LG 55EC930V OLED TV - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 217
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nikkor1 Vis post
    Har ikke sett en eneste bortsett fra vegasoled sin. Men for all del, om du er fornøyd så er jo det supert.
    Det har jo egentlig blitt komisk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Det har jo egentlig blitt komisk
    Enig, har hatt 930v nå en måned, kommer fra en lang rekke Panasonic plasma.
    Må si jeg er veldig fornøyd med denne TV'en, ingen innbrenning og fantastisk sortnivå.
    Har heller ingen synlige fargeforskjeller ved normal bruk.

LG 55EC930V OLED TV-2014-10-18-00-35-25-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Siggen Vis post
    Enig, har hatt 930v nå en måned, kommer fra en lang rekke Panasonic plasma.
    Må si jeg er veldig fornøyd med denne TV'en, ingen innbrenning og fantastisk sortnivå.
    Har heller ingen synlige fargeforskjeller ved normal bruk.

LG 55EC930V OLED TV-2014-10-18-00-35-25-jpg
    Jeg er fremdeles fornøyd med min. Jeg har aldri sagt den er perfekt og gav den terningkast 5 på elkjøp.no.

Nå tror jeg altså ikke at det finnes noen bedre TVer på markedet. Man kan gjerne si at oled har barnesykdommer, men da må man samtidig poengtere at lcd led TVer har andre svakheter som er umulig å bøte på.

For meg er led lcd dårligere enn dagens oled. Jeg ville gjerne sett en oled fra Sony, i 65" med perfekt panel og google tv.

Men webos er greit nok, panelet er ikke perfekt, men det er ikke så ille at jeg legger merke til det. Jeg ser bare stikk på helt hvit skjerm, som er veldig sjeldent. Jeg har fått redusert det ved å bruke kino modus og den bildewizard. Har ikke kalibrert den enda. Det er fantastisk sortnivå og lysstyrke, fantastisk betraktningsvinkel.

Selv på led lcd med jevne farger, får man ujevne farger og ujevn kontrast med en gang man flytter seg litt ut av sentrum av skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Har du fått utført viftefiksen på den? Min bråker ikke noe mer enn det VT50-en min gjør etter at jeg fikk utført den.
    Beklager sent svar. Nei, jeg har ikke fått fikset viften fra Panasonic. Men dersom jeg kan få tilsendt den nye viften i posten og gjøre jobben selv, så kommer jeg til å gjøre det. For meg er dette den beste Panasonic-skjermen jeg har eid (proff-modellene inkl.), det gjelder både SD og HD-signaler. så denne skjermen kommer ikke ut av huset før en "bugfri" og flat OLED kommer inn.

Som man kan lese her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/lg-us...1410053928.htm

så virker det veldig lovende med OLED fra LG neste år, for nå har de tatt hintet fra kjøperne om både flat skjerm og størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen Vis post
    Beklager sent svar. Nei, jeg har ikke fått fikset viften fra Panasonic. Men dersom jeg kan få tilsendt den nye viften i posten og gjøre jobben selv, så kommer jeg til å gjøre det. For meg er dette den beste Panasonic-skjermen jeg har eid (proff-modellene inkl.), det gjelder både SD og HD-signaler. så denne skjermen kommer ikke ut av huset før en "bugfri" og flat OLED kommer inn.
    Viftefiksen består ikke å bytte vifter, men å padde litt rundt noen av viftene med litt tykke skumgummilister for å endre airflow. Hvilke vifter og hvor det skal paddes avhenger av modellen. Techbulletinen fra Panasonic om hvordan man gjør dette ligger og flyter ymse steder på nett. Det er dog viktig at det er riktig tykkelse på skumgummistripsene, ellers fungerer det ikke. (I starten var det en del som hadde fått tilsendt feil strips fra Panasonic og som rapporterte at fiksen ikke gjorde noen forbedring, mens andre som hadde fått de riktige rapporterte om stor bedring.. derfor ble det en periode sådd tvil om hvorvidt det var noen reell effekt av dette før den feilen ble avdekket og bekreftet av Panasonic ).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 55EC930V en stund nå og liker den bedre enn rett etter kjøp. Føler den har blitt litt bedre mtp bildeflyt.

Sonos er jeg litt usikker på, digresjon i denne tråden, men jeg veksler nå mellom anlegg og sonos playbar m sonos sub. Anlegget har to titommere og har derfor mye mer å rutte med.

Det er jo forståelig. Sonos imponerer når det er dolby digital kilde. Når det ikke er det, blir det så smalt lydbilde og lite bruk av subwooferen.

Er litt spent på kommende lydanlegg fra lg, som sies å være eneste nevneverdige konkurrent til sonos. Multiroom er ute, men ikke hs6 lydplanken enda.

Lg skal klare trådløs kobling mot tven, slik jeg kunne gjøre med samsung lydplanken mot samsung tven. Litt irriterende at jeg med sonos heller ei kan bruke magic remote.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også beynt å spille litt på min. Har spilt 2-3 timer portal 2 via (pc). Skjermen er jo en veldig god spilleskjerm. HDMI navnet er skiftet til PC.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Har også beynt å spille litt på min. Har spilt 2-3 timer portal 2 via (pc). Skjermen er jo en veldig god spilleskjerm. HDMI navnet er skiftet til PC.
    Jeg har ikke tid til å spille så mye, men jeg spiller litt drive club fra PS4 for tiden, rett før leggetid :-P
    Når samboeren okkuperer badet, fyrer jeg opp PS4 og spiller noen runder.. Det er episk å spille på oled i mørket :-)

Det eneste jeg savner nå, er z-wave kontroll over lyset, slik at jeg kan dimme det fra sofaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Viftefiksen består ikke å bytte vifter, men å padde litt rundt noen av viftene med litt tykke skumgummilister for å endre airflow. Hvilke vifter og hvor det skal paddes avhenger av modellen. Techbulletinen fra Panasonic om hvordan man gjør dette ligger og flyter ymse steder på nett. Det er dog viktig at det er riktig tykkelse på skumgummistripsene, ellers fungerer det ikke. (I starten var det en del som hadde fått tilsendt feil strips fra Panasonic og som rapporterte at fiksen ikke gjorde noen forbedring, mens andre som hadde fått de riktige rapporterte om stor bedring.. derfor ble det en periode sådd tvil om hvorvidt det var noen reell effekt av dette før den feilen ble avdekket og bekreftet av Panasonic ).
    Ok. Takker for svaret. Skal sjekke ut dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! For lydplankefolket eller dere som har en reciever med optisk inngang (og ingen HDMI), kan faktisk LG 55EC930V støtte 5.1 gjennom optisk (også for enheter koblet inn gjennom HDMI).

Det er to steder dere må inn i instillinger, først må dere velge enten Optisk + HDMI eller LG Sound Sync (optisk).
    Når en av de er valgt, kommer det en liste i bunn. Den står på PCM, men den MÅ flyttes over på Auto.

Hvis man ikke gjør dette, vil ikke valget vi så må gjøre, være aktivt.
    Gå nå på selve hovedmenyen (lydikonet), der velger du ikke AUTO som den står på, men du velger Dolby Digital. (Ikke Dolby Digital Plus, bare Dolby Digital). På andre enheter som for eksempel PS4, velg bitstrøm dolby digital. (det kan være at du kan velge DTS eller noe annet der og TVen kan transkode det, men det er like greit å bare velge DD der med en gang).

Jeg lagde noen bilder i slutten av mitt blogginnlegg:
    http://mjelde.blogspot.no/2014/10/so...-good-for.html

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom en ny oppdatering i dag. Det har kommet veldig mange oppdateringer siden lansering.
    Jeg har ikke merket noe nytt enda, men jeg har ikke sjekket i app-butikken. For et par oppdateringer siden, kom spotify inn.

Jeg hadde blitt glad hvis Google Play Music kom inn.. Ellers må jeg vel si at jeg har funnet en ny bug.
    Hvis jeg skal caste til tven (fra pcen eller mobilen), fra youtube, tar det jo litt tid før appen starter på tven. (den starter jo av seg selv).
    I løpet av den tiden kan skjermens skjermsparer gå på :-P Den går ikke av igjen av seg selv.

Man kan slå den av ved å bruke Appen til tven og bruke touch-grensesnittet. Jeg skulle ønske de også hadde bakt inn i appen at man kunne slå på tven fra fjernkontrollen (magic packet). Det kunne jeg gjøre fra Samsung smarttv, samt jeg kan gjøre det på Onkyo recieveren mener jeg å huske...

Problemet er altså at når man sitter ved pcen og sender bort strøm fra youtube, har man gjerne ikke med sg fjernkontrollen :P
    Sist endret av DaButcher; 11-01-2014 kl 03:22

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at det er NRK og NRK super apper i nettbutikke nå, vet ikke om de kom inn med siste oppdatering.

Ellers ser jeg CNET sier at denne tven er den beste hittil:
    https://www.youtube.com/watch?v=AeyHcsHpy68

(Men det endres nok med 65" som lanseres straks)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Battle Vid: Samsung HU9000 LED UHD vs LG EC9300 2K OLED [4K]
    https://www.youtube.com/watch?v=G2viiPwA_FQ

Denne viser jo ingen ting som er ukjent for de som har beskuet OLED, man ser jo her de store styrkene med tanke på sortnivå, kontrast, innsynsvinkel og bildeskarphet (siden man ikke har flytende krystaller).

Jeg tror den den største trusselen OLED har, er Nord-korea sin nye ubåt som angivelig er ombygd til atomraketter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar jeg ikke alle sånne videoer for god fisk... Om LG vil vise hvor mye bedre de er enn Samsung, er det ikke vanskelig å "ødelegge" bildet i innstillingene...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Nå tar jeg ikke alle sånne videoer for god fisk... Om LG vil vise hvor mye bedre de er enn Samsung, er det ikke vanskelig å "ødelegge" bildet i innstillingene...
    Begge kjørte standard instilling, men innstillinger har ikke så mye å si for innsynsvinkel og sortnivå. Farger kan justeres, men hvis du vil ha bedre sortnivå med led lcd, taper du enda mer detaljer i det mørke. Men det kan aldri komme nær en oled på dd områdene, på grunn av teknologien. Du lyser jo igjennom flytende krystaller og du lyser igjennom det med lavere oppløsning enn lcdmatrisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant så sant. Vi så aldri instillingene til OLED'en, men det er jo ikke akkurat noe hemmelighet det som blir sagt i videoen heller. Alt dette stemmer med virkeligheten.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmaskjermen begynte å skrante, så det ble har jeg fått meg en EC930V. Er klar over alle svakhetene i bildeprosessoren, men må si meg storfornøyd. Fantastisk bilde!
    Liker ikke at den har buet skjerm, men tok den likevel. Den buen blir fort 'usynlig'.

Morsomme ting i manualen:
    "Monter produktet på et sted hvor det ikke forekommer radiobølger".
    "Kontakt kundestøtte en gang i året for å rengjøre delene inne i produktet."

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek Vis post
    Plasmaskjermen begynte å skrante, så det ble har jeg fått meg en EC930V. Er klar over alle svakhetene i bildeprosessoren, men må si meg storfornøyd. Fantastisk bilde!
    Liker ikke at den har buet skjerm, men tok den likevel. Den buen blir fort 'usynlig'.

Morsomme ting i manualen:
    "Monter produktet på et sted hvor det ikke forekommer radiobølger".
    "Kontakt kundestøtte en gang i året for å rengjøre delene inne i produktet."
    Leser du bruksanvisninger...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du bruksanvisninger...?
    haha. *tommel opp*

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Lignende tråder

1. LG 55" 3D Smart OLED-TV 55EC930V - Elkjøp legger på 10.000 på veiledene pris
    By jenseike@start.no in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 14
    Siste melding: 08-31-2014, 15:54
  2. LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-02-2014, 23:48
  3. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  4. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0