KDL-55W905 arvtager

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KDL-55W905 arvtager

I forrige uke fikk min Sony KDL-55W905A litt for mye strøm etter et lynnedslag (tok med seg hjemmekinoforsterker og dekoder i samme slengen).
    Høyst sannsynlig blir denne skrotet, og jeg må skaffe meg ny. *snufs*
    Heldigvis tar forsikringen dette, så økonomisk går det bra.

Det som derimot er litt surt, er at Sony har sluttet å selge denne modellen, og er i første omgang som jeg har sett nær umulig å få tak i.
    Jeg valgte denne modellen med disse forutsetningene:
    • Sortnivå
    • Aktiv 3D (har nå 8 stk aktive 3D-briller til denne modellen)
    • best mulig bildemotor
    • kan henges på vegg
    • bør helst være Sony, da alt annet er Sony (=færre fjernkontroller, høyre WAF*)

Per i dag ser det ikke ut til at Sony har kommet med noen direkte arvtager, med mindre man satser på 4K og X9000-modellene.
    Dette blir ganske dyrt, og ser ut til at jeg mister muligheten til å henge på vegg, samt at den blir en del større.

*=Wife Acceptance Factor

Er det noen som har noen ideer, tanker om hva jeg kan erstatte TVen med hvis de ikke klarer å reparere?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Hvis du har en reservetv, ville jeg ventet litt. Det kommer nye tver straks.
    Blant annet kommer LG med en ny 55" OLED ( http://www.prisjakt.no/product.php?p=2729470 ).
    Denne står priset til 30.000, men i danmark står den priset til 19.000.

Jeg antar at den i Norge dropper til ca 20.000, i løpet av veldig kort tid.
    Det kommer også 4K OLED TVer. Hvis du ikke vil ha OLED, kommer det uansett nye TVer fra Sony, Philips og andre, med Android. LG sin kjører WebOS.

PS! Samtlige nye tver har HDMI CEC, som gjør at de kan "styre hverandre". Hvis du bruker feks tvens kontroll, kan den styre recieverens volum. Motsatt er også mulig..

Jeg kan feks styre PS4 gjennom tvens fjernkontroll. Hvis jeg slår på PS4 først, slår reciever og tv seg på, bytter inputs..
    De fleste nye tver og recievere har også apps.. Jeg har feks APP til recieveren, tven, etc. (har samsung tv og onkyo reciever).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer forøvrig KDL-55W828B fra HiFi-klubben, lest en del på nett og får veldig gode skussmål. Ser ut som det eneste jeg ikke får, er TriLuminous-skjermen til W905.

Noen som har erfaringer rundt denne?

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony W905 er og var en fantastisk tv. Sony er i mine øyne overlegne andre tv produsenter og lager helt klart kvalitets tver med best bildekvalitet. Bare synd at så mange kjøper det billigere og 'like bra' tvene til samsung og lg. Lg som forøvrig er noe billig skrap merke

Hvorfor selges ikke X9005b lenger i Norge ?? Den er populær på avsforum.com og i usa, men koster mye. Finner den ikke i prisguide.no eller prisjakt.no ??????????????????!!!!!!!!!!!!!

Hadde tenkt til å kjøpe den jeg i 55' mens den 'curva' topp modellen til samsung 4k Hu8505 selges jo overallt http://www.prisjakt.no/product.php?p=2574792

Priser Sony seg ut ? Er ikke folk villig til å betale ekstra for de FANTASTISKE høytallerne på tven, når de kan få billigere samsung 4k istedenfor.

OG hvorfor selger ikke KOMPLETT.NO aldri noen Sony tver ???

Tenk når Sony lanserer 4K Oled da wow. De blåste jo skjorte av allt og alle på ces 2013 var det vel med sin prototype. Det seneste er vel at de har gått ut og sagt at de satser mer på LED 4K tver da disse selger bra og er rimligere å produsere. Oled funding = Cash cow.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg, ibizaonice, men skjønner ikke helt at dette er svar på mitt opprinnelige innlegg..

Lignende tråder

1. Sony KDL-55w905 Tips
    By Andydibben in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 09-30-2013, 13:43
  2. KDL-55W905 som HDMI-Switch
    By borgja in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 07-16-2013, 09:14
  3. Sony 55w905 eller Panasonic p55vt60y?
    By bahafeld in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 06-29-2013, 17:13
  4. Arvtager til Klipsch RF-63
    By Neo83 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-10-2011, 01:00
  5. arvtager til 216 THX?
    By cdrom in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-15-2004, 23:30

Stikkord for denne tråden