LG 55EC930V OLED TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 217
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Les opp på 9800 tread på avs vegas har nå vs 9800 mot 9300 change his mind

http://www.avsforum.com/forum/40-ole...hread-201.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Les opp på 9800 tread på avs vegas har nå vs 9800 mot 9300 change his mind

http://www.avsforum.com/forum/40-ole...hread-201.html
    etter å ha lest litt på avs forum konkluderer jeg med Vegas OLED er en tulling. Vanskelig å svare på om EA970 (9800) er bedre enn EC930 (9300), men det kan neppe være så store forskjeller at EA970 er overlegen på bildekvalitet.
    Sist endret av DCWolfie; 09-07-2014 kl 21:13

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCWolfie Vis post
    etter å ha lest litt på avs forum konkluderer jeg med Vegas OLED er en tulling. Vanskelig å svare på om EA970 (9800) er bedre enn EC930 (9300), men det kan neppe være så store forskjeller at EA970 er overlegen på bildekvalitet.
    Jeg har lest litt rundtom på nettet og ryktet sier at EC930 er bedre enn EA970.
    Det skal visst være mindre problemer, samt ujevn grått skal visst være mindre problemer med.
    EA970 slet visst med at på grått bilde, var det mørkere i høre hjørne (veldig vanlig problem).
    Det skal også være forbedringer på passiv kjøling (luftehull), som visstnok skal øke levetiden.

I tillegg har angivelig EC930 bedre maskinvare (raskere prosessor blant annet).
    Men jeg tror de kanskje har ca samme panel (bare gjetter), men at produksjonsproblemer kanskje har blitt minsket. I tillegg har den jo nyere elektoronikk og programvare, samt man kan jo vegghenge EC930 og man slipper plexiglass foten.

Jeg ser EC930 støtter apt-x lyd, "private sound sync", HbbTV (hva enn det er),
    EC930 har også HDMI 2.0 ser jeg,

LG selv promoterer den nye med:

• Pixel Dimming
    • 4 Color Pixel
    • Life-like Color
    • True Black
    • LG Smart+ TV

Men jeg tror at den forrige modellen også hadde 4 color pixel. Life-like color, vanskelig å si.. Noen sier EC930 har en bedre fargeovergang.
    Når det gjelder true black, vet jeg ikk ehva det er. Om det bare er sånn som alle oleds er.. (siden pikslene slås av).
    Pixel Dimming er i alle flal det å dimme individuelle pisler. Jeg antar det må være der på EA970 også, selv om det ikke averteres hos lg.com

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, fant en forklaring på hbbTV: http://www.aftenposten.no/digital/NR...V-7582334.html

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 color pixel (LG patent) er det som har bidratt til at at LG nå er eneste produsent av OLED. Det betyr rett og slett at du har røde, grønne, blå og hvite piksler. De hvite sørger for å avlaste blått ved visning av hvit- og gråtoner, og sikrer lengre levetid på panelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    4 color pixel (LG patent) er det som har bidratt til at at LG nå er eneste produsent av OLED. Det betyr rett og slett at du har røde, grønne, blå og hvite piksler. De hvite sørger for å avlaste blått ved visning av hvit- og gråtoner, og sikrer lengre levetid på panelet.
    Jeg leste at mange av EA modellene slet med at subpixels (det er vel de hvite kanskje?) gikk i stykker, innen 2 uker.
    Forhåpentligvis er dette fjernet på EC modellene :-P (kan jo ha vert en first batch greie også).

Jeg lurer på om jeg skal bare kjøpe en EC930.. Egentlig vil jeg ha 4K og 65"; men de koster nok 50-60.000 ved lansering antar jeg. Kanskje bedre å kjøpe en 55" 1080P og selge den for ca 14-15 til neste sommer. Da kan jeg kvitte meg med siste samsung smarttven også, før den er verdt 0 kroner :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Jeg har lest litt rundtom på nettet og ryktet sier at EC930 er bedre enn EA970.
    Det skal visst være mindre problemer, samt ujevn grått skal visst være mindre problemer med.
    EA970 slet visst med at på grått bilde, var det mørkere i høre hjørne (veldig vanlig problem).
    Det skal også være forbedringer på passiv kjøling (luftehull), som visstnok skal øke levetiden.

I tillegg har angivelig EC930 bedre maskinvare (raskere prosessor blant annet).
    Men jeg tror de kanskje har ca samme panel (bare gjetter), men at produksjonsproblemer kanskje har blitt minsket. I tillegg har den jo nyere elektoronikk og programvare, samt man kan jo vegghenge EC930 og man slipper plexiglass foten.

Jeg ser EC930 støtter apt-x lyd, "private sound sync", HbbTV (hva enn det er),
    EC930 har også HDMI 2.0 ser jeg,

LG selv promoterer den nye med:

• Pixel Dimming
    • 4 Color Pixel
    • Life-like Color
    • True Black
    • LG Smart+ TV

Men jeg tror at den forrige modellen også hadde 4 color pixel. Life-like color, vanskelig å si.. Noen sier EC930 har en bedre fargeovergang.
    Når det gjelder true black, vet jeg ikk ehva det er. Om det bare er sånn som alle oleds er.. (siden pikslene slås av).
    Pixel Dimming er i alle flal det å dimme individuelle pisler. Jeg antar det må være der på EA970 også, selv om det ikke averteres hos lg.com
    Ja, det er vell ca. samme oppfattning av hva jeg og har fått. Jeg satser heller på 2.gen. Virker som at ett år med R&D har hjulpet mye. Stemmer, i tillegg har den WebOS som er ganske snasent, selv om man egentlig ikke bør fokusere så mye på det.

Det blir nok en 55EC930 her .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCWolfie Vis post
    Ja, det er vell ca. samme oppfattning av hva jeg og har fått. Jeg satser heller på 2.gen. Virker som at ett år med R&D har hjulpet mye. Stemmer, i tillegg har den WebOS som er ganske snasent, selv om man egentlig ikke bør fokusere så mye på det.

Det blir nok en 55EC930 her .
    Jeg tenkte: SKITT AU! (viste den på skjermen til damen og spurte om det ikke var en fin tv).
    Så jeg bestilte den nå, de hadde den på Lefdal, står det.. (hvis lagerstatus er riktig).

Måtte velge collect @ store. Det er jo åpent kjøp i 30 dager, ser jeg..
    Det jeg trenger da, er gode måter å avdekke problemer/svakheter (døde piksler, ujevn farge, o.a.).
    Hvordan kan jeg avdekke dette best mulig? Eksisterer det et sett med tester man kan kjøre gratis? En webside eller en applikasjon? (linux eller windows). Eller eksisterer det en Android app for å teste tver?

--

Btw jeg er litt skuffet over at EC930 ikke har H265 :S Den kodeken kan jo fint brukes til strømming av 1080P også.... Men man kan jo alltids med HDMI 2.0 slenge på en ekstern liten boks. (kanskje det kommer en chromecast 2.0 med H265 eller noe, hvem vet).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. Hærlig! Bestiller min i slutten av denne mnd Del gjerne erfaringer når du får den.

Hmm... LG OLED sine piksler består av WRGB (4 Color Pixel) så det mest logiske er vell å prøve med en hvit, rød, grønn og blå bakgrunn for å se om det er noen døde piksler.

Er ikke H.265 bare nødvendig for 4K materiale?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste at mange av EA modellene slet med at subpixels (det er vel de hvite kanskje?) gikk i stykker, innen 2 uker.
    Forhåpentligvis er dette fjernet på EC modellene :-P (kan jo ha vert en first batch greie også).

Jeg lurer på om jeg skal bare kjøpe en EC930.. Egentlig vil jeg ha 4K og 65"; men de koster nok 50-60.000 ved lansering antar jeg. Kanskje bedre å kjøpe en 55" 1080P og selge den for ca 14-15 til neste sommer. Da kan jeg kvitte meg med siste samsung smarttven også, før den er verdt 0 kroner :P
    Om du tror du får 14-15-000 kr for den neste sommer er du veldig optimistisk....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte: SKITT AU! (viste den på skjermen til damen og spurte om det ikke var en fin tv).
    Så jeg bestilte den nå, de hadde den på Lefdal, står det.. (hvis lagerstatus er riktig).

Måtte velge collect @ store. Det er jo åpent kjøp i 30 dager, ser jeg..
    Det jeg trenger da, er gode måter å avdekke problemer/svakheter (døde piksler, ujevn farge, o.a.).
    Hvordan kan jeg avdekke dette best mulig? Eksisterer det et sett med tester man kan kjøre gratis? En webside eller en applikasjon? (linux eller windows). Eller eksisterer det en Android app for å teste tver?

--

Btw jeg er litt skuffet over at EC930 ikke har H265 :S Den kodeken kan jo fint brukes til strømming av 1080P også.... Men man kan jo alltids med HDMI 2.0 slenge på en ekstern liten boks. (kanskje det kommer en chromecast 2.0 med H265 eller noe, hvem vet).
    Du kan bruke denne siden til å sjekke fargene. Er grått/hvit og gult denne sliter med.
    https://www.youtube.com/watch?v=w99N-qMPUUw

Jeg er på tv nr 2 nå. Første tv'en hadde ekstremt ujevnt gult og grått, så på tv sendinger ser man helt klart og tydelig at midten av bildet er mørkere enn resten på grå og hvite bakgrunner.

Tv nr 2 er kanskje en liten brøkdel bedre, men man ser fortsatt LETT at bildet er mørkere i midten enn resten av bildet på hvite/grå tv sendinger. Ekstremt irriterende. Tv nr 2 har i tillegg fått to døde pixler som synes på grått og grønt bilde.

Det er ikke sånn at jeg leter etter feil heller, dette ser man lett og det er sykt frustrerende siden resten av tv'en er så bra.

Usikker på om jeg skal vente til at elkjøp for inn nytt parti, eller hente tv nr 3 nå med engang.
    Kjøpte min på lørenskog og er redd tv nr 3 der er like dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ser dere noen bilde eksempler.

F.eks TV Norge bildet. Her ser du at midten og toppen er mørkere enn resten av bildet og at sidene er rosa aktig.
    Slik er alle bilder med hvitt og grått i seg.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder LG 55EC930V OLED TV-bilde-1-jpg   LG 55EC930V OLED TV-bilde-2-jpg   LG 55EC930V OLED TV-bilde-3-jpg   LG 55EC930V OLED TV-bilde-5-jpg  

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Om du tror du får 14-15-000 kr for den neste sommer er du veldig optimistisk....
    Gjenstår å se, he he... Kan være det ikke går.
    Jeg ANTAR at 55" ikke dropper så veldig mye.

Det er jo ingen andre enn LG som kommer med overkommelig priset OLED - i år, så jeg tror egentlig ikke LG har så veldig store incentiver for å droppe 55" alt for lavt. De skal jo selv selge LCD-modeller med led-lys, samt 4K LCD modeller.

4K 55" utgaven er jo droppet, så det blir jo 65" og 77" som blir de dyre tilkommerne. De vil nok droppe mest i pris.
    Jeg tror nok 55" 1080P utgaven dropper litt, men det er ikke sikkert den går ned veldig mye. Fjorårets modell er jo ikke nevneverdig billigere enn årets modell og den blir nok bare faset ut.

Jeg sjekket finn.no i går og det lå ute 0 stk OLED.
    Nå vil nok denne selge bra altså, men jeg antar at OLED vil holde seg greit i pris frem til neste sommer.

Kan jo være jeg "brenner" meg litt altså, men uansett er det jo "billigere" (mindre dyrt) å kjøpe en 55" oled vente-tv, som jeg bytter ut med en 65" oled neste år, enn å kjøpe en 65" oled om 1-2 mnd når den slippes.

(dvs mtp. utlegg, verditap og TCO (total cost of ownership).

---
    Hvis mot formodning alle prisene skulle rase mye mer enn jeg antar, er jeg glad uansett. Da blir jo relativt sett 65" også mye billigere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ut å hente tven i ettermiddag. Hvis jeg er "heldig", blir jeg syk(ere) :P
    Ble forkjølet i natt, litt slapp og slikt nå. Kanskje jeg blir sykere i løpet av uken og må være hjemme å teste OLED.. hahaha..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene dine ser ikke mye dåligre ut en 970 som had sorte uhjevnheter men din har et gulstikk som sikkert kan kalibreres vekk.
    Hvordan er bevegelsene på din mot avs opp og ned kommentarene? noe hakking?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser grått og gult ut?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du? Det er det som irriterer meg siden bildet blir mørkere i midten.Går det ann å kalibrering bare sidene? Hva med det rosa da?

Har ikke merket noe på det, ser egentlig ikke etter sånn.. Vil bare at bildet skal være bra.

Tven har jo også to blå døde pixler, så lg kan bytte panelet om jeg ønsker.

Hva tror du egentlig? Jeg har egentlig mest troa på at godt panel om lg bytter panel på den vs jeg henter enda en på elkjøp..

Kom i kontakt med en på lg Sverige som skal se på bildene og gi tilbake melding i morgen, virket som han hadde peiling. Kanskje de kan forklare om de vet om noen løsning sw update.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lg nordic beklaget 970 min som de blå døde fikk pengene tilbake etter elendig service instilling fra city radio i trondheim

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern Vis post
    Lg nordic beklaget 970 min som de blå døde fikk pengene tilbake etter elendig service instilling fra city radio i trondheim
    Så LG fikset alt for deg og du fikk pengene av de?

Det høres jo betryggende ut det. Hvis jeg lar LG reparere tven så mister jeg vel åpent kjøp hos elkjøp, så det ville jo vært kjipt å være stuck med tven. Føler servicen til LG har vært svært bra hittil, virker som det vil løse problemet mitt, i motsettning til f.eks Samsung som alltid sa at slik skulle det være.

Ville du hentet enda en tv hos elkjøp eller latt lg reparere den? Regner med at panelet byttes hvis de må fikse de to blå pixlene?, så da blir vel bildet forhåpentligvis bedre i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv din blir reparert av din lokale tv verksted som i mitt tilfelle slo seg helt på bakbeina over tlf med påstander som jeg ikke var enig i og er helt mot lg sin policy. Hadde dialog med Lg og raporterte om min oplevelse. Så om pixlene dine ikke kan sees fra sitte avstand eller ikke er midt i skjermen som city radio forklarte var det innen specs....

mine var ikke midt i og selvsagt ikke synelig fra sitteavstand...

Bytt in tvn prøv en ny

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0