Samsung UE55HU7005 eller Sony 55X8505B?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE55HU7005 eller Sony 55X8505B?

Hei entusiaster!

Skal ha ny stue TV og så langt står valget mellom de 2 overstående.
    Har noen noen gode erfaringer om hvilken jeg bør velge og hvorfor? (evt en annen i samme prissjikt?)

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy Vis post
    Hei entusiaster!

Skal ha ny stue TV og så langt står valget mellom de 2 overstående.
    Har noen noen gode erfaringer om hvilken jeg bør velge og hvorfor? (evt en annen i samme prissjikt?)

På forhånd takk!
    Ikke velg Sony 4K hvis du skal spille på konsoll.
    Alle 4K tver har vissnok alt for høy input lag.
    Denne uken så er Sony modellen 5 tusen dyrere enn Samsung sin.
    Selv er jeg skeptisk til Sony modeller,hadde en 55-905A modell i vinter som jeg testa.
    Topp tv på alle måter bortsett fra at ved panoreringer både sideveis og vertikalt så hakket bilde litt og jeg klarte ikkeå få det bra nok ved diverse innstillinger.Både foreldre og bror har Samsung modeller og akkurat på dette området så liker jeg Samsung bedre.
    Var jeg deg så hadde jeg kjøpt en av modellene hos Elkjøp/Lefdal og er du ikke fornøyd så bytter du bare inn i det andre alternativet ditt
    Sony er nok det beste valget hvis du ikke spiller på konsoll.

EDIT:Prisene vil sannsynligvis forandre seg mens du har 1 tv hjemme......
    Sist endret av Fersk_IT; 08-19-2014 kl 18:03

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb LES HER

Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT Vis post
    Ikke velg Sony 4K hvis du skal spille på konsoll.
    Alle 4K tver har vissnok alt for høy input lag.
    Denne uken så er Sony modellen 5 tusen dyrere enn Samsung sin.
    Selv er jeg skeptisk til Sony modeller,hadde en 55-905A modell i vinter som jeg testa.
    Topp tv på alle måter bortsett fra at ved panoreringer både sideveis og vertikalt så hakket bilde litt og jeg klarte ikkeå få det bra nok ved diverse innstillinger.Både foreldre og bror har Samsung modeller og akkurat på dette området så liker jeg Samsung bedre.
    Var jeg deg så hadde jeg kjøpt en av modellene hos Elkjøp/Lefdal og er du ikke fornøyd så bytter du bare inn i det andre alternativet ditt
    Sony er nok det beste valget hvis du ikke spiller på konsoll.

EDIT:Prisene vil sannsynligvis forandre seg mens du har 1 tv hjemme......

Huff !

Det er alltid interessant og lese og høre på folk som tror de vet hva de snakker om. Men som kommer med usannheter og totalt PØLSEVEV

For det første så har Sony 4k skjermen lavest MS av skjermene der ute. Sony X8505B har 40 ms samme som sin storebror X9005b og for det andre
    så har samsung 60+ ms !!!!

Så be om unnskyldning og slutt å snakk tull. GOOGLE og gjør litt research før du kommer med dette.

'ikke kjøpt sony tv hvis du skal spille på konsol' har du hørt noe så forbanna tull. Produsenten av 10 millioner solgt konsollen PS4 og rekord ms på bare fantastiske 13 ms på sin årets beste tv ifjor W905

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice Vis post
    Huff !

Det er alltid interessant og lese og høre på folk som tror de vet hva de snakker om. Men som kommer med usannheter og totalt PØLSEVEV

For det første så har Sony 4k skjermen lavest MS av skjermene der ute. Sony X8505B har 40 ms samme som sin storebror X9005b og for det andre
    så har samsung 60+ ms !!!!

Så be om unnskyldning og slutt å snakk tull. GOOGLE og gjør litt research før du kommer med dette.

'ikke kjøpt sony tv hvis du skal spille på konsol' har du hørt noe så forbanna tull. Produsenten av 10 millioner solgt konsollen PS4 og rekord ms på bare fantastiske 13 ms på sin årets beste tv ifjor W905
    Unnskyldning my ass!
    Har vi en liten Sony fanboy her....LOL .....men for all del har masse Sony produkter jeg også.
    Jeg mente at vedkommende ikke burde kjøpe den Sony 4K tvn hvis konsoll spilling er viktig.
    At Sony sine 4K skjermer kanskje har lavest input lag i forhold til konkurentene betyr ikke at det er bra nok.
    Noen casual gamere vil sikkert synes at input lag på 40ms er greit ....andre ikke.
    Flatpanels.dk har skrevet flere ganger at hvis spilling er VIKTIG så annbefales vanlig LCD ....for eksempel Sony W905A....over 4K/UHD tver.
    Flatpanels har gjennomførte anmeldelser av tver der de tester input lag grundig.
    'ikke kjøpt sony tv hvis du skal spille på konsol' som du sier at jeg har sagt er noe forbanna tull og PØLSEVEV.....du fjerna hoved poenget da du prøvde å quote meg.
    Står fast ved at hvis konsoll spilling er viktig så kjøp noe annet enn 4K tver.......pr dags dato.
    Sist endret av Fersk_IT; 08-20-2014 kl 00:17

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har lavest input lag ja, men det gjelder ikke 4K tvene. (Det gjelder de dyre 1080P tvene i 8/9 serien).
    PS. Jeg ville personlig ventet LITT, hvis man ikke må ha tv i dag. Selv om man ikke vil ha 4K eller OLED, er saken den at det kommer nye modeller fra produsentene nå straks.. Mange av de går over på GoogleTV.

Denne gangen tar Google sin GoogleTV satsing alvorlig. De kjører den ikke som en "egen linje" (som forrige gang, når den gikk på trynet). Den kommer ut med 4.2.2 :-) Sony, Philips, m.fl. kommer med Android. Philips er der litt allerede, med PUS-modellene, men de mangler HEVC også på årets modeller (merkelig nok).

Ellers blir jo OLED mer overkommelig, men da snakker vi nok om å vente 6-12mnd. 55" LG oled lanseres for 19k i DK, den ligger i prisjakt for 30K NOK.. (Men den vil nok dale). 4k oled kommer også nå straks.. Men der er nok lanseringspris en god del høyere.

OLED skjermene antar jeg setter skvis på LCD/LED prisene, om du skal ha OLED eller ei.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Sony 65X8505B og nå Samsung 65HU7505.

Begge har sine fordeler:

Sony positivt:
    Helt stille. Ingen vifter.
    Bedre enn samsung i veldig lyst rom med vindu bak.
    Sony har auto rgb setting hvor den automatisk switcher mellom 0-255 eller 16-255 alt etter kilde.
    4K ser veldig bra ut. Testa med netflix.
    Testa på pc ser veldig bra ut i 1080p.

Sony negativt:
    Støtter ikke 3840x2160 60Hz i 4:4:4. Kommer heller ikke til å gjøre det (støtter maks 4:2:0).
    Sort er dårlig. Mere grått. Dette syns veldig godt i mørke.
    Kan ikke oppgraderes til å støtte fremtidige UHD format via kontakt slik samsung kan.
    Sterk backlight bleeding hadde mitt eksemplar.

Samsung positivt:
    Kan oppgraderes til å støtte nye uhd format i fremtiden via oppgraderings boks.
    4K ser veldig bra ut. Testa både med netflix og pc.
    Støtter 3840x2160 60Hz 4:4:4
    Ser veldig bra ut på pc. Testa både med 1080p og 2160p (2160p30 bare da skjermkort ikke støtter 2160p60 via hdmi enda)
    Ekstremt bra sort.
    Mitt eksemplar har ingen synlig backlight bleeding.

Samsung Negativt:
    Dårligere innsynsvinkel enn sony.
    Hørbar vifte når det er helt stille i rommet.

Da jeg opprinnelig kjøpte sony betalte jeg bare 24000 for den på tilbud. Men betalte 5000 i mellom for å oppgradere til samsung. Angrer ikke på det da det er en bedre tv etter min mening.

Men vet fortsatt ikke om jeg skal levere inn samsung og vente på LG oled 65 som sikkert kan fåes for samme prisen om 6 mnd.

Til spilling som jeg har ikke testa men fått med meg:
    Sony er kjappest av de 2. Men samsung har blitt bedre med nyere firmware.
    Problemet er at tvene må oppskalere til 2160p. Dette suger cpu.

Dette er ingen problem i fremtiden da pc leverer 2160p til de via hdmi 2.0. Da slipper tv å bruke så mye ressurser på å oppskalere fra 1080p60. Dessuten kan samsungen muligens få kjappere oppgraderingsboks... Pass på her da sony ikke støtter 4:4:4 i 2160p60
    Sist endret av magnusr; 08-20-2014 kl 09:48

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Har hatt Sony 65X8505B og nå Samsung 65HU7505.

Begge har sine fordeler:

Sony positivt:
    Helt stille. Ingen vifter.
    Bedre enn samsung i veldig lyst rom med vindu bak.
    Sony har auto rgb setting hvor den automatisk switcher mellom 0-255 eller 16-255 alt etter kilde.
    4K ser veldig bra ut. Testa med netflix.
    Testa på pc ser veldig bra ut i 1080p.

Sony negativt:
    Støtter ikke 3840x2160 60Hz i 4:4:4. Kommer heller ikke til å gjøre det (støtter maks 4:2:0).
    Sort er dårlig. Mere grått. Dette syns veldig godt i mørke.
    Kan ikke oppgraderes til å støtte fremtidige UHD format via kontakt slik samsung kan.
    Sterk backlight bleeding hadde mitt eksemplar.

Samsung positivt:
    Kan oppgraderes til å støtte nye uhd format i fremtiden via oppgraderings boks.
    4K ser veldig bra ut. Testa både med netflix og pc.
    Støtter 3840x2160 60Hz 4:4:4
    Ser veldig bra ut på pc. Testa både med 1080p og 2160p (2160p30 bare da skjermkort ikke støtter 2160p60 via hdmi enda)
    Ekstremt bra sort.
    Mitt eksemplar har ingen synlig backlight bleeding.

Samsung Negativt:
    Dårligere innsynsvinkel enn sony.
    Hørbar vifte når det er helt stille i rommet.
    Dette ser ut til å samsvare med anmeldelser på nett. F.eks. i AVS forum. Om det er mulig så ville jeg ventet på flat OLED 4K, men om det haster så ser det ut til at Samsungen er et bedre valg grunnet det vesentlig bedre sortnivået. Sort er helt essensielt når man ser film. Grått i mørke gjør filmopplevelsen nesten menigsløs. I tillegg til oppgraderingsmodul innebygget i Samsung. Ville selv gått for denne Samsungen om jeg skulle kjøpt TV i dag.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Dette ser ut til å samsvare med anmeldelser på nett. F.eks. i AVS forum. Om det er mulig så ville jeg ventet på flat OLED 4K, men om det haster så ser det ut til at Samsungen er et bedre valg grunnet det vesentlig bedre sortnivået. Sort er helt essensielt når man ser film. Grått i mørke gjør filmopplevelsen nesten menigsløs. I tillegg til oppgraderingsmodul innebygget i Samsung. Ville selv gått for denne Samsungen om jeg skulle kjøpt TV i dag.
    Eneste som ikke er bra med samsung er innsynsvinkelen. Hvis jeg står i rommet så kommer hodet mitt litt over tven da ser den blass ut. Setter jeg meg 1-2 meter til ene siden i sofaen så er den allerede blass.

Men som sagt det er nok den beste tven en får i dag. Straks LG 4k 65" Oled er ute endrer nok dette seg.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 04-17-2012, 00:57
  2. Hjemmekino anlegg til Samsung PS59D555 Samsung eller Sony?
    By Bergen 2011 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 08-12-2011, 23:20
  3. Svar: 8
    Siste melding: 08-03-2011, 22:38
  4. Svar: 20
    Siste melding: 03-17-2010, 00:32
  5. 32" LCD - Samsung N71 eller Sony V2000 eller ?
    By ksundnes in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 10-17-2006, 15:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •