG-en, uten ADB. Var ingen ventetid før alle kanalene var aktive.
    For testing fremover, bruker jeg bare antenne-ut fra ADB og kobler dne videre til TVen. (Slik at jeg ikke mister serieopptak, før jeg har bestemt meg for om jeg liker løsningen).

Det må kobles disk til tven for å ta opp, men jeg tror jeg har en 2.5" 500gb liggende (en laptopdisk jeg byttet ut med ssd for evigheter siden).
    Alternativet er vel å bruke minnepinne, men jeg ser for casual på TV til at det skal fungere. Tror jeg må ha 500Gb i alle fall.

Kort fortalt: IDTV fungerer med C+ kabeltv

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Howdy folkens, litt mye mas fra meg i tråden, men håper det går greit.
    Her er blogginnlegget mitt: http://mjelde.blogspot.no/2014/09/ov...ed-er-her.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser dere noen bilde eksempler.

F.eks TV Norge bildet. Her ser du at midten og toppen er mørkere enn resten av bildet og at sidene er rosa aktig.
    Slik er alle bilder med hvitt og grått i seg.
    Dette her var litt pussig... det er akkurat slik Panasonics 30-serie plasma så ut i de mest ekstreme tilfellene også. Og jeg har i senere tid sett defekter som går på hvitt og rødt eller hvitt og grønt på andre skjermer også. Tro hva som gjør akkurat disse kombinasjonene så utsatt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCWolfie Vis post
    Har selv lest en del som har slitt med lignende, men da også mange som har rettet problemet ved en god kalibrering. Usikker på om problemet er selve panelet eller horible innstillinger :S.

Ang. piksel feil, lever den inn hvis den plager deg. Bør ikke være noe problem.
    Ja, må gjøre det. Men kan jo ikke holde på sånn her heller, kjøre frem og tilbake til elkjøp hele tiden.. Har sendt bildene til LG og venter på svar fra de, må høre hva de sier til dette. Om de mener det er normalt må jeg nesten droppe tven. Drømme svaret er vel at de vet om problemet og vet løsningen og kan fikse det, og så kan jeg ha denne tven her i mange mange år fremover uten noe problemer.

Magnusr er en av de to jeg har sett som har fått bra panel, så han er heldig.

Fin grafikk på webos´en, men synd de ikke satt enn større cpu. Håper de greier å forbedre det litt i ny sw fremover.

Har testet de innstillingene fra testen på tven, men synes for min del at det ble litt for mye rødskjær da.
    Jeg bruker Cinema innstililingen, setter gama på 2,4 og varmetemp på middels eller warm 1, det synes jeg blir best.

Merker forøvrig ikke noe til ujevnhetene jeg heller når det ikke er grått eller hvitt i bildet, men det er det jo ikke så mye av når man bruker tven til tv titting egentlig. Synes det meste er hvitt eller grått..Vegger, himmel osv osv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Dette her var litt pussig... det er akkurat slik Panasonics 30-serie plasma så ut i de mest ekstreme tilfellene også. Og jeg har i senere tid sett defekter som går på hvitt og rødt eller hvitt og grønt på andre skjermer også. Tro hva som gjør akkurat disse kombinasjonene så utsatt?
    Nei, si det. Man kan jo begynne å lure på hva slags teknikk LG egentlig bruker på panelene sine. Husker når jeg kjøpte meg den nye macbook pro retinaen for to år siden, og bildet var så gult og rosa at det var ikke mulig engang.. Til og med eple logoen bak var rosa istedenfor hvit. For ikke å snakke om IR etc som dukket opp.

Må vel være at LG(og alle andre) vet at flesteparten ikke klager på feil som dette, som gjør at de dropper mye av kvalitetssikringen for å tjene mest mulig penger. Forbrukere burde klage mye mer.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-img_0224-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, si det. Man kan jo begynne å lure på hva slags teknikk LG egentlig bruker på panelene sine. Husker når jeg kjøpte meg den nye macbook pro retinaen for to år siden, og bildet var så gult og rosa at det var ikke mulig engang.. Til og med eple logoen bak var rosa istedenfor hvit. For ikke å snakke om IR etc som dukket opp.

Må vel være at LG(og alle andre) vet at flesteparten ikke klager på feil som dette, som gjør at de dropper mye av kvalitetssikringen for å tjene mest mulig penger. Forbrukere burde klage mye mer.
    Hissig den mac'en ja :P
    Ellers kan jeg si at min insane PVR-hack nå er fullført.
    Deleliste:
    1. 2.5" laptopdisk, 500Gb
    2. USB->Sata adapter jeg fikk med samsung 840 ssd
    3. 1cm^2 borrelåsteip

Jeg måtte inn i diskpart for å slette recovery partisjoner på disken jeg skulle bruke, men slet med å få den til å fungere på TVen.
    Fant ut at det var to problemer som var årsaken: Forlengelseskabel, samt at den ikke støttet eXFAT.
    Når jeg fjernet forlengelseskabelen, sa den at formatet ikke var støttet og at jeg måtte ha den inn i en Windows maskin.
    Prøvde NTFS og det fungerte knall! Jeg har ikke prøvd noen opptak enda, det kom en for å kjøpe Samsung Tven, så nå har jeg solgt begge samsungtvene mine. Veldig lett å selge en hvit smarttv :P Var 0 prutemonn, når jeg hadde 3 personer som ville hente den i dag, he he.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Jeg har merket en ting, som jeg ser fra siden: Det er buler/ujevnhet i selve panelet (ser nesten ut som bulker).
    Har dere det også? (se inn på panelet fra siden, når tven er slått av).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Jeg har merket en ting, som jeg ser fra siden: Det er buler/ujevnhet i selve panelet (ser nesten ut som bulker).
    Har dere det også? (se inn på panelet fra siden, når tven er slått av).
    Ja. Men det synes hvertfall ikke under sendinger.
    Magnusr hadde vel det samme sa han.

Men man ser jo det bare om man står et stykke i fra på siden, hvis du går helt inntil så ser man at det ikker er bulk likevell.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men det synes hvertfall ikke under sendinger.
    Magnusr hadde vel det samme sa han.

Men man ser jo det bare om man står et stykke i fra på siden, hvis du går helt inntil så ser man at det ikker er bulk likevell.
    Stemmer det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Stemmer det.
    OK Ja, samme her. Jeg ser det bare fra ca 45 grader, når jeg står ca 4 meter unna og beveger meg sidelengs.
    Dvs da danser refleksjonene. Det kan jo være at det ikke er buler, men refraksjoner (brytning mellom glass og oled-matrisen).
    Det er uansett ikke synlig forfra og heller ei med bilde på.

ELlers: Jeg er overrasket over hvor lite lys skjermen reflekterer. Jeg lurer på om buen hjelper på dette altså, samt det må være et bra belegg
    Samsung LED-LCD-tvene var ca umulig å bruke når solen gikk over askøy i bergen (har balkongdører og slikt mot sjøen, fra bergen). Da måtte lameller lukkes :P

----

Hvis dere prøver PVR og finner ut en enkel måte å hoppe dager på, gi gjerne en lyd. (kan være det står i manualen, men jeg liker ikke å lese manualer).
    Å planlegge opptak fungerte greit. Det ser ut som man kan ha flere lagringsenheter også, man kan i alle fall velge lagringsmedium når man planlegger opptak. I teorien kan man da bruke f.eks. 3 x 128mb minnepinner eller noe :-P (jeg har ikke testet, derfor sier jeg i teorien).

Nå har jeg borrelåset en 2.5" disk fast i cam-modulen.

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0