65 tommer 4k tv, hvilken skal man velge? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skru skarphet helt ned, skru av all støyreduksjon, MPEG-kompensering, bevegelsesstyring, etc.

Kjøp denne:
    http://www.amazon.co.uk/Digital-Vide...deo+essentials

DVE er vanskelig å bruke uten guide, men det er mange testmønstre og konfigureringsbilder som er veldig nyttige når du får input til hvordan du kan bruke dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer Vis post
    Skru skarphet helt ned, skru av all støyreduksjon, MPEG-kompensering, bevegelsesstyring, etc.

Kjøp denne:
    http://www.amazon.co.uk/Digital-Vide...deo+essentials
    ,
    DVE er vanskelig å bruke uten guide, men det er mange testmønstre og konfigureringsbilder som er veldig nyttige når du får input til hvordan du kan bruke dem.
    Har prøvd det på en egendefinert modus, blir så som så. Det er også innstilling på superoppløsning med av,lav,medium og høy som mulighet, sortnivå med lav og høy som mulighet osv. Sånn som når jeg ser på parabolen, så hjelper det ingenting med superoppløsning på høy. Man burde kanskje ha forskjellig innstilling til f.eks parabol, dvd og gaming.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva superoppløsning er, men det høres ut som en eller annen form for oppskarping av bildet, siden man kan velge ulike nivåer av den. Høres ut som noe som burde være slått av.

Hva er det du ikke liker med bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg aner ikke hva superoppløsning er, men det høres ut som en eller annen form for oppskarping av bildet, siden man kan velge ulike nivåer av den. Høres ut som noe som burde være slått av.

Hva er det du ikke liker med bildet?
    Det er nok selve 4k'n, eller oppskaleringa om du vil. Jeg trodde den burde stå på maks for å få best mulig bilde?
    Det er tv titting fra hd pvr dekoderen til canal digital jeg sliter med å få "rått" bilde på. Med min egendefinerte justering, ut ifra ett snitt av tips som finnes, der typisk kontrast, skarphet blir justert lavere, superoppløsninga og sortnivå på høy osv, blir bilde glorete liksom. Ett eksempel er genseren til Otto på sinnasnekkern, med mønster som blir "levende", danser litt på en måte. Endte med å sette den i kinomodus, det blei noenlunde bra. Ps4 i spillmodus blir veldig bra, samme med blueray.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke oppskaleringen - da ville den ikke hatt flere grader. Og det er uansett umulig å skru av oppskaleringen, ettersom TV-en kun kan vise 4K, og dermed må skalere opp alt, med mindre man kun vil ha en liten bildefirkant midt på skjermen.

Hvis det ser bedre ut i kinomodus betyr det at mitt første råd om å skru av all etterprosessering er det du bør følge (ettersom det er det kinomodus gjør). Jeg prøvde å åpne bruksanvisningen til TV-en din, men det står ingenting om menyvalgene der. Hvis du tar bilder av bildeinnstillingsmenyen eller skriver ned alle valgene, kan vi nok bidra mer.

Når det gjelder selve kalibreringen av bildet (lysstyrke, kontrast, etc.), er det forskjellig fra TV til TV, og du kan ikke ta innstillingene til noen andre med samme modell, siden panelet er ulikt. Du bør kjøpe DVE-disken jeg la ut lenke til (eller tilsvarende). Det lønner seg helt sykt mye.

Og du har koblet Canal Digital-boksen til TV-en med HDMI og passet på at den står på 720P eller 1080i ut, ikke sant? (Jeg regner med at det ikke er 1080P ut på den.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke oppskaleringen - da ville den ikke hatt flere grader. Og det er uansett umulig å skru av oppskaleringen, ettersom TV-en kun kan vise 4K, og dermed må skalere opp alt, med mindre man kun vil ha en liten bildefirkant midt på skjermen.

Hvis det ser bedre ut i kinomodus betyr det at mitt første råd om å skru av all etterprosessering er det du bør følge (ettersom det er det kinomodus gjør). Jeg prøvde å åpne bruksanvisningen til TV-en din, men det står ingenting om menyvalgene der. Hvis du tar bilder av bildeinnstillingsmenyen eller skriver ned alle valgene, kan vi nok bidra mer.

Når det gjelder selve kalibreringen av bildet (lysstyrke, kontrast, etc.), er det forskjellig fra TV til TV, og du kan ikke ta innstillingene til noen andre med samme modell, siden panelet er ulikt. Du bør kjøpe DVE-disken jeg la ut lenke til (eller tilsvarende). Det lønner seg helt sykt mye.

Og du har koblet Canal Digital-boksen til TV-en med HDMI og passet på at den står på 720P eller 1080i ut, ikke sant? (Jeg regner med at det ikke er 1080P ut på den.)
    Da skjønner jeg litt mer plutselig. Etter timesvis med googling igår fant jeg ett oppsett til tv'n som var tatt ut ifra ett snitt av kalibrering gjort av proffer. Da blei bildet betydelig bedre. Men jeg skal prøve tipsene dine, kjøper meg enten den du anbefalte eller disneys world of wonder dvd'n.

Anngående dekoderen, jeg ska sjekke om den står på 720 eller 1080, det har jeg ikke tenkt på faktisk. Regner med den kjører 1080p, er den nyeste værtfall.

Takk for hjelp, fint att noen tar seg tid til det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem!

Eventuell 1080P-oppløsning på dekoderen står ikke nødvendigvis på dekoderen, men på signalet som sendes over kabelnettet. Sist gang jeg sjekket, var 1080i høyeste oppløsning, men mange av kanalene sendes i langt dårligere kvalitet.

Hi-Fi Klubben har forresten en gratis kalibreringsdisk som du kan bruke til kontrast, lysstyrke og et grovestimat av fargemetningen. Man får den i butikkene deres. Tror du må melde deg inn i kundeklubben deres (gratis).

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. Ny TV 55 - 60 tommer, hva skal man velge?
    By sebter in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 10-10-2009, 16:32
  2. Hvilken 40 tommer skal jeg kjøpe
    By krelian in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 03-20-2008, 18:22
  3. 26-32 tommer LCD, hvilken skal jeg kjøpe?
    By RockyIII in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-02-2008, 15:40
  4. Hvilken DAC skal jeg velge?
    By Monitor in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 04-24-2007, 23:51
  5. hvilken skal jeg velge?
    By olim in forum Digitale projektorer
    Svar: 10
    Siste melding: 08-05-2006, 15:26

Stikkord for denne tråden