LG 55EC930V OLED TV - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11
Viser resultater 201 til 217 av 217
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hårek Vis post
    Plasmaskjermen begynte å skrante, så det ble har jeg fått meg en EC930V. Er klar over alle svakhetene i bildeprosessoren, men må si meg storfornøyd. Fantastisk bilde!
    Liker ikke at den har buet skjerm, men tok den likevel. Den buen blir fort 'usynlig'.

Morsomme ting i manualen:
    "Monter produktet på et sted hvor det ikke forekommer radiobølger".
    "Kontakt kundestøtte en gang i året for å rengjøre delene inne i produktet."
    Morsomt ja.. Jeg satt for øvrig hin dagen og lurte på om de kanskje har forbedret kvaliteten på SD-sendinger?
    (Eller kanskje det er canal digital som har forbedret det).

Jeg brukte en stund IDTV og den var grei å bruke, men på grunn av at jeg bare kunne ta opp det jeg så på, gadd jeg ikke betale 35kr ekstra per mnd for et tilleggskort. Jeg har kjøpt meg den siste ADB dekoderen fra CD nå, den T-We (men jeg gidder ikke bruke T-We). Årsaken for kjøpet er at den støtter HDMI-CEC, som den gamle ADB ikke gjorde. Det er 8 tunere i den også :-) (så man kan fylle disken enda raskere!). Jeg har ikke pakket den opp enda, fikk den for 2-3 uker siden, men problemet er at den gamle har ås mye opptak :P Jeg må vel sikkert kjøre to tunere og flytte over opptakene på den nye, he he.. Så fase ut den gamle ADB når jeg har sett det som må sees.

Ble en digresjon, men jeg er spent på om det er kvalitetsforskjell på ny vs gammel adb

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til DaButcher:

Kan du utdype litt om opplevelsen ved LG(WebOS) sin IDTV? Sitter i dag med en gammel PVR dekoder fra Canal Digital som jeg ikke kan fordra. Har vurdert å prøve meg på IDTV, men det har en tendes til å være treigt og lite brukervennlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCWolfie Vis post
    Spørsmål til DaButcher:

Kan du utdype litt om opplevelsen ved LG(WebOS) sin IDTV? Sitter i dag med en gammel PVR dekoder fra Canal Digital som jeg ikke kan fordra. Har vurdert å prøve meg på IDTV, men det har en tendes til å være treigt og lite brukervennlig.
    Tja, jeg synes det fungerte "ok" egentlig. Men jeg savnet jo flere tunere, du får bare tatt opp det du ser på.
    I praksis betyr dette at hvis du har lagt inn planlagt opptak og ser på noe annet, må du velge å ta opp, eller bytte kanal :-P

Jeg har selv kjøpt den nye T-We dekoderen fra CD til kr. 2000 (jeg kunne bundet meg til 25mbit for et år og fått den billigere). Skal sies at 2000 er vel en "deal" siden jeg er i et sameie som har en totalpakke m. 25mbit bredbånd inkludert. Jeg hadde 50mbit før, men jeg følte ikke det var verdt ekstra utgiften på kr 200 per mnd.

Jeg ville jo fått med Twe funksjonene på 50mbit, men jeg har aldri likt de greiene og aldri brukt det :-P
    Jeg kjøpte en CD cam holder til en samsung for en del år siden, bruker den samme i LGen.. Så hvis du finner en brukt CD CAM på finn eller noe (ev kjenner noen som har den), kan du prøve å låne den. Men du må jo få den parret opp mot kortet når du skal teste, hvis du vil se anent enn NRK. Jeg har flere CD-kort liggende, så jeg bare reaktiverte ene kortet via chatten og koblet antennekabelen ut fra cd dekoderen og så inn i tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner godt til T-We dekoderen, men er usikker på om jeg skal fortsette med CD så vil vente med å envt. kjøpe den.

Tenkte mer på hvordan selve opplevelsen var. Var det treigt? Funket TV-guiden bra? etc. Noe du ikke syntes fungerte?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med OLED-eierne her? Leste tidlig i tråden om flere byttinger av TV, døde piksler etter kun få timer osv. Blir jo ikke fristet til handel av slikt, mye styr med retur og bytte - TVen må jo fysisk tas med... Jeg er veldig glad i plasma'n min og vil egentlig ikke bytte den ut, men irriterer meg mer og mer over at den i praksis fungerer som en stor varmeovn noe som er serdeles upraktisk uten varmepumpe eller lignende som holder tempen i rommet fast.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er svært glad i min. Vesentlig bedre bilde enn min 3 år gamle Panasonic plasma. Har ikke sett en eneste død pixel.
    Menyene er trege, det kunne vært enklere å velge inngang, men det er til å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Kan man se på football uten at det blir mye støy ved panoreringer eller etterslep av siluether? Vurderer på tross av mangel å kjøpe LG sin OLED!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower Vis post
    Hvordan går det med OLED-eierne her? Leste tidlig i tråden om flere byttinger av TV, døde piksler etter kun få timer osv. Blir jo ikke fristet til handel av slikt, mye styr med retur og bytte - TVen må jo fysisk tas med... Jeg er veldig glad i plasma'n min og vil egentlig ikke bytte den ut, men irriterer meg mer og mer over at den i praksis fungerer som en stor varmeovn noe som er serdeles upraktisk uten varmepumpe eller lignende som holder tempen i rommet fast.
    Alt vell! Storfornøyd. Ikke hatt noen problemer med min TV, ingen innbrenninger, ingen døde pixler, ingen synlige fargeforskjeller. Med andre ord, null problemer :-). Tror du trygt kan gå til innkjøp av en LG OLED. Hver hver eneste krone.

Ellers stemmer det "hårek" trekker frem her. Menyene kan være litt treige til tider, men ikke betydlig slitsomt synes jeg. Kjøpte TV'en tross alt pga. bildekvaliteten.

Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos Vis post
    Hei! Kan man se på football uten at det blir mye støy ved panoreringer eller etterslep av siluether? Vurderer på tross av mangel å kjøpe LG sin OLED!
    Ser aldri på fotball, men ta turen innom en forhandler og spør om de kan sette på litt fotball :-). Tror dog jeg kan med trygge ord si at du ikke vil få noe støy eller etterslep. Har hatt null problemer innenfor de titalls filmene jeg har sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved testing i butikk: Husk å be de kjøre oppdatering på TVen, hvis den ikke er koblet til nett. (kjør også sportmodus for sport, filmmodus for annen titting, hvis du skal tste i butikken). Som alle tver, er også OLED satt opp i butikkmodus når den leveres, som gir ALT for mye farge, kontrast og alt for høyt lysnivå :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på en ting. Får man mer detaljert bilde i sorte/grå områder med LG sin TV ift f.e. SONY, Samsung sine TV-er? Eller blir bare bilde svart istedenfor grått?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spm.. Nå har ikke jeg eid så mange TV'er at jeg kan svare særlig godt på det, men jeg har ikke noe problemer å se detaljer/konturer i mørke sekvenser (f.eks. i Gravity). Kontrastnivået på en OLED er jo tross alt uendelig :-).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos Vis post
    Jeg lurer på en ting. Får man mer detaljert bilde i sorte/grå områder med LG sin TV ift f.e. SONY, Samsung sine TV-er? Eller blir bare bilde svart istedenfor grått?
    Man kan kjøre høyere gamma uten at man mister detaljer, og derved også få mer dybde og dypere sort uten å miste detaljer. Dagens LCD-tver(led-bakbelyst) har bare 1500-3000 i native-kontrast. Pioneer Kuro hadde ofte over 50000, og oled har i praksis uendelig. Man bør ha minst 50000 i native-kontrast for å kjøre 2.4 gamma.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig nytt for de som venter på at prisen på denne skal falle - på Fredag ble den satt opp til 25000.
    LG 55EC930V - Priser, tester og tilbud - TV - Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auch...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å til våren fases de ut til fordel for mye dyrere 4K OLED?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt opp TV'en min etter de kalibrerte innstillingene til flatpanelshd anmeldelsen. Selv om det nok ikke er optimalt for akkurat TV'en min så er jeg ganske fornøyd med resultatet. Spørsmålet mitt er om det noen kalibrerte innstillinger for game mode jeg kan prøve? Farge innstillingene for game mode er ikke det samme som i ISF Expert modusen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg en panefeil. Det ble konstatert en grønn konstant lysende pixel. Nå er den inne på service. Det var kjipt siden panelet var så bra.

Oppdatering: Ferdig i dag bare en liten uke etter.
    Sist endret av magnusr; 02-24-2015 kl 19:40

Side 11 av 11 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0