4K problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: 4K problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

4K problemer

Hadde behov for ny tv å kjøpte dermed en LG 4K tv....Har en Harman Kardon avr 370 som oppskalerer bildet til 4K så tenkte at dette sku gå knirkefritt,men det gikk ikke....Etter å ha prøvd ut ALT leste jeg endelig brukermanualen på tvev å den krever 60 hz eller mere for å kunne gi 4K så jeg kobla opp dataen via forsterkeren å vips der fikk jeg 4K....Men....Nå må jeg ha meg en ny bluerayspiller som gir ut 60hz eller mere da min bare gir ut 50hz så har sett på denne....http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...igger......Men åssen i H finner jeg ut om denne gir ut 60hz eller mere???? Har lyst å handle i morra så håper på svar,eventuelt hvilke spiller jeg burde gå for.......Budsjettet er ikke sø høyt for tiden så den bør ikke passere 2k...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv din skalerer vel 1080p til 4k selv så problem løst med å kjøre kun 1080p in til han.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det for da viser det bare 1080p når jeg trykker på info knappen å det var stor forskjell med å kjøre pc med 60hz på å da viste tvec 4K når jeg trykket på info knappen...Har denne tven......http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ed-tv-55ub830v

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle TV´er og Projektorer som er native 4K vil oppskalere allt innhold de blir foret med til 4K uansett om det er SD eller HD materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så det er derfor det er så grisebra bilde i forhold til mitt gamle full hd tv.....Det var ganske stor forskjell,men så lenge den oppskalerer vil jeg vel ikke få full vdet,,,,Det vil jeg vel få når 4K filmene kommer på markedet vil jeg tro???

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg snakket lenge med en kar fra soundgarden å han kunne fortelle meg at tven skalerte bilde opp til 4K uansett hva jeg puttet innpå,og at jeg ikke burde tenke på noe ny blueray spiller før til neste år når 4K matreriale kommer på filmer så imellomtiden nyter jeg bildet som det er...Takker for svar å hjelp :-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den ikke skalerte til 4K, ville du jo bare fått et lite bilde midt på skjermen når du spilte av 1080p. Sier seg vel selv at den skalerer så lenge bildet fyller skjermen ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en blu-ray-rom til din pc og se blu-ray den veien? https://www.komplett.no/asus-bc-12d2...-writer/800373
    Eller prøvd med en ny blu-ray spiller? Kan jo kjøpe en på elkjøp og levere den tilbake innen 30 dager hvis det ikke fungerer?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Hva med å kjøpe en blu-ray-rom til din pc og se blu-ray den veien? https://www.komplett.no/asus-bc-12d2...-writer/800373
    Eller prøvd med en ny blu-ray spiller? Kan jo kjøpe en på elkjøp og levere den tilbake innen 30 dager hvis det ikke fungerer?
    Enda mindre vits i dette om han allerede har en vanlig bd spiller, oppskalering må skje et eller annet sted, og beste stedet for dette er i 99% av alle tilfeller er i tven.

Beste er og sette receiver sin bilde behandling til pass through, fore et bilde signal fra kilde og la tven oppskalere dette selv.
    Ja kanskje man kan få til en bedre oppskalering via en pc sin enorme prosseserings kraft men dette ville blitt høyst eksperiment basert og absolutt ikke i nærheten av lett brukelig.

Kanskje ikke tvens oppskalering er den beste eller like god som tidligere modeller som også kostet 80-150k kr.

Som sagt mange ganger allerede, hadde ikke tven oppskalert ville bilde kun fullt 1/4 av panelet.

Saken er at UHD ikke er ferdig voksent enda og det er bare og vente på at resten av signal kjeden kommer etter, og ingen vits i og kjøpe ny bd spiller nå om den du har fungerer, det kan ta tid men mye kan skje fort, og etter enkelte rykter kan en ekte uhd bd spiller bli annonsert på en av høstens messer og IFA fyrer vel av om bare noen dager.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker veldig mye for svar,og stemmer helt detta som Gorm sier...Har snakket med en på soundgarden å han ba meg ikke kjøpe noe som helst mere utstyr før til neste år da 4K matrialet da først vil bli tilgjengelig. Så nå nyter jeg det bilde jeg har,og er godt fornøyd med det ;-)

Lignende tråder

1. Problemer med lyd nad m3 ps3
    By Kenneth84 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 07-08-2012, 18:04
  2. Problemer på problemer med Samsung c750...
    By Isvarmt in forum TV-apparater
    Svar: 22
    Siste melding: 08-21-2011, 14:00
  3. Problemer med SUB
    By elknusto in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 01-22-2009, 13:45
  4. BenQ PE7700 problemer problemer problemer
    By DRD in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2008, 08:48
  5. Problemer og problemer og atter problemer *SUKK*..
    By looser in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-09-2003, 14:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •